Pawel_W Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Zacznę może od tego: nigdy nie podobały mi się Jaki. A już szczególnie Yaki - strasznie mnie to Y na początku raziło. Ale pewnego dnia szukałem sobie po RCGroups planów modelu na trawnik przed dom lub na halę, i trafiłem tu. Spodobał mi się plan tego modelu, bo był prosty, dobrze opracowany i mniej więcej pod posiadane przeze mnie wyposażenie. Zadzwoniłem do kolegi do drukarni, wydrukował mi plany w skali 1:1 i zbudowałem shocka. Budowa od momentu wyciągnięcia depronu spod łóżka do momentu oblotu pochłonęła ok. 7-8 godzin. Wyszło coś takiego: Wszystkich, którzy pomyśleli że zbudowałem 2m shocka, od razu poprawiam - rozpiętość to ok. 80cm (32 cale o ile dobrze pamiętam). Na zdjęciach widać moje lotnisko - trawnik przed domem, ma on ok. 30x25m, z 2 stron jest sobie linia elektryczna, z trzeciej dom, a z czwartej metalowe słupki z rozciągniętym drutem na którym rośnie winorośl. Taki obszar do lotów jest idealny Model jak widać (albo i nie widać) jest zbudowany z depronu zielonego, rowkowanego 3mm (IzoFloor z Obi). Skrzydełko wzmocnione na natarciu i przed lotką 2 płaskownikami węglowymi 0,5x3mm. Wykrzyżowania skrzydła z prętów węglowych 0,8mm, podwozie z prętów 1,5mm. Niestety podczas pierwszego lotu z podwoziem niechcący urwałem jedno kółko, i musiałem wyłamać drugie coby ładniej wyglądało Wyposażenie mojego Jaczka to: Silnik: Turnigy TR2204-14T - 19g plus śmigło GWS SF 8x4,3 Aku: PolyQuest LiPo 2s 400mAh Odbiornik: Corona RP4S1 (4 kan. synteza) Regulator: Turnigy Plush 10A Serwa: 3 szt. EM 4,3g z HobbyCity. Popychacze sterów są zrobione z prętów węglowych 1mm i mają na końcach Z z drutu 0,8mm (wewnętrzny drucik z bowdena). Serwa zamocowałem w kadłubie, a właściwie na kadłubie taśmą TESA gąbkową obustronnie klejącą, serwo lotek jest wklejone na stałe, aku, odbiornik i regulator trzymają się na samoprzylepnych rzepach. Cały model kleiłem CA do styro Graupnera (inne marki, np. Pelikan topiły depron) i pomagałem sobie przyspieszaczem. Model gotowy do lotu waży 144g. Jak lata? Lata świetnie. Bardzo dobrze reaguje na stery, zawis to po prostu bajka - wisiałem nim w moim pokoju (4x5x2,5m). Mam ustawione max. dostępne wychylenia i expo na wszystkich kanałach 50%. W moim egzemplarzu wprowadziłem małą zmianę w stosunku do planu - dałem większy ster kierunku. Modelik lata bardzo statecznie, w harrierze, nawet niemalże pionowym nie ma tendencji do jakiegokolwiek kiwania skrzydłami. Silnik i zastosowane wyposażenie powodują, że model wisi na śmigle na 1/2 gazu, a do pionowego odejścia jeszcze nigdy nie dawałem maxa. Jeśli ktoś dysponuje tej klasy wyposażeniem (waga całości, tj. serwa, aku, odbiornik, regiel, silnik i smigło ok. 100g i ciąg ok. 220-250g) to polecam ten modelik z całej siły. Jest po prostu genialny. Zaczynam poszukiwania białego depronu, bo chcę zrobić jeszcze jeden taki model, ale chciałbym żeby był troche ładniejszy Jeszcze 3 fotki z dzisiejszych lotów: Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacFlyer Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 :mrgreen: AXi 2203/46 3szt hxt500 TP 12a corona 4ch synt. pakiety 2s 250-640 rtf na 2s 250 134g i wersja mini jeszcze nie wyposażona Link to comment Share on other sites More sharing options...
czhomik Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Macku z jakich planow jest twoj Yaczek?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_W Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Parę zdjęć "jak to jest zrobione". Mówię od razu - model był robiony trochę na "odwal", bo chciałem zobaczyć jak lata. W drodze do mnie jest 2 silnik i czekam na pojawienie się dostępnego białego depronu - wtedy zmontuję jeszcze jednego Jaczka, tylko już takiego full opcja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_W Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 Szukałem miejsca gdzie można by polatać. No i się znalazło - stoi sobie u nas na lotnisku taki jeden hangarek. Zwie się Lotnicze Pogotowie Ratunkowe A że mój tato ma tam "znajomości" szybki telefon z pytaniem "czy można". Odpowiedź - przyjeżdżajcie! Przyjechaliśmy, trochę nam niestety przeszkadzał taki drobiazg: ...to go przesunęliśmy... ...a potem to już samo poszło Wielkie podziękowanie dla p. Wojtka, który pozwolił nam polatać w hangarze Link to comment Share on other sites More sharing options...
