Skocz do zawartości

silnik force Engine Nitro 36R/5.89


Statek999

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Statek999 napisał:

Witam, mam pytanie ja zrobic paliwo Nitro dobre do mojego silnika.

Kup rozpuszczalnik Nitro i pomieszaj z olejem.Rzepakowy jest wystarczający.Na słonecznikowym jak @d9Jacek radzi odleci Tobie te auto.Tak jak Gagarinowi rakieta.Albo tak.Tak niestety działa NITRO.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Grzesiek napisał:

Kup rozpuszczalnik Nitro i pomieszaj z olejem.Rzepakowy jest wystarczający.Na słonecznikowym jak @d9Jacek radzi odleci Tobie te auto.Tak jak Gagarinowi rakieta.Albo tak.Tak niestety działa NITRO.

 a poniżej jako uzypełnienie przepisu na dobre paliwo

 

 

dobre zioła były.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj dajcie już chłopakowi spokój. Już chyba wszyscy wiedzą, że to dwusuwowy silnik z zapłonem żarowym zasilany mieszanką alkoholu metylowego i nitrometanu z dodatkiem olejów. ?

 

 

Tak jak mówiłem Twoje paliwo firmowane przez Carson'a myślę, że jest ok. Ta firma raczej wie co robi. Ja natomiast dla swojego spokojnego sumienia dolał bym przynajmniej 100cm3 oleju rycynowego na każdy 1l tego paliwa. Jaki olej w aptece kupić to nie powiem, niech się koledzy wypowiedzą bo ja kupuje rycynę w sklepach modelarskich, kiedyś firmy Model Technics a teraz Merlin. Tak podrasowanego paliwa używał bym zwłaszcza jak silnik jest nowy i na dotarciu.

 

Poza tym silnik musi trochę kopcić, jak nie kopci to znaczy ma za mało paliwa. Za mało paliwa - może być za wysoka temperatura. Za wysoka temperatura - można przegrzać silnik i uszkodzić, a wręcz zatrzeć. Dla tego tak ważny jest dobry termometr w wypadku silników samochodowych. Temperatura mierzona na świecy powinna wynosić w granicach 90 - 120 st.C. To optymalny zakres podawany przez wielu producentów. Za niska też nie wskazana bo silnik jest mocno przelany i korba dostaje łomot.

Na temperaturę ma wpływ wiele czynników: ilość % nitrometanu, ilość % oleju, ciepłota świecy, stopień sprężania (przy większym od 25% dodatku nitrometanu należy odprężyć silnik dodatkową podkładką pod głowicę, zazwyczaj producent silnika podaje jakich podkładek przy jakim paliwie użyć), temperatura i wilgotność otoczenia. Jednego dnia tak ustawiony silnik będzie idealnie chodził a innego, po zmianie pogody, już nie. Nie ma uniwersalnego przepisu na ustawienie, to wszystko metodą prób i błędów jedynie można ustalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym być upierdliwy ale pewne rzeczy drażnią ,np. bardzo pisownia co jak dla mnie oznacza do interlokutorów brak szacunku .Rozumiem że chcesz zrobić paliwo bo ,będziesz zużywał w sezonie no na przykład ile 50 litrów ? wtedy ma  sens  w przeciwnym wypadku po co . Co do dodawania rycyny do paliwa uważam że 10% do dać do gotowego paliwa ,bez sensu jeśli już 2% .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.