Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem sobie Mini Surfer 800, samolot całkiem fajnie wygląda. Nie mam doświadczenia w składaniu takich zestawów chciałbym się was poradzić.

Zestaw zawiera:

  • śmigło - 5050, 
  • regulator - along-rc hobby a-30a brushless esc
  • silnik 2204-2300KV

waga samolotu poniżej 250g bez pakietu,

 

  1. Jaki pakiet do tego zestawu dokupić?
  2. Podczas kupna nie zauważyłem, że model nie ma steru kierunku, jak go wykonać tzn. jaką powierzchnie powinien mieć ster kierunku?
  3. O ile powinny wychylać się stery, lotki do spokojnego latania?
     
  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
10 minut temu, qnii napisał:

Podczas kupna nie zauważyłem, że model nie ma steru kierunku, jak go wykonać tzn. jaką powierzchnie powinien mieć ster kierunku?

Nie wiem jaką masz wprawę w pilotowaniu ale jeśli to pierwszy model to będzie się tyle działo że  możesz nie mieć czasu na ster kierunku i nawet jak by był to i tak pewnie nie byłby używany.

Co do baterii to po złożeniu modelu zobacz jaki balast jest potrzebny do wyważenia i wtedy kup baterię 3S o takiej masie jaka jest potrzebna do wyważenia.

Opublikowano

Są dwie szkoły. Jedna mówi że ster kierunku zawsze powinien być a druga którą jak widać reprezentuje producent mówi że w tak małym modelu skuteczność SK jest znikoma i można latać bez niego.

Jeśli chcesz dorobić w tym modelu SK to odetnij około 1 góra 1,5cm i przyklej go na taśmę. Są takie specjalne do zawiasów lub zastosuj sylikon jako zawias.

W środku kadłuba poprowadź bownden i wyciągnij go prze dziurę w górnej części ogona tak aby można było przyczepić go do dźwigni jaką musisz dołożyć na dole SK. Ten 1 czy nawet 1,5 centymetrowy SK będzie słaba działał. Ja w EasyStarze dokleiłem do SK kartę kredytową aby zwiększyć jego skuteczność. Tyle że EasyStar był bez lotek i trochę ciężko się latała z tak mało skutecznym SK.

Sprawa dość prosta ale ja bym na początku sobie darował ten ster i zobaczył jak model lata bez.

 

Co do pakietu to kup taki żebyś nie musiał dodawać ołowiu aby wyważyć model. Zrób sobie jakiś odważnik i wepchnij go tam gdzie powinien być pakiet. Zważ i sprawdź czy ta waga jest OK czy potrzebujesz cięższy lub lżejszy. Jak poznasz wagę to wówczas dobierzesz sobie odpowiedni pakiet.

Ja w EasyGliderze Pro latałem na pakiecie 3300 3s a wszyscy na 2200. Problem był w tym że miałem bardzo ciężki silnik.

 

A co do wychyleń to daj tyle ile przewiduje producent. Dopiero po oblocie stwierdzisz czy tyle wychyleń Ci wystarczy czy raczej trzeba zmniejszyć bo za nerwowo Ci się lata modelem. Pamiętaj że nadajniki mają taką opcję jak EXPO. Tam możesz sobie ustawić czułość wychyleń.

Ja dawałem zawsze maksymalne wychylenia a ograniczałem je właśnie przez EXPO. Przy maksymalnym wychyleniu drążka miałem zawsze maksymalne wychylenie lotki a tuz przy środku minimalne.

 

 

 

Opublikowano

Zgodnie z waszą sugestią nie robię dodatkowego steru. Obliczyłem środek ciężkości modelu i chyba coś poszło nie tak. Wyszło mi 5 mm przed dźwigarem. Znalazłem relację z budowy, gdzie DG jest 15 mm za dźwigarem. 
co zrobiłem źle?

image.thumb.png.16c4096b66ec1a8a94638ad612581941.png
 

Opublikowano

Teraz GC znajduje się koło dźwigara. Pytanie jak dokładne muszą być pomiary? Końcówki skrzydeł są przesunięte nieznacznie w tył i są zaokrąglone ku górze. Nie wiem jak to dobrze zmierzyć   

 

image.thumb.png.cb4657a6315f320737fe9982a5119169.png

Opublikowano

A naprawdę musisz znać tak dokładnie ten SG. Weź polataj i w locie sobie dobierzesz najbardziej odpowiedni SG dla Ciebie.

