Skocz do zawartości

Problemy z Pay Pal


Irek M
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem; 15.12.20 dokonałem płatności poprzez Pay Pal. do dziś nie otrzymałem opłaconego przedmiotu ale co gorsza na moim koncie w PP nie ma żadnej wzmianki bym cokolwiek kupował w ostatnim czasie. Skoro nie ma śladu operacji to nie mogę złożyć reklamacji czy otworzyć sporu. Ale mam potwierdzenie z Pay Pal na pocztę mailową, że taka operacja została dokonana, a pieniądze przelane na konto - jakieś chińskie literki i podany mail odbiorcy. Podany jest też numer transakcji. Niestety pisząc na wskazany mail odpowiedzi nie dostałem. Napisałem wczoraj na mail Pay Pal ale pouczyli, że skargę/reklamację muszę dokonać ze swego konta. Tylko jak napisałem nie ma na koncie śladu operacji więc nie mogę złożyć reklamacji.

Czy ktoś może miał już taką sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Możesz pokazać tego maila od PayPala?

Mam pewne podejrzenia, bo coś podobnego spotkało kolegę z lotniska (który jest troszkę starszy więc mu pomagałem przy ogarnięciu tematu).

 

Jeśli boisz się, że coś upublicznisz, możesz to zrobić na PW.

 

W dużym skrócie - kolega nie przelał prze PayPala, tylko zapłacił kartą na stronie która PayPala udawała.

W jego przypadku - pomógł chargeback, ale to się załatwia z bankiem, a nie z PayPalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku, istnieje tez taka mozliwosc, ze w chwili dokonania zamowienia jedynie udzielasz kupujacemu zgode na pobranie zaplaty. Sama zaplata nastepuje dopiero krotko przed, albo w chwili  wysylki. Tez tak mialem przy kilku zamowieniach. Mialo to miejsce wowczas, gdy sprzedawca chwilowo nie dysponowal towarem i czekal na dostawe. Mysle, ze to zalezy od podejscia sprzedawcy do klienta, albo od organizacji platnosci w jego sklepie internetowym.

 

Jesli wiec w PayPal nie ma wzmianki o dokonaniu zaplaty, nie miala ona jeszcze miejsca. Mozesz to tez porownac z operacjami na Twoim koncie bankowym.

 

Dopoki zaplata nie miala miejsca, chyba nie ma co reklamowac. Ale jak dokonales zamowienia, zapewne otrzymales jego potwierdzenie (mail) z numerem zamowienia, wiec nawet bez koniecznosci reklamacji zawsze mozesz zapytac sprzedawce, jak sprawa wyglada.

 

A, jeszcze jedno... Jesli stalo sie tak, jak Patryk podejrzewa i otrzymales sfalszowanego maila, mozna to rozpoznac po zawartosci tzw. header.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też nie,

kupowałem w firmie  mieszczącej się GB , we Fradley.GB,  firma  zarejestrowana  w GB , podany był koszt wysyłki do Polski

przyszła informacja  z PayPal-a o rzekomym zwrocie  przecież było płacone kartą .Pieniędzy jak do tej pory brak

 

a taką kuriozalna odpowiedz otrzymałem :

"so sorry to tell that we Can’t ship the item Because your country is out of Europe ,the carrier can not ship it you .
we have cancelled the order and will find new way in the future .
many thanks for your understanding ."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku, ale takie rzeczy trzeba od razu zglaszac do PayPal. Jak sprzedawca (swiadomie lub nieswiadomie) udaje durnia, Paypal sie tym zajmuje i wowczas dla sprzedawcy nie ma zmiluj sie. Jedna z glownych zalet PayPal jest wlasnie zabezpieczenie platnosci (u nas do 500 Euro, byc moze w Polsce podobnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Irek M napisał:

Zaraz wkleję pole nadawcy. Natomiast pieniądze zaksięgowane na koncie bankowym jako przelane tego samego dnia czy dzień później. Tylko dziwne jest to, że nie kupowałem nic u Chińczyków.

a2pop.jpg

Nadawca wygląda legitnie.

W przypadku kolegi była to wiadomość z innego konta które tylko udawało maila od PayPala.

 

W Twojej sytuacji to bym się nie szarpał nawet z PayPalem, nie chcą pomóc to niech płacą.