VJ_Adams Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Dobre dobre, jakie serwa i silnik ma "drobiazg" Ciekawa makieta Gdzie kupiłeś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_W Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 Silniki w "drobiazgu" to 2x GTD350. Oszczędne, 150l nafty na godzinę. Serwa? Nie wiem, muszę zapytać p. Wojtka... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel4090 Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Widzę Paweł ,że poczucie humoru trzyma Cię do późna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_W Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 I to bez wspomagania Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemique Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Tez tak chcę! Jakbyś jeszcze kiedyś miał okazję tak pośmigać po hangarze to daj cynk, z chęcią bym wpadl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_W Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Gdyby ktoś był chętny na elementy takiego Jaka, wycięte z białego depronu gładkiego 3mm i malowane, to odsprzedam za 20 zł - malowanie dołu wyszło mi tak sobie (źle zmieszana farba), a ubzdurałem sobie że musze mieć model ideał, więc zaczynam jeszcze raz Dół jest biało - niebieski a góra żółta z czerwonymi koncówkami Link to comment Share on other sites More sharing options...
skidan Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Pawle, czy mocownie śmigła w tym silniku nie sprawia ci problemów? Wylatałem już ok 5-6 pakietów na tym silniczków na dworze i nie było rzadnych problemów. Ale w sobotę latałem po raz pierwszy na hali i śmigło zaczęło się wypinać w locie(przy mocniejszym dodaniu gazu). Wymieniłem gumkę i dalej to samo. 3 razy. Po trzecim razie musiałem wracać do domu wykonać poprawki :twisted: i ubytki w samolocie. Myślalem nad zmianą śrubek na zwykłe z łbem :crazy: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtass_nt Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Śrubki z łebkiem w prop saverze będą zdecydowanie lepsze i bezpieczniejsze. Nie masz się co zastanawiać nad wymianą- just do it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_W Posted January 12, 2009 Author Share Posted January 12, 2009 Z silnikiem nie dzieje mi sie nic złego - moze masz po prostu za długą gumkę? Ja użyłem takiej maks krótkiej, która była w zestawie z silnikiem i jest OK. UWAGA! JAK SPRZEDANY! Link to comment Share on other sites More sharing options...
skidan Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 moze masz po prostu za długą gumkę? Ja użyłem takiej maks krótkiej, która była w zestawie z silnikiem i jest OK. Ja też używam oryginalnej z zestawu. Składam ją na pół i trzymała bardzo dobrze, ale przestała. Wymienię śrubki. Dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_W Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 Ja zawijałem ją 4 razy pojedynczo i jak narazie gra. Musiałem się mocno namęczyć, bo słabo łapała, ale jest ok... może to kwesta gumki po prostu? Może masz ją zbyt luźna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malker Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Hah zabawię się w archeologa - odkopię temat Też właśnie popełniam tego Yaczka jutro będzie już raczej gotowy (na razie bez elektroniki bo jest w innym modelu). Czym najlepiej wzmocnić skrzydła żeby się nie gięły ? Płaskownik na natarcie wydaje mi się niezbyt dobrym rozwiązaniem jak na model outdoor :roll: w aktualnym modelu skrzydło mam wzmocnione rurką węglową ?4mm i sprawuje się świetnie tyle że mam to zrobione na kanapkę (depron 3mm, listewki balsowe i ta rurka i na to znów depron) był ten model opisywany na forum (funtana mini z depronu ) Więc ponawiam Co najlepsze na wzmocnienie skrzydeł? W funtanie an statecznikach mam płaskownik wklejony w środek (wyskrobana szczelina 1mm i wklejony w to płaskownik) sprawuje się świetnie. jest bardzo sztywne i mam zamiar tutaj zrobić tak samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Locke Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Ja w jednym modelu wkleiłem rurke węglową na natarcie, najpierw na kawałek tej nakleiłem papier scierny i wyszlifowałem natarcie na takie półkole. Dość szybko się to robi i efekt jest zadowalający. Tylko że ja miałem skrzydło z depronu 6mm, a tu chyba jest z 3mm. Ale teoretycznie 3 mm depron także da się tak wyszlifować :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malker Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 rurkę jak już to jako dźwigar niż na natarcie. Ja wszystko robię z 6mm :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michau Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 To weź i wytnij taka szczelinę na dźwigar z rurki 4mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.