Latałem już wieloma szybowcami i nigdy nie miałem ani takiego jak mówi producent ani takiego jak wychodził z obliczeń. Miałem zawsze swój. To że się czasami mieścił w przedziale to już inna sprawa.

Znam kolegów którzy tym samym modelem latali z SG=94mm i SC=120mm. Obaj latali świetnie i oby model latał genialnie.

Polataj i poprzesuwaj sobie pakiet i wówczas zobaczysz jak Tobie się najlepiej lata.

Opublikowano

Wsadź taki jaki masz. Puść z reki w wysoką trawę. Jak nie dziobnie 1-2m od ciebie tylko poleci po równi pochyłej, to drugi lot w powietrze ale wysoko. Potem lot swobodny szybowcowy. Patrzysz czy leci w dół czy leci jak liść.

Trymerem dodasz wysokości i patrzysz. Jak model leci jak liść to oddajesz wysokość i patrzysz. Jak się okazuje że musisz dodać albo oddać dużo wysokości to przesuwasz odpowiednio pakiet. Jak się okaże, że dalej pakietu już się nie da przesunąć a nadal ster głębokości trzeba mocno dodać albo oddać to znak że czas wepchnąć większy pakiet. 

Nic trudnego. Jedno wyjście ze trzy loty testowe i masz wiedzę jaki SG i jaki pakiet.

 

Ale zacząć trzeba od wyrzutu z ręki i sprawdzeniu jak się model zachowuje.

Opublikowano
W dniu 2.07.2020 o 15:11, qnii napisał:

Jaki pakiet do tego zestawu dokupić?

kolego, na stronie sklepu z modelem, którą zacytowałeś piszą:

Polecane części (brak w zestawie):Bateria: 3 s 1500-2200 mah

 

Ja bym kupił 3s 1300mAh, ewentualnie 3s 1500mAh.

Środek ciężkości: (te wyliczenie to troszkę przerost formy nad treścią..)

zacząć z ustawieniem na dźwigarze i zrobić kilka prób płaskich wyrzutów(bez włączania silnika, przy wysokości na zero) w wysokiej trawie która złagodzi ewentualne skutki złego doboru.. Gdy szybko przyziemia, przesunąć pakiet trochę do tyłu, aż do uzyskania szybowania ~10m po płaskim mocnym wyrzucie. Takie zabawy dobrze robić z drugą osobą wyrzucającą płasko model by można korygować sterem wysokości zbyt szybkie przyziemianie :) 

Broń boże nie wyrzucać w górę! Tylko i wyłącznie płasko i dość silnie!

 

 

 

 

 

Opublikowano

Dwie dychy drożej ale o niebo lepsze.

https://www.akumulatoryrc.pl/pl/p/SLS-XTRON-1550mAh-3S1P-11%2C1V-40C80C/379

 

Redox -ów się wystrzegaj. Gorszych nie widziałem. Turnigy i Zippy od biedy ale "C" które podają to przez 2 podziel.

SLSy podają prawdziwe dane i o pojemności i o "C". Alternatywa bardzo dobra, to polecane przez dronowców to te

https://rcforever.pl/product-pol-4430-Akumulator-GENS-ACE-TATTU-FunFly-3S-11-1V-1300mAh-100C.html

W zasadzie tylko między tymi bym wybierał. Jak lżejszy yo FunFly -ja jak cięższy to SLS -a.

Nie kupuj badziewnych pakietów bo majątek stracisz na nich.;)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Rzeczywiście lepiej kupować markowe pakiety, bo służą dłużej. Do tego koniecznie low voltage alarm, by nie rozładować zbyt głęboko żadnej celi bo od tego puchną nawet dobre pakiety..

Niestety jeśli to pierwszy model do nauki, to bez znaczenia dobry czy tani pakiet zostanie równie skutecznie zmasakrowany przy większym krecie.. Apropos masakrowania, to koniecznie odbiornik umieść za baterią w modelu..

