a2j Opublikowano 3 Grudnia 2020 Opublikowano 3 Grudnia 2020 Chwalę się bo właśnie przyszedł mój nowy nabytek. To nowa kategoria dronów do dalekiego zasięgu nad którymi pracował Dave_C FPV. Co ciekawe dotychczas drony do dalekiego zasięgu były to 6-7 calowe potwory, mój nabytek to 4 calowy Flywoo Explorer LR wersja analogowa. Zamówiony na Banggood 11.11.2020 r. odebrany 27.11.2020 r. (chyba mój rekord czasu dostawy). Marka: Flywoo Model: Explorer LR Kontroler lotu: GOKU F411 FC ESC: GOKU BS13A ESC Silniki: NIN 1404 2750KV Kamera: RunCam Nano 2 (wg specyfikacji - przyszło co innego o czym później) VTX: GOKU VTX625 moc max 450mW (wg specyfikacji - przyszło co innego o czym później) Śmigła: Gemfan Hurricane 4024 (dwu łopatowe) Dron zmontowany z zainstalowanym odbiornikiem (wybrałem Frsky R9mm), na pokładzie GPS i buzzer z własną baterią. Jako dodatek w pudełku: pasek do przypięcia baterii, zapasowe przednie ramie, opcjonalne rozpórki ramion, 2 komplety śmigieł, kluczyk, ledy, naklejki. Śledziłem opinie, oglądałem recenzje tego modelu i był pewien problem z nadajnikiem video w wersjach analogowych. Problem raczej z dostępnością bo popularność tego modelu dość szybko się rozrosła i pewnie ich brakło. W niektórych wersjach zostały zastąpione nadajnikiem marki PandaRC, te zaś zostały niepoprawnie podłączone i nie działały lub szybko się uszkadzały. Mój model przyszedł z nadajnikiem Goku HM600 co ciekawe jest mocniejszy bo max 600mW. Inna jest też kamera u mnie Caddx ANT. Pierwsze co musiałem zrobić to zaktualizować odbiornik (oprogramowanie R9mm_Flex) bo nie chciał się zbindować. Programuje prosto z nadajnika, by nie musieć rozlutowywać użyłem chwytaków pomiarowych - polecam. Później parę zmian w betaflight i pierwsze podłączenie baterii. Na razie oblotu nie było jedynie krótki test zawisu nad łóżkiem, o dalszych losach drona napiszę jeszcze. Pozdrawiam Adam
Patryk Sokol Opublikowano 3 Grudnia 2020 Opublikowano 3 Grudnia 2020 Te 4 calowe quadziki latają naprawdę dobrze, na tyle dobrze, że po regulowania 4ki kolegi sam sobie takiego zamówiłem (a ja jestem naprawdę czepliwy co do latania moich quadów ). Z tym, że ja poszedłem w stronę iFlighta na silnikach 3800kV. WIęcej mocy, lepsza dynamika, a max czas lotu jest pomijalnie mały. Jest jednak jeden sekret w tych quadach. Tzn. z reguły w nich siedzi BLHeli-S, a to znaczy, że można zapomnieć o dwukierunkowym DShocie i filtrowaniu RPM. Stąd, szczerze polecam zmienić soft w reglu na JESC (płatny, ale kosztuje grosze), bądź na BlHeli-M BLHeli-M jest wciąż w fazie beta, ale mi śmiga pięknie w kilku quadach. Instrukcję znajdziesz np. tutaj: Prowadzenie quada jest zupełnie inne z tym włączonym, dostaje od razu +30 do braku drgań i +15 do precyzji reakcji na drążek (efekt mniejszego opóźnienia pętli PID)
a2j Opublikowano 4 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2020 15 godzin temu, Patryk Sokol napisał: Stąd, szczerze polecam zmienić soft w reglu na JESC (płatny, ale kosztuje grosze), bądź na BlHeli-M Dzięki Patryk, tak pewnie zrobię. Zresztą za Twoją radą uruchomiłem dwukierunkowego Dshot i filtrowanie RPM (jazzMaverick) w moim Eachine Tyro79. Drgania od kiepskich silników były takie że, na film z zamontowanej na sztywno kamery nie można było patrzyć a teraz dronik lata gładko. W tym dronie silniki są dużo lepsze i już na ucho słychać płynność i pracy. Pierwsze loty zrobię bez zmian w później wgram BLHeli-M. A powiedział być coś więcej o częstotliwościach 24/48/96kHz, zawsze mam dylemat które lepsze.
