olek1236 0 Posted April 7 Witam. Zaczynam z modelami i potrzebowalbym kilku rad i podpowiedzi. Dostałem samolot jak na zdjęciach z tym silnikirm asp 25 i potrzebowalbym informacji jakie śmigło byłoby optymalne do nauki latania i jaka świeca byłaby odpowiednia do tego silnika? Druga sprawa to taka że chciałbym wymienić wszystkie serwa na nowe ponieważ te leżały ok 6-7lat i nie wiem jakie kupić zeby byly dobre. Chodzi o serwo kierunku, wysokości, gazu i dwa na lotki. Jaka firma jaka moc? Myslalem nad HITEC lub SANWA. Mam nadajnik 6cio kanalowy HITEC i myślałem żeby do nauki zamontować żyroskop. Czy to dobry pomysł? Dużo informacji ale nie znam się za bardzo na tym a nie chciałbym kupić niepotrzebnych rzeczy. Z góry dzieki za wszystkie podpowiedzi. Share this post Link to post Share on other sites
Modelarz 2123 66 Posted April 7 Po pytaniach zadanych przez Ciebie podejrzewam, że jest to twója pierwsza styczność z modelarstwem, ja doradzał bym Ci na początku zainwestować w symulator i poćwiczyć odruchy. Do pierwszych lotów celuj w samolot typu blixer, dużo wybacza i pozwoli się oswoić z lataniem na żywo. Ten model w międzyczasie możesz sobie serwisować, wymieniać serwa itd. Jak już poczujesz się na siłach to wtedy zabierz się za spaliny, szkoda żebyś się zniechęcił na samym początku. Bo albo problem będzie z regulacją silnika, albo kosztowne naprawy modelu. Jeśli chodzi o serwa to jakieś standard można zamontować 3-4 kg momentu obrotowego (ta informacja jest podana w opisie serwa). Share this post Link to post Share on other sites
andrzej-ko 2 Posted April 7 Cześć Zalecane śmigło to 9x5 ale uwierz ten model nie jest najlepszy na pierwszy model, tym bardziej do nauki. Proponuje zainwestuj w jakiegoś piankolota może być nawet jakaś ESA ale łatwego życia nie będzie mieć pozdrawiam Share this post Link to post Share on other sites