Jeśli masz ładowarkę z balanserem to na początek starczy. Oczywiście ładowarka typu imax jest wygodniejsza, umożliwia precyzyjne ustawianie prądu ładowania i dodatkowo wyświetla ile władowała mAh do pakietu, co się przydaje.. Wszystko zależy od budżetu i perspektyw pozostania w hobby na dłużej;)

Jeśli ta zabawa Ci się nie spodoba to nie ma sensu inwestować za dużo..

Ta ładowarka z linku na allegro wygląda identycznie jak moja, przy czym moja ma jeszcze hologram SKYRC od spodu. Nie wiem czy w tej chwili nie ma już hologramów czy to bardzo dobra podróbka Imaxa.

Opublikowano

Poszukaj tematów o ładowarkach na forum. Tam były proponowane alternatywne rozwiązania do IMAX B^. Ponoć teraz same podróby i to bardzo słabej jakości.

 

Opublikowano

Pakiet zamówiony :)

To, że ładowarka będzie podróbką nie robi mi to różnicy 


Mam plan kupna ładowarki i buzzera. Gdy buzzer daje sygnał 3,3v grzecznie ląduję i wracam do domu, ładuję pakiet na 100%.  Czytałem, że pakiet nie powinien leżeć dłużej naładowany na maxa niż tydzień.
Po to mi jest lepsza ładowarka, aby w razie potrzeby rozładować pakiet do 3,8V.  Czy takie postępowanie z pakietem będzie oki?

A może po lataniu ładować do 3,8v a w dniu latania ładowanie na max.
 

Opublikowano

Każda tego typu ładowarka ma wbudowany tryb "storage" i ładuje bądź rozładowuje do określonego napięcia akumulator.To jest tryb do długiego przechowywania nieużywanego akumulatora.Podłączasz i po sprawie.I nie powinno się długo przechowywać Li-poli w stanie pełnego naładowania bo mogą spuchnąć,tracą wtedy pojemność i wydajność prądową.Trzeba starać się mierzyć siły na zamiary-ładować tyle pakietów czy to w domu czy na lotnisku aby wylatać wszystkie i nie wracać do domu z którymś naładowanym,niestety często później się w tygodniu  o tym zapomina.Lepiej żeby tydzień  czy dwa do nastepnego latania poleżał pakiet rozładowany po lataniu niż w pełni naładowany.Oczywiście dobrym zwyczajem jest nie katować pakietów do samego końca.

Opublikowano
8 godzin temu, qnii napisał:

Gdy buzzer daje sygnał 3,3v grzecznie ląduję i wracam do domu

Buzer lepiej ustawić na 3,5-3,6V jeśli jest programowalny.

Jeśli chodzi o ładowarkę, lepiej niż podróbkę z allegro kupić w tej cenie toolkitrc M6, trzeba jednak do niej osobny zasilacz.

Opublikowano

Widziałem już, że polecasz toolkitrc M6, B6 ma wbudowany zasilacz i to jest dla mnie wielkim plusem. Ale przekonałeś kupuje toolkitrc M6.

 

Teraz potrzebuje rozwiązać kwestię ładowarki. Nie planuje zakup kolejnych ogniw a jeżeli już tak, to max 2200mAh, czy wystarczy mi zasilacz 12v 5A?

 

Dla upewnienia się czy ten buzzer będzie oki?
https://allegro.pl/oferta/buzzer-miernik-tester-napiecia-alarm-lipo-1s-8s-8274611467

Opublikowano
Godzinę temu, qnii napisał:

B6 ma wbudowany zasilacz i to jest dla mnie wielkim plusem

Być może to i plus ale M6 moim zdaniem ma większy plus.:) W M6 możesz ładować pakiety z większego pakietu np. 6s na lotnisku. Wówczas nie trzeba kupować 3-5 pakietów małych żeby sobie ze 2-3h polatać tylko kupujesz 2szt. i na lotnisku ładujesz wylatany pakiet. Nie trzeba samochodu, kabli i tego całego zamieszania.

A zasilacz to za 20-30 zł kupisz na alledrogo traki serwerowy. Chłopaki opisywali tu nie raz, że działa to idealnie. Trzeba ponoć dwa kabelki złączyć cuzamen do kupu i po problemie.

 

 

PS

Buzzer dobry w tym linku.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.