songbird Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Koledzy, czy ktoś z Was zastanawiał się nad zbudowaniem helikoptera (lub zbudował?) pozbawionego skomplikowanej mechaniki wirnika? Mam tu na myśli eliminację serw i klasycznego mechanizmu regulującego kąt łopat. Mam świadomość, że taka konstrukcja będzie w pewien sposób „upośledzona” swoją charakterystyką lotu w stosunku do klasycznego wirnika i jego sterowania. Teoretycznie, obecnie dysponujemy lekkimi silnikami wielopolowymi np. z dronów i można by się pokusić o wykorzystanie zjawiska zmiennej prędkości łopat w określonym obszarze ich położenia względem kadłuba (pokonanie okręgu przez łopatę ze zmienną prędkością). Jeśli dodamy do tego odpowiednio przeliczony przegub, który będzie "tak jak dawniej" częścią łączącą oś wirnika z łopatą, ale umiejscowimy go np. poza osią działania siły odśrodkowej na łopatę to istnieje teoretyczna możliwość uzyskania niewielkiej regulacji kąta łopaty. Jakie jest Wasze zdanie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 Mówisz o tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek "Viper" Opublikowano 26 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2020 Widziałem ten filmik wcześniej. Ciekawa sprawa ale ciągle do dopracowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 27 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2020 Ciekawie rozwiązana zmiana kąta łopaty za pomocą przegubu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 27 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2020 Przegubu i ciągłej zmiany prędkości obrotowej. Podobno opatentowane i nie można tego zbytnio upubliczniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek "Viper" Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 W dniu 27.07.2020 o 20:29, japim napisał: Przegubu i ciągłej zmiany prędkości obrotowej. Podobno opatentowane i nie można tego zbytnio upubliczniać. Jak opatentowane to można upubliczniać a nie można kopiować ? Przed kopiowaniem chronić ma patent. W teorii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Sam sobie możesz eksperymentować. Ale wyników swoich eksperymentów już nie możesz przesyłać dalej/ upubliczniać o ile naruszają te patenty. Bo wtedy właściwie dokonujesz kopiowania - o tym mówię. Sam Tom o tym wspomina w swoim filmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek "Viper" Opublikowano 29 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 12 godzin temu, japim napisał: Sam sobie możesz eksperymentować. Ale wyników swoich eksperymentów już nie możesz przesyłać dalej/ upubliczniać o ile naruszają te patenty. Bo wtedy właściwie dokonujesz kopiowania - o tym mówię. Sam Tom o tym wspomina w swoim filmie. Racja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songbird Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 W dniu 22.07.2020 o 01:07, japim napisał: Mówisz o tym? Dzięki Przemek! Wiedziałem, że można liczyć na forumowiczów. Tak, dokładnie o to chodziło. Od czasu pierwszych publikacji jednak zaszły istotne zmiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek "Viper" Opublikowano 20 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2020 W dniu 14.12.2020 o 17:45, rah66 napisał: Ja bym to inaczej nazwał: latający helikopter/dron bez serw w którym sterowanie i napęd odbywa sie samym silnikiem, przez przekazywanie mu odpowiednich sygnałów w odpowiednim czasie. Jak to może wyglądać na wykresie, trudno sobie wyobrazić, może jest to bardzo proste niż by sie wydawało Dokładnie. Obecnie konstrukcje Heli idą w kierunku bezpośrednich napędów z silnika na wał wirnika nośnego. Zmniejszanie liczby części ma dać niższą awaryjność, wyższą sprawność, mniejsze masy. Czy ta droga jest zawsze słuszna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi