Skocz do zawartości

Świece żarowe


szybownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Tulejka zaciskowa jest stosowana w takich przypadkach , z jakiegoś alu toczymy otwór pod potrzebną średnicę z naddatkiem .Zawsze taką tulejkę robię z kołnierzem który opiera się na szczękach ,montuję w uchwycie ściskam szczęki żeby zacisnąć otwór i roztaczam na żądaną średnice . Sposób z owinięciem cienką blaszką gwintu może być zawodny .A rzeczywiście średnica wiertła pod gwintownik  jest 5.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, d9Jacek napisał:

 kalkulator pokazuje mi  cos innego ,ale ok. ewentualnie wystrzeli

uwzględniłeś że są różne skoki ,a konkretnie standartowo 3 przy średnicy 1/4 ? ,a z jakiego kalkulatora korzystasz ?

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

My przeliczamy całe na milimetry a Amerykanie odwrotnie......

Wg nich do wykonania gwintu 1/4 -32 metryczny rozmiar wiertła to 5.6 mm, calowy rozmiar 7/32

Dla przytoczonego w powyższym poście 1/4 -28 rozmiar metryczny 5.5 mm, ale calowy to też 7/32

 

Takie dane mam w książce All about engines, autor Harry Higley

Książka pochodzi z pięknego kraju, w którym stopy , cale i i inne galonysą nadal w bieżącym użyciu

Metry itp napawają ich prawdziwa zgroza

 

Pozdrowienia

Jd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Grzesiek napisał:

Paweł naświetl sprawe.Na Ciebie można liczyć.

Chodzi o to:

To find tap drill size, divide 1 by number of threads and subtract from nominal diameter. Use the closest drill size.

Po mojemu brzmi to tak:

Aby znaleźć właściwy rozmiar wiertła do gwintownika, należy podzielić 1 przez liczbę zwojów i odjąć od nominalnej średnicy. Należy użyć najbliższego rozmiaru wiertła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grzesiek napisał:

Paweł naświetl sprawe.Na Ciebie można liczyć.Ale różnica między UNF a Withwortem BSF to kąt wierzchołka gwintu,UNF 60* a Withwort BSF 55* co ma w tym momęcie za znaczenie średnica otworu pod gwint?

Też się zastanawiam.....

Przyjmijmy może,

że do wykonania calowego gwintu UNF 1/4-32 najlepsze będzie wiertło 7/32 cala, w systemie imperialnym oznaczone numerem 2

Nie ma co mieszać różnych systemów, nie tylko walutowych.......

Swoją drogą pamiętam, jakiej wscieklizny umysłowej dostawali angielscy mechanicy przeliczając cale na cm i odwrotnie

 

 

Jd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek wiem ze whitworth to nie UNF bo jak wcześniej pisałem różnią sie kątem wierzchołkowym gwintu.Ale.średnica obu jest taka sama ok.6,35.Pawel zgodnie z twoim wytycznym to wtchodzą jakieś jaja.Srednicę nominalną przyjmujesz 6,35?Bo ok tyle wynosi średnica gwintu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Qzyn napisał:

Swoją drogą pamiętam, jakiej wscieklizny umysłowej dostawali angielscy mechanicy przeliczając cale na cm i odwrotnie

dlatego , odbudowując angielskie auta nigdy tego nie robiłem bo mozna dojśc do absurdu

koniec , konców  jakiej średnicy ma być ta dziura  pod  gwintownik   UNEF 1/4" x 32 ?

 

 

 

5 minut temu, Grzesiek napisał:

.Ale.średnica obu jest taka sama ok.6,35

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.