Skocz do zawartości

Jak to działa


ertman_176

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To ja jeszcze inaczej zapytam

 

Czy to wyposażenie które podałem wcześniej z zasilaniem Li pol 3s 20c 1600mah będzie ze sobą dobrze współpracowało :?:

 

A podaj jeszcze:

 

a/ jakie śmigła mogą być zastosowane do tego silnika z tym zasilaniem;

b/ jakie śmigło TY chcesz zastosować

 

i wówczas sam odpowiesz na swoje pytanie.

 

ps. silnik z regulatorem będą działać

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 10 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanie odnośnie ładowarki. Jaką zakupić by pasowała do różnych akumulatorów i oczywiście nie wydać ogromnej ilości kasy? Pytanie, która jast najlepsza zapene jest bezzasadne bo za najlepsze trzeba sporo zapłacić.

Opublikowano

Jeszcze raz w kwesti ładowania - o co chodzi w balanserach i gdzie można o tym poczytać? Czy zakupić ładowarkę z balanserem- jestem w tym zielony. Do tej pory bawiłem sie gotowymi zestawami (zabawkami) latającymi w których była ładowarka i aku które się zostawiało na 2-3 gdz. w gniazdku potem do modelu i w powietrze na 15-20 minut. Ale "wzięło" mnie dość mocno i chcę coś sam poskładać zwykłe zabawki przestały bawić. Dlatego siedzę przed kompem już ponad miesiąc i wczytuję się w forum. Jak by można podać jakieś linki z objaśnieniami dotyczącymi akumulatorów i podłączenia ich do ładowarek byłbym wdzięczny.

Opublikowano

Kolega wyżej doradził ładowarkę Turnigy Accucel 6 i ma ona już wbudowany balanser.

 

Gdy użytkujesz np.akumulator 3s - 3 celowy, każda cela rozładowywuje się trochę inaczej. Balanser służy do tego, że wyrównuje napięcie w poszczególnych celach, by było ono mniej więcej jednakowe. Gdy nie balansujemy akumulatora możemy go uszkodzić, albo nawet doprowadzić do wybuchu, z powodu różnicy napięć w poszczególnych celach

 

Osobiście polecam ładowarkę Robbe Power Peak Compact 6S-EQ Duo-Power:

http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=175&products_id=4189

Jest co prawda droższa od Accucell 6, ale warta swojej ceny. Na stronie rcskorpion jest do niej instrukcja po Polsku,a sama ładowarka ma wbudowany balanser i dużo opcji

Opublikowano

OK. Dzięki.

Czy jakieś linki do tego tematu ładowania akumulatorów są. Czy może w instrukcjach obsługi ładowarek wszystko jest wyjaśnione i moje drążenie tematu jest bezzasadne?

Opublikowano

MGJ

Jeśli chodzi o samo podłaczanie pakietu do ładowarki to jest tak samo jak podłaczanie komputera do gniazdka. Nie ma co się nad tym rozpisywać.

Jeśli chodzi o ładowarki to w odpowiednim dziale można znaleźć wiele opisów ładowarek.

Wszystko zależy od kasy jaką chcesz i możesz wydać.

1. Zupełny low cost: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11060&Product_Name=HobbyKing_ECO6_50W_5A_Balancer/Charger_w/_accessories

2. Tania:http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7386&Product_Name=GT_A-6-10_200W_Balance_charger_&_discharger

3. Dobra: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9005&Product_Name=iCharger_208B_350W_8s_Balance/Charger

 

Poczytaj na forum o tych ładowarkach. Było mnóstwo dyskusji.

Zadasz konkretne pytanie to dostaniesz konkretną odpowiedź.

Na ogólne pytania trudno się odpowiada ponieważ każdy chwali swoje.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Śmigło dobiera się w 2 parametrach - średnica i skok

Im śmigło większe tym większy ma ciąg, im większy ma skok tym szybszy strumień za sobą wytwarza

 

Proszę o podpowiedź, bo nie bardzo rozróżniam - czym się w praktyce różni "większy ciąg" od "szybszego strumienia"? Móżdżę i móżdżę ale dla mnie to na jedno wychodzi - tak czy siak reakcją powinna być większa prędkość lotu modelu? :crazy:

Opublikowano

graziano - dobrą praktyka jest umieszczanie informacji o swoim wieku. To pomaga w dobieraniu sposobu tłumaczenia.

 

Pewna analogia do samochodu. Możesz mieć w silniku duży moment obrotowy (odpowiednik ciągu) - jadąc powoli pole zaorzesz. Ale możesz osiągać tę moc przy maksymalnych obrotach silnika, z małym momentem obrotowym i wtedy pędzisz szybko, ale tylko dociążysz samochód i po wyścigach (prędkość strumienia zaśmigłowego).

Możesz podobną ilość powietrza przepchnąć śmigłem szybko i wąskim strumieniem i wolno ale szerokim. Raz model będzie pędził, drugim wisiał na śmigle.

Jak widzisz "móżdżenie" cię zawiodło.

