Jump to content
Sign in to follow this  
pawel_ski

Pelikan Art-Model

Recommended Posts

Witam, 

 

Od kilku tygodni buduje swojego pierwszego szybowca RC pelikana i powoli przychodzi czas na jego wyposażenie.

Kupiłem już aparature FlySky FS-i6 oraz serwa towerpro sg90. Chciałbym Was zapytać jaki pakiet dobrać do tak poważnego modelu jakim jest Pelikan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zróbmy tak.

Powiedz ile potrzebujesz wagi w miejscu na pakiet, żeby nie musieć wozić ołowiu, to powiem Ci jaki pakiet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chwile potrwa, mam gotowy kadłub i jestem na etapie szlifowania skrzydła, myśle że w tym tygodniu skończe i dam znać co z wagą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ten sam model i właśnie chciałem go wyposażyć w napęd elektryczny ale od dłuższego czasu nie mam pomysłu jak by to zrobić

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ten moment wygląda to tak:

 

IMG_1452.thumb.JPG.e8cbc901df7df90e6d005b9e95537547.JPG

 

IMG_1443.thumb.JPG.f1c1ffa830af1b0ea0cb4a93339cc243.JPG

 

 

 

 

Zmieniłem nieco sposób zamocowania skrzydła na śruby i zastanawiam się nad dołożeniem kawałków sklejki w miejscu osadzenia śrub. 

Poniżej zdjęcie z widokiem wgniecenia i kawałkami sklejki które mam zamiar wkleić we wcześniej wycięte miejsca. Czy to dobry pomysł?

 

IMG_1455.thumb.JPG.4efcd743e5a6f159030d2f711aa0d09a.JPG

 

 

IMG_1456.thumb.JPG.c0df12e65dc8d8def80bf2501ddbb68e.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób gniazdo dla śruby z kawałka rurki mosiężnej lub aluminiowej. To w zupełności wystarczy, aby w przypadku twardszego lądowania ścięły śruby plastykowe mocujące płaty, oszczędzając tym samym skrzydła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, miałem kiedyś model Pelikana, wyposażyłem go w napęd doklejając do płata wieżyczkę dla silnika. Latał wyposażony w silnik szczotkowy 400, później zamieniłem napęd na bezszczotkowy. Mocowanie płata do kadłuba miałem takie jak przewidział producent, sprawdzało się, wytrzymywało nawet jakieś akrobacje😉.

 

msg-1599-0-20637000-1534710271.thumb.jpg.6d5d757e5137c8de3f5e6eda757958d1.jpg

 

msg-1599-0-40272400-1534710260.thumb.jpg.9ac520380db2ad768ed4c3948e831884.jpg

 

Model pokryty japonką, jak widać na fotkach był trochę sfatygowany, bo po latach przerwy głównie na nim uczyłem się na nowo latać.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie Krzyśku, to jest dobre rozwiązanie w przypadku całego skrzydła, ja mam skrzydło dzielone mocowane na gume i raczej ciężko coś pomyśleć

image.thumb.png.9c67ad4386ebac51e50e63133c9fe86d.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, to pozostaje chyba przerobić trochę dziobek i tam umieścić napęd, będzie to nawet bardziej aerodynamiczne niż wieżyczka. Myślę że nie powinno to być trudne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukałem ostatnio śmigła składanego z kołpakiem ale nie potrafie kupić takiego, a tak w ogole to posiadam Emax 2205 cf outrunner i nie wiem czy to wogole zda egzamin ze składanym śmigłem

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie kV ma ten silnik, i średnicę wału, to jest na pewno CF2205, bo google nie pokazuje takiego silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Jacek Walenciak said:

Zrób gniazdo dla śruby z kawałka rurki mosiężnej lub aluminiowej. To w zupełności wystarczy, aby w przypadku twardszego lądowania ścięły śruby plastykowe mocujące płaty, oszczędzając tym samym skrzydła.

 

Dzięki Jacku za podpowiedź, gniazda zrobione z rurki aluminiowej.

 

IMG_1458.thumb.JPG.1bed5beb00c5dd48e0d8b6ccb824b62f.JPG

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Krzysiek67 napisał:

Jakie kV ma ten silnik, i średnicę wału, to jest na pewno CF2205, bo google nie pokazuje takiego silnika.

https://www.emodel.pl/emax-silnik-cf2805-cf-2805-cf-2805-p-436.html

Teraz, Pilot84 napisał:

 Faktycznie pomyliło mi się

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, to tego silnika zastosowałbym kołpak np. taki http://www.nastik.pl/kolpak-30306-p-1505.html łopatki takie http://www.nastik.pl/folding-prop-p-2939.html przy zasilaniu 2S, jak jest napisane w danych silnika. Osobiście kupiłbym jednak silnik z mniejszym kV np taki http://www.nastik.pl/emax-cf2822-p-4026.html żeby zasilić go z 3S, do tego kołpak który podałem i takie łopatki http://www.nastik.pl/folding-prop-p-1740.html . Zależy jednak jak chciałbyś przerobić przód i gdzie umieścić silnik, przed czy za wręgą. Te silniki nadają się do montażu przed wręgą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Krzysiek67 napisał:

Cześć, to tego silnika zastosowałbym kołpak np. taki http://www.nastik.pl/kolpak-30306-p-1505.html łopatki takie http://www.nastik.pl/folding-prop-p-2939.html przy zasilaniu 2S, jak jest napisane w danych silnika. Osobiście kupiłbym jednak silnik z mniejszym kV np taki http://www.nastik.pl/emax-cf2822-p-4026.html żeby zasilić go z 3S, do tego kołpak który podałem i takie łopatki http://www.nastik.pl/folding-prop-p-1740.html . Zależy jednak jak chciałbyś przerobić przód i gdzie umieścić silnik, przed czy za wręgą. Te silniki nadają się do montażu przed wręgą.

Tak się składa że ten emax 2822 też mam ale ze skrzywionym wałem, ale to chyba nie problem przełożyć z tego 2805 mają tą samą średnice

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Przełożyć to nic trudnego, tylko wał jest chyba trochę krótszy, ale powinien wystarczyć. Kiedyś dorabiałem wał do takiego emaxa, nadają się do tego prowadnice z rozbiórki starych CD-romów. Mają 3mm i są twarde, lepsze od oryginalnych wałów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Krzysiek67 napisał:

 Przełożyć to nic trudnego, tylko wał jest chyba trochę krótszy, ale powinien wystarczyć. Kiedyś dorabiałem wał do takiego emaxa, nadają się do tego prowadnice z rozbiórki starych CD-romów. Mają 3mm i są twarde, lepsze od oryginalnych wałów.

Właśnie rozebrałem jednego cd roma, czy ten element właśnie sie nada?

IMG_20200703_140144.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Krzysiek67 napisał:

Dokładnie, to właśnie to, zmierz jeszcze na wszelki wypadek czy na pewno ma 3mm. 

Nie mam fotek ale właśnie udało mi się wymienić ten wał, może nie wygląda fabrycznie ale jest ok

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najważniejsze że jest prosty i nie będzie bił. To teraz zabieraj się za elektryfikację Pelikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.