Marcin Opublikowano 30 Września 2020 Opublikowano 30 Września 2020 Bawię się w ustawianie Opterry dalej, tzn już lata dobrze, jest wyważona, ale potrzebuję jeszcze ustawić kąty dla autopilota. Wiem, że zależy to od profilu, wagi i mnóstwa innych rzeczy, ale zastanawiam się jaki na początek możnaby ustawić kąt natarcia dla takiego 2m skrzydła. Aktualnie, używając kupionego tutaj z forum miernika kątów ustaliłem, że przy kątach natarcia skrzydła 0 stopni autopilot myśli, że jest pochylony o 1.7 stopnia, czyli w locie autonomicznym powinno skutkować to tym, że model będzie leciał zadarty właśnie o te 1.7stopnia w górę. Jakieś luźne komentarze do mojego toku myślenia?
Patryk Sokol Opublikowano 30 Września 2020 Opublikowano 30 Września 2020 Nie będzie trzymał takiego kąta przecież. Autopilot w iNavie działa tak, że ustala Ci zadaną przepustnicę i tak dobiera kąt natarcia, aby model nie opadał. Dopiero na wznoszeniu wchodzi pomiar kąta, żeby domiksować wysokość.
Marcin Opublikowano 30 Września 2020 Autor Opublikowano 30 Września 2020 Czyli mam go wypoziomować zgodnie z linią skrzydła? Skrzydło na zero i inav na zero?
Patryk Sokol Opublikowano 30 Września 2020 Opublikowano 30 Września 2020 Tak. Jeśli chcesz poeksperymentować z prędkością przelotową to zainteresuj się tym:https://github.com/iNavFlight/inav/blob/master/docs/Inflight Adjustments.md Pozwala to przestawiać stałe parametry w locie. To co Cię interesuje to parametr NAV_FW_CRUISE_THROTTLE Jęsli masz włączoną stabilizację i masz włączone utrzymywanie wysokości to przestawiając ten parametr zmieniasz zadaną przepustnicę. Dzięki włączonej stabilizacji wysokości to dla każdej przepustnicy znajdzie sobie taki kąt natarcia, zeby nie opadać i się nie wznosić, więc będziesz miał różną prędkość. Warto sobie jeszcze wrzucić na OSD parametr mAh/km żeby określić która przepustnica odpowiada maksymalnemu zasięgowi (pamiętaj tylko, że iNav ma prędkość z GPSa więc do tej kalkulacji bierze pod uwagę wiatr)
Marcin Opublikowano 30 Września 2020 Autor Opublikowano 30 Września 2020 OK, to jutro to przeklikam, żeby się z miernikiem zgadzało jak najbliżej. I czekam na pogodę na testowy lot w manualu. Przy okazji wymieniłem serwa na cyfrowe KST DS113MG i mam spokój z utrzymaniem pozycji, w gratisie tylko lekkie brzęczenie cyfrowych układów
Marcin Opublikowano 1 Października 2020 Autor Opublikowano 1 Października 2020 Wypoziomowany roll i pitch z dokładnością do 0.1 stopnia z miernikiem. Na początek może być. Oby jutro pogoda pozwoliła polecieć w końcu Poczytałem o tych infllight adjustments i tak szperając po necie widzę, że własnie tymi kątami w angle się ustawia poziomy lot więc już teraz sam nie wiem. Potem znów piszą, że altitude hold używa do tego GPS. Chyba zobaczę na żywo, co się będzie działo i tyle. Ale wychodzi mi na to, że jak chcę prosto w angle to muszę kątami się bawić, jak chcę prosto w altitude hold, to kąty nie są aż tak istotne. Jak znam życie, to pewnie i tak większość będę w manualu latał chociaż... Dobra, koniec marudzenia, idę odprawiać rutuały przeciwdeszczowe...
Patryk Sokol Opublikowano 1 Października 2020 Opublikowano 1 Października 2020 Katy w angle mają wpływ na os lotek i os steru kierunku. Dla osi steru wysokości ma to znaczenie w quadzie, gdzie za trzymanie wysokości odpowiada bezpośrednio przepustnica.
Marcin Opublikowano 1 Października 2020 Autor Opublikowano 1 Października 2020 Czyli w moim przypadku tylko lotki - kierunku w skrzydle brak. Dzięki i przepraszam za durne pytania. W sumie z BF było podobnie, a teraz już jakoś to powoli ogarniam
Rekomendowane odpowiedzi