Opublikowano
OK, rozumiem. A jak to wygląda w praktyce - które typy śmigieł stosuje się do jakich modeli? I co nam daje takie zróżnicowanie?

 

Śmigło ma dwa wymiary średnicę i skok. Średnica odpowiada za ciąg śmigła (moc), skok - za prędkość strumienia zaśmigłowego (prędkość).

 

Typowym błędem jest myślenie, że śmigło to taki "wentylator". W rzeczywistości śmigło jest zespołem skrzydeł, tylko działającym poziomo i "unosi" model czy samolot do przodu.

Inaczej mówiąc ciąga go przez powietrze, dzięki sile nośnej jaką wytwarza, a nie dzięki "dmuchaniu". Dmuchanie tylko decyduje o tym, jak szybko to robi.

 

To, jakie śmigło jest potrzebne zalezy od oczekiwanych osiągów modelu. Nie zawsze chcemy mieć model szybki.

Modele szybkie - czyli takie, gdzie wybierzemy śmigło o większym skoku, to modele parkjetów, niektóre modele do akrobacji klasycznej, czy modele myśliwców do walk powietrznych. Jednym słowem te, które mają latać szybko.

 

Zaś modele trenerków, udźwigowców, modele do akrobacji 3D/4D (czyli czesto "wiszące" na śmigłac), motoszybowce, maszyny duże i ciężkie, stawiające spory opór - czyli nie mające w założeniu imponować prędkością, ale potrzebujące mocy i siły z jaką ciągnie je śmigło - potrzebują śmigieł o mniejszym skoku ale większej średnicy.

 

To jak z samochodem sportowym, a ciążarówką. Wóz sportowy pędzi 300km/h po autostradzie, ale gdy zacznie podjeżdzać pod dużą górę, stanie w miejscu i zacznie buksować kołami.

Ciężarówka zaś będzie jechać powoli, ale pod to samo wzniesienie, wjedzie nawet nie zwalniając.

Opublikowano

O, no właśnie. A w takim razie, czy istnieje analogiczny podział wśród (bezszczotkowych) silników napędowych? Jeżeli tak, to po jakim parametrze można rozpoznać przeznaczenie silnika?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Aby wyważyć bierze się szpilkę, przekłada przez otwór, stawia na podpórce, równej z obu stron i patrzy czy nie przeważa na którąś stronę.

 

A jak przeważa to co?

Gość Anonymous
Opublikowano

No to śmigło jest nie wyważone prawidłowo. W przypadku tanich, chińskich śmigieł do kosza. W innym wypadku do poprawki.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich,

Zbudowałem sobie model, chce go wyposażyć w jedno serwo. Model ma również jeden napędzający silnik. I tu problem. Moja znajomość elektroniki/elektryki to połączyć kabelek do plusa drugi do minusa dać przełącznik i śmigło się kręci. Czy możne mi ktoś wyjaśnić jak konstruowane są modele zdalnie sterowane. Zacznijmy od czegoś prostego. 1 silnik, aparatura zdalnego sterowania i jedno serwo. Jak się do tego zabrać. Czytałem trochę na innych stronach, w tym i podobnych tematach ale dla laika jakim jestem jest to trudne do ogarnięcia - może jak ktos mi to wyłoży będzie łatwiej. Dajmy na to ze decyduje się na kupno jakiejś aparatury sterującej - co powinienem o niej wiedzieć ? (ilo kanałowa - czyli ile obsługuje czynności, zakres pracy Hz - jakie ma to znaczenie ??) jak już ją mam, jak dobrać odbiornik - jakie powinien mieć funkcje. Czy to będzie takie proste w aparaturze np. do odbioru 4 kanałów 4 pary kabli połączyć i działa ??? Serwo jak zrobić żeby działało (jakieś inne "ustawiacze" chyba jeszcze potrzebne są) co do niego jeszcze trzeba dokupić, w ogóle jak je uruchomić. Jakieś kontrolery obrotów coś tego. Jak zbudować układ jedno serwo silnik, zdalne sterowanie, i że tak powiem, regulator obrotów do tego silnika (szybciej - wolniej w zależności od wychylenia dżojstika na aparaturze).

Opublikowano

Witaj Neo_ninja!

Kolega lukas ma całkowitą rację czytać i jeszcze raz czytać ale... Sam pamiętam, że niedawno czytałem (z całym wysiłkiem i ze zrozumieniem) i nic z tago nie kapowałem. Jest problem jeśli nie jesteś w modelarni lub czymś podobnym gdzie na "żywca" ktoś wyjaśni i pokaże paluszkiem. Wyjściem z sytuacji (ja tak zrobiłem) jest kupno prostego modelu gotowego do lotu ( wiem -koszty :? ). Na nim nauczyłem się (mając go w ręku i czytając forum) jak wygląda praca serw (rewersy itp), regulatora obrotów silnika itp.Zadawałem pytania które dziś wydają mi się głupie :roll: , ale... Zachęcam znaleźć kogoś z forum (doświadczonego) w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania i spotkać się realnie przy kawce i pogadać. No chyba, że przeczytasz