Patryk Sokol Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Godzinę temu, a2j napisał: Dzięki Patryk, tak pewnie zrobię. Zresztą za Twoją radą uruchomiłem dwukierunkowego Dshot i filtrowanie RPM (jazzMaverick) w moim Eachine Tyro79. Drgania od kiepskich silników były takie że, na film z zamontowanej na sztywno kamery nie można było patrzyć a teraz dronik lata gładko. A to jedna strona medalu. Druga strona to szybsza rekcja pętli PID, a to daje zysk niezależnie od jakości silników Godzinę temu, a2j napisał: W tym dronie silniki są dużo lepsze i już na ucho słychać płynność i pracy. Pierwsze loty zrobię bez zmian w później wgram BLHeli-M. A powiedział być coś więcej o częstotliwościach 24/48/96kHz, zawsze mam dylemat które lepsze. Generalnie im większa częstotliwość kluczowania tym gładziej silnik chodzi, kosztem mocy. W efekcie, szczególnie w małych quadach, na większych częstotliwościach wydłuża się czas lotu. Prognozuje tutaj 48khz jako przyjemne optimum, ale najlepiej by było jakbyś sam sprawdził. Tzn. na 48khz będziesz latał prawie tak samo długo jak na 96khz, a latać będzie praktycznie identycznie.
Patryk Sokol Opublikowano 30 Grudnia 2020 Opublikowano 30 Grudnia 2020 Trochę Ci se wepcham w temat, ale klasa quada ta sama, to myślę, że OK Do mnie też dotarła moja 4ka: I tak jak pisałem, to jest ten iFlight:https://shop.iflight-rc.com/index.php?route=product/product&product_id=1348 I teraz jakie są wnioski: 1. Tune iFlighta nie wiem do czego służy. Poleciał przez okno. 2. Ale za to od razu wrzucony był soft do regla z dwukierunkowym Dshotem i było to skonfigurowane - to akurat miłe 3. Śmigła iFlighta są sporo wytrzymalsze od HQPropów tego typu. A ogólnie jak wrażenia? Ten quad lata tak dobrze, że czasem zrobi mnie w jajo i zapomnę, że to nie jest 5" . Główna różnica jest w ruchach opartych o bezwładność. Czas lotu spokojnie ponad 8min na 4s 850mAh, jak dotrą do mnie Li-Iony to przetestuję ile z nich wyciągnę. Oczywiście okazało się, że GPS jest tak samo użyteczny, jak w każdym innym małym quadzie. Raczej przerzucę go do jakiegoś samolotu, tutaj i tak nigdy tego nie użyję. Szkoda mi też, że anteny od iFlighta są tylko z prawoskrętną polaryzacją. Nawet więc nie przetestowałem czy fabryczna antena jest dobra, musiałem zmienić na Prodrone'a. Ale sam quad jest super, zdecydowanie polecam. Obecnie to będzie chyba najczęściej polecany przeze mnie typ quada dla początkujących. Nie jest tak przerażający jak 5", a naprawdę solidnie mozna freestyle pokręcić.
a2j Opublikowano 31 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2020 No problem, super że się wpychasz Też myślę o 850mah 4S w swoim ale zaintrygowałeś mnie Li-ionami możesz napisać co planujesz? Z opinii wynika że dość ciężki na tych pakietach i raczej do cruising niż do freestyle. ahh no i gratulację nowego nabytku
Patryk Sokol Opublikowano 31 Grudnia 2020 Opublikowano 31 Grudnia 2020 32 minuty temu, a2j napisał: No problem, super że się wpychasz Też myślę o 850mah 4S w swoim ale zaintrygowałeś mnie Li-ionami możesz napisać co planujesz? Z opinii wynika że dość ciężki na tych pakietach i raczej do cruising niż do freestyle. ahh no i gratulację nowego nabytku Miałem iśc w VTC5a (najmniejszy spadek napięcia pod obciążeniem), ale stwierdziłem, ze YOLO i zakupiłem VTC6:https://allegro.pl/oferta/ogniwo-li-ion-sony-18650vtc6-3-6v-3100mah-koncowki-7724177673 I tak nie ma co liczyć na mega dynamikę, a zawsze trochę wiecej energii na pokładzie, a ten quad prądożerny nie jest. Na ile to był dobry wybór? Dowiemy sie po nowym roku (liczyłem, że dotrą dziś do paczkomatu, ale niestety - nie udało się). Będę tu wstawiał pakiet 4s (który jak zwykle - sam polutuję). Ale tak - dynamika będzie raczej meh. 1
Marcin Opublikowano 1 Stycznia 2021 Opublikowano 1 Stycznia 2021 Patryk - jaka wersje tego iFlighta wziales? Bo na BG też tego kilka wersji jest i tak mysle, czy sobie nie sprawić prezentu bezokazyjnego, ale nie wiem, czy samą ramę, czy jednak jakiś pnp.
Patryk Sokol Opublikowano 1 Stycznia 2021 Opublikowano 1 Stycznia 2021 Wziąłem PNP, bo wychodzi sporo taniej niż same części. Ba nawet jakbym sobie zmienił kamerę na Ratela to byłoby taniej, niż kupować części. A wersję mam z ramą True-X i z silnikami 3800kV.
Patryk Sokol Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Pogoniłem dziś tego quadzika na pakiecie 4s z Li-Ionów VTC6. I wnioski są takie: -VTC6 się nie nadają. Tzn można z nich wyciągnąć jakieś 2100mAh i napięcie jest już zbyt niskie żeby dało się latać. VC5a miałyby wyższe napięcie pod obciążeniem i w efekcie oddały by więcej energii. -Może i lata długo, ale takie latanie quadem jest zdecydowanie nie dla mnie. Prowadzi się to niespecjalnie przyjemnie. Podsumowując - można, ale ja raczej nie będę tych eksperymentów z Li-Ionami kontynuował. Może sprawdzę jeszcze połączenie dwóch pakietów 4s 850mAh równolegle. Da mi to 1700mAh pojemności łącznie. I niby sporo mniej niż na Li-Ionach, ale napięcie będzie wyższe, więc nie będzie trzeba brać tyle prądu.
a2j Opublikowano 28 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2021 Moje pierwsze loty nową maszyną, na pokładzie kamera hd mobius z obiektywem C. Bateria to 850mah 4s.
wojtek-a Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Czad! ...To na wczasach czy mieszkasz w takim miejscu? Juz mi szkoda...
a2j Opublikowano 29 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2021 9 godzin temu, wojtek-a napisał: Czad! ...To na wczasach czy mieszkasz w takim miejscu? Juz mi szkoda... Oj zamieszkał bym, to wynajęta kwatera na weekend - Dom na wzgórzu w Międzygórzu, polecam.
a2j Opublikowano 8 Lipca 2021 Autor Opublikowano 8 Lipca 2021 Kolejne loty tym razem odważyłem się polatać nad wodą. 2
mjs Opublikowano 8 Lipca 2021 Opublikowano 8 Lipca 2021 Niezła jazda figurowa bez łyżew. A spróbuj zrobić klimaty filmowe jak u Spilberga, łagodne, pejzażowe, wprowadzające nastrój. Przydałaby się lepsza kamerka, która nie zaginałaby horyzontu. Poza tym są to jakieś aktywa i warto z nich zrobić dobry użytek. Film reklamowy, reportaż itp. PS. Już myślałem, że wlecisz do tunelu. A to by było ciekawe.
a2j Opublikowano 24 Lipca 2021 Autor Opublikowano 24 Lipca 2021 Kolejny filmik z lotów, tym razem dziwnie wykoszona hałda, jak pod lotnisko.
a2j Opublikowano 30 Maja 2022 Autor Opublikowano 30 Maja 2022 Zamarzyła mi się nowa kamera i w końcu mam - Caddx Peanut. Jest mała, lekka (27g), nagrywa 2560x1440 i ma świetną stabilizację. Filmik z ostatniego lotu w ciekawej scenerii. 3
Rekomendowane odpowiedzi