Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bawię się w ustawianie Opterry dalej, tzn już lata dobrze, jest wyważona, ale potrzebuję jeszcze ustawić kąty dla autopilota.

Wiem, że zależy to od profilu, wagi i mnóstwa innych rzeczy, ale zastanawiam się jaki na początek możnaby ustawić kąt natarcia dla takiego 2m skrzydła. Aktualnie, używając kupionego tutaj z forum miernika kątów ustaliłem, że przy kątach natarcia skrzydła 0 stopni autopilot myśli, że jest pochylony o 1.7 stopnia, czyli w locie autonomicznym powinno skutkować to tym, że model będzie leciał zadarty właśnie o te 1.7stopnia w górę.

Jakieś luźne komentarze do mojego toku myślenia? :)

Opublikowano

Nie będzie trzymał takiego kąta przecież.

 

Autopilot w iNavie działa tak, że ustala Ci zadaną przepustnicę i tak dobiera kąt natarcia, aby model nie opadał.

 

Dopiero na wznoszeniu wchodzi pomiar kąta, żeby domiksować wysokość.

Opublikowano

Tak.

 

Jeśli chcesz poeksperymentować z prędkością przelotową to zainteresuj się tym:
https://github.com/iNavFlight/inav/blob/master/docs/Inflight Adjustments.md

 

Pozwala to przestawiać stałe parametry w locie.

To co Cię interesuje to parametr  NAV_FW_CRUISE_THROTTLE

Jęsli masz włączoną stabilizację i masz włączone utrzymywanie wysokości to przestawiając ten parametr zmieniasz zadaną przepustnicę.

Dzięki włączonej stabilizacji wysokości to dla każdej przepustnicy znajdzie sobie taki kąt natarcia, zeby nie opadać i się nie wznosić, więc będziesz miał różną prędkość.

Warto sobie jeszcze wrzucić na OSD parametr mAh/km żeby określić która przepustnica odpowiada maksymalnemu zasięgowi (pamiętaj tylko, że iNav ma prędkość z GPSa więc do tej kalkulacji bierze pod uwagę wiatr)

Opublikowano

OK, to jutro to przeklikam, żeby się z miernikiem zgadzało jak najbliżej. I czekam na pogodę na testowy lot w manualu.

Przy okazji wymieniłem serwa na cyfrowe KST DS113MG i mam spokój z utrzymaniem pozycji, w gratisie tylko lekkie brzęczenie cyfrowych układów :)

No description available.

Opublikowano

Wypoziomowany roll i pitch z dokładnością do 0.1 stopnia z miernikiem. Na początek może być. Oby jutro pogoda pozwoliła polecieć w końcu :)

 

Poczytałem o tych infllight adjustments i tak szperając po necie widzę, że własnie tymi kątami w angle  się ustawia poziomy lot więc już teraz sam nie wiem. Potem znów piszą, że altitude hold używa do tego GPS. Chyba zobaczę na żywo, co się będzie działo i tyle. Ale wychodzi mi na to, że jak chcę prosto w angle to muszę kątami się bawić, jak chcę prosto w altitude hold, to kąty nie są aż tak istotne.

Jak znam życie, to pewnie i tak większość będę w manualu latał :D chociaż...

Dobra, koniec marudzenia, idę odprawiać rutuały przeciwdeszczowe...

Opublikowano

Czyli w moim przypadku tylko lotki - kierunku w skrzydle brak.

Dzięki i przepraszam za durne pytania. W sumie z BF było podobnie, a teraz już jakoś to powoli ogarniam :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.