Wyślij ostatniego maila do PayPala z opisem sytuacji, jak nie będą pomocni, to uderzaj do banku o Chargeback.

W mBanku wygląda to tak:
https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/pytania-i-odpowiedzi/chargeback/

Ale każdy bank oferujący karty Visa, bądź Mastercard musi mieć takie procedury wdrożone.

 

A i jeszcze jedna myśl - a nie kupiłeś przypadkiem bez logowania na PayPala? PayPal umożliwia płacenie kartą, bez logowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego PayPal nie chcialby pomoc? Ja mialem dotychczas bodajze dwie lub trzy sytuacje, w ktorych nie otrzymalem oplaconego via PayPal artykulu/uslugi. Kazdorazowo zglosilem to bezposrednio do PayPal i bez wiekszych ceregieli uzyskalem pelen zwrot pieniedzy. Ze strony PayPal odbylo sie wszystko wzorowo. Owszem, trzeba bylo opisac sytuacje, dolaczyc kopie korespondencji, ale bez tego sie nawet w banku nie obejdzie.

 

Ja tylko jednej rzeczy nie rozumiem, wiec na wszelki wypadek zapytam. Irek, jesli potwierdzenie zaplaty od PayPal dotarlo do Ciebie mailem, slad zaplaty bezwarunkowo musi tez znajdowac sie na Twoim koncie PaPal. Byc moze masz wlaczony jakis filtr i potwierdzenie zaplaty sie po prostu nie ukazuje? Albo automatycznie ukazuje sie jedynie lista transakcji z biezacego roku, czyli od 01.01.2021 i trzeba po prostu wlaczyc liste z ubieglego roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, d9Jacek napisał:

Nie,

placiłem bezpośrednio kartą

 

Zasadniczo to stwierdzenie było do Irka i miało wyjaśniać brak transakji na jego koncie PayPal.

 

Z kolei u Ciebie jeśli płaciłeś bezpośrednio kartą, to nie wiem czemu dostałeś maila od PayPala, to jest dziwne.

Inną rzeczą jest angielski w tej wiadomości:
 

Cytat

so sorry to tell that we Can’t ship the item Because your country is out of Europe ,the carrier can not ship it you .
we have cancelled the order and will find new way in the future .
many thanks for your understanding

To bardzo mocno brzmi jak angielski pisany przez Chińczyka. Nie ma opcji, żeby Brytyjczyk posadził taką wiadomość, bo gramatycznie, to jest ona straszna.

Niemniej - co byś tu nie zrobił, jeśli pieniędzy nie dostałeś, to metodą taka sama - uderzaj do banku o formularz Chargeback.

2 minuty temu, mr.jaro napisał:

Dlaczego PayPal nie chcialby pomoc? Ja mialem dotychczas bodajze dwie lub trzy sytuacje, w ktorych nie otrzymalem oplaconego via PayPal artykulu/uslugi. Kazdorazowo zglosilem to bezposrednio do PayPal i bez wiekszych ceregieli uzyskalem pelen zwrot pieniedzy. Ze strony PayPal odbylo sie wszystko wzorowo. Owszem, trzeba bylo opisac sytuacje, dolaczyc kopie korespondencji, ale bez tego sie nawet w banku nie obejdzie.\

To inna rzecz. Mi PayPal zwracał za naprawdę dziwaczne rzeczy bez zadawania pytań. Niemniej, póki co to Irek opisuje brak chęci pomocy ze strony PayPala

Cytat

 

Ja tylko jednej rzeczy nie rozumiem, wiec na wszelki wypadek zapytam. Irek, jesli potwierdzenie zaplaty od PayPal dotarlo do Ciebie mailem, slad zaplaty bezwarunkowo musi tez znajdowac sie na Twoim koncie PaPal. Byc moze masz wlaczony jakis filtr i potwierdzenie sie po prostu nie ukazuje? Albo automatycznie ukazuje sie jedynie lista transakcji z biezacego roku, czyli od 01.01.2021 i trzeba po prostu wlaczyc liste z ubieglego roku?

Albo kupił bez logowania na PayPala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Franciszku, jesli podrobiona strona, to takze podrobiony mail. A to ostatnie da sie zidentyfikowac otwierajac header. Nawet jesli w takiej sytuacji w mailu adres nadawcy robi wrazenie prawdziwego, header zawiera zwykle jakis obskurny adres. Latwo sie polapac na podstawie porownania z oryginalnym mailem, pochodzacym od PayPal.

