Gość slawekmod Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 Czy żeberka do których mocowany jest mechanizm podwozia są z balsy czy ze sklejki? Jak z balsy to chyba będzie nieciekawie podczas lądowania.
adiks7 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 Żebra ze sklejki, tam, gdzie śruby trzymają to gruba deseczka ok 12mm bardzo twarda, w oryginale DeAgostini na niej było osadzone podwozie stałe, ja przeciąłem to na pół, wkleiłem i zamontowałem mechanizm.
darek.3333 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 Ciekawie wyglada to chowane podwozie i chyba powinno się dobrze sprawować jak żeberka są ze sklejki. Na drugim zdjęciu model oparty o łóżeczko... czyli nie tylko sklejasz modele ale wychowujesz następne pokolenie modelarzy.... :wink: POWODZENIA.
adiks7 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 zgadza się, ma całe 2 miesiące , żeberka jak pisałem ze sklejki
bojler Opublikowano 29 Listopada 2009 Opublikowano 29 Listopada 2009 Żeberka dostarczone z DA są z trójwarstwowej sklejki balsowo-lipowej. Ja te trzy żeberka mam wycięte ze sklejki brzozowej ale do wersji tuningowanej tego modelu. Pozostałe żeberka wycinam z balsy 3mm zamiast sklejki przy czym cały płat będzie pokryty w całości balsą. Jak będę miał wszystko poskładane na sucho to będą fotki i pytania.
adiks7 Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Czy na klapy te serwa wystarczą?: http://www.nastik.pl/gws-microstd-p-336.html Na lotki planuje te: http://www.nastik.pl/gws-micro2bbmg-p-337.html Robie zakupy w tym sklepie, wiec chce wybrać coś z niego, wcześniej na lotki polecaliście mi http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1201
wojcio69 Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Witam Gdyby chodziło o mój model założyłbym te http://www.nastik.pl/towerpro-mg16r-p-2403.html Mam je w Proxima II (2,78m) na lotkach i klapach i chodzą bez zarzutu.
adiks7 Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Dzięki, więc 2,7kg spokojnie wystarczy na lotki
Byczek Opublikowano 5 Grudnia 2009 Opublikowano 5 Grudnia 2009 spitfire: oklejanie folią kadłuba modelu:
Byczek Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Dalsza częśc budowy to wklejanie statecznika i oczywiście jego prawidłowe centrowanie najdłuże linie mają po 880 mm długości najkrótsze przy stateczniku 277 mm;
Gość slawekmod Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Do ustawienia kątów pomiędzy statecznikami użyj ekierki ze ściętym rogiem.Wtedy ustawisz wszystko pod kątem prostym.
Byczek Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Do ustawienia kątów pomiędzy statecznikami użyj ekierki ze ściętym rogiem.Wtedy ustawisz wszystko pod kątem prostym. Dobry patent modelarski
Gość slawekmod Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Do ustawienia kątów pomiędzy statecznikami użyj ekierki ze ściętym rogiem.Wtedy ustawisz wszystko pod kątem prostym. Dobry patent modelarski Rzekłbym że to była potrzeba chwili a nie patent
Byczek Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Do ustawienia kątów pomiędzy statecznikami użyj ekierki ze ściętym rogiem.Wtedy ustawisz wszystko pod kątem prostym. Dobry patent modelarski Rzekłbym że to była potrzeba chwili a nie patent No coż potrzeba matką wynalazków
motyl Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 a do ustawienie skrętu statecznika 3 szpilek i nitki
bojler Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 a do ustawienie skrętu statecznika 3 szpilek i nitki Marcin możesz jaśniej opisać o co chodzi z tym ustawieniem, żebym czegoś nie zchrzanił przy moim spitfire. Po dwudziestu paru latach przerwy w modelarstwie wolę się zapytać więc proszę o wyrozumiałość.
motyl Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Nitka: Ze szpulki nitki odcinamy 2 kawałki stosownej długości w zależności od rozmiarów kadłuba. Na jednym końcu każdej z nich wiążemy pętelkę. Wieszamy nitki za pętelki na jednym wspólnym haczyku i ładnie prostujemy i delikatnie naciągamy nitki, po czym na drugim końcu wiążemy wspólną pętelkę na obydwu nitkach jednocześnie. i takim to sposobem otrzymaliśmy 2 połączone nitki z 3 pętelkami. Szpilki: Zwykłe krawieckie lub modelarskie sztuk 3 Uzycie: W końcówki statecznika poziomego wbijamy 2 szpilki, tak aby były symetrycznie względem osi podłużnej (np. prawy i lewy koniec krawędzi natarcia statecznika). Na te dwie szpilki zakładamy po jednej pętelce z każdej nitki. Trzecią szpilkę przekładamy przez trzecią wspólną pętelkę i naprężamy lekko nitki, a szpilkę wbijamy w kadłub w jego osi podłużnej nitki utworzą nam stosowny trójkąt równoramienny. Aby było jeszcze łatwiej przed włożeniem statecznika poziomego w kadłub dobrze jest na krawędzi spływy wyznaczyć środek, a po włożeniu wbić 1 szpilkę przez statecznik w wyznaczonym do kadłuba, tak aby szpilka utworzyła stosowna oś obrotu przy ustawianiu skrętu. Chyba jasno opisałem :] Podobnym sposobem ustawiałem i kąt między statecznikiem poziomym i pionowym. tylko wtedy zamiast trzeciej szpilki używałem kawałka listewki aby wyprzeć wspólną pętelkę o statecznik pionowy
arti05051971 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Oto moje dotychczasowe wypociny - od nr.1 do 68...
Eryk Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 że tak powiem: maska chyba nie pasuje do reszty... :roll: podziwiam wytrwałość i życzę udanego oblotu tej maszynki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.