Jump to content

Fun Cub 1400 mm


AKocjan
 Share

Recommended Posts

Mój egzemplarz Funcuba ma już prawie 3 lata.  Wykonał wiele lotów w różnych warunkach pogodowych, spędził setki godzin w powietrzu. Jest to w pewnym sensie wół roboczy. Moje modyfikacje konstrukcyjne polegały wyłącznie na dodaniu wzmocnień przedniej części kadłuba oraz zawiasów lotek i steru kierunku (na tą chwilę prowizorka z przeplatanymi tasiemkami).  Model od pewnego czasu posiada również pylony pod skrzydłami "certyfikowane" do udźwigu 230 g  na skrzydło - dopuszczana pełna akrobacja. (masa modelu bez dodatkowego ładunku pod skrzydłami: 1150 g). Model z ciężarem na końcówkach ma bardzo dobre właściwości lotne, zwiększa się jego bezwładność. Jedynym odczuwalnym minusem jest tendencja do wykonywania ślizgów - model staje się mozolny w osi odchylenia. Pod względem wytrzymałości dodatkowy ciężar na końcówkach skrzydeł odciąża je zmniejszając naprężenia. Co zresztą udowodniłem prostym rachunkiem oraz testami w powietrzu:


Dodatkowo prezentuję najciekawsze momenty z "życia" tego modelu z 2020 roku ;):

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Cześć Arek,

Mam pytanie, jako że jesteś posiadaczem FunCub'a, mianowicie sprawa dotyczy własności lotnych tego modelu.

Jak u niego z tendencją do przeciągnięcia w zakręcie? Chodzi mi szczególne o małe prędkości. Wiem każdy model można przeciągnąć, ale są profile które tolerują małe prędkości w zakręcie, ale są też takie, które absolutnie nie tolerują takich warunków.

Coś jak syndrom IV zakrętu na szybowcu Puchacz. Pytam, bo mam zamiar wystrugać sobie z depronu coś w rodzaju FunCuba z jego profilem.

Z góry dzięki za info.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.