 

Header posiada taka (to tylko przyklad) zawartosc:

header.jpg.1243ede68257a1679784f16650ed8385.jpg

 

A, Irek, jeszcze jedno. Na pokazanym przez Ciebie mailu widoczny jest numer transakcji. Moze da sie ja znalezc na koncie PP po tym numerze? W kazdym raze numer ten bedziesz potrzebowal do zlozenia reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się właśnie zastanawiam czy czasem nie był to zakup bez logowania na PP. Ale czy to coś zmienia jeśli tak było skoro mam od nich potwierdzenie?

Ja nie powiedziałem, że nie chcą pomóc. Odpisali, że bardzo chętnie pomogą tylko to wszystko przez stronę pp mojego konta. No chyba, że wybiorę inny temat celu kontaktu wpisując to co opisałem tu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Irek M napisał:

Tak się właśnie zastanawiam czy czasem nie był to zakup bez logowania na PP. Ale czy to coś zmienia jeśli tak było skoro mam od nich potwierdzenie?

Ja nie powiedziałem, że nie chcą pomóc. Odpisali, że bardzo chętnie pomogą tylko to wszystko przez stronę pp mojego konta. No chyba, że wybiorę inny temat celu kontaktu wpisując to co opisałem tu. 

W tej sytuacji (źródło: https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/ua/guest-tnc ) :

Cytat

Oferowana przez firmę PayPal usługa „Płatności bez posiadania konta PayPal” nie uprawnia Użytkownika do uzyskiwania korzyści z posiadania konta PayPal. Użytkownikowi nie przysługuje wówczas oferowana przez firmę PayPal ochrona kupujących ani inne podobne udogodnienia na mocy wspomnianej Umowy z Użytkownikiem. Użytkownikowi mogą jednak przysługiwać dodatkowe prawa wynikające z umowy z wystawcą karty kredytowej lub debetowej.

 

Więc jeśli kupiłeś faktycznie bez konta, to raczej zostanie korzystanie z pomocy banku.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Patryk Sokol napisał:

to nie wiem czemu dostałeś maila od PayPala, to jest dziwne.

jest dziwne, poniewaz transakcja nie przechodziła przez PP, sądzę , że jest  to przekręt....mail od PP zawierał taki wers " pieniądze pojawią się na twoim bankowym koncie w ciągu kilku dni...."

 poniżej dane firmy angielskiej ale chińskiej.....

 

Business seller information

 
SHANDONGTUYITONGWULIUYOUXIANGONGSI
英 徐
山东省潍坊市坊子区北海路8616号商会大厦3号楼1319室
261200 潍坊市, 山東省
China
 
VAT number:
GB 306 4716 16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, d9Jacek napisał:

jest dziwne, poniewaz transakcja nie przechodziła przez PP, sądzę , że jest  to przekręt....mail od PP zawierał taki wers " pieniądze pojawią się na twoim bankowym koncie w ciągu kilku dni...."

 poniżej dane firmy angielskiej ale chińskiej.....

 

 

A możesz pokazać nagłówek tego maila od PayPala ze stwierdzeniem zwrotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge ,

--------- Forwarded message ---------
Od: service@paypal.pl <service@paypal.pl>
Date: pon., 18 sty 2021 o 04:10
Subject: Handlowiec 青岛道曼供应链有限公司 przesłał Ci zwrot pieniędzy

 

 

 

Handlowiec 青岛道曼供应链有限公司 zwrócił 67,60 GBP z tytułu zakupu dokonanego w dniu 17 stycznia 2021
 
Pieniądze zostały zwrócone na rachunek karty VISA x-2921. Zanim zwrot pieniędzy pojawi się na wyciągu, może upłynąć kilka dni.
Podsumowanie zwrotu pieniędzy
Numer transakcji: 68541435LV277123L 18 stycznia 2021 11:10:32 CST
Łączna kwota zakupów: 67,60 GBP
Zwrócona kwota: 67,60 GBP
Nadawca zwrotu pieniędzy:

青岛道曼供应链有限公司

 

 

Numer faktury: EBAY45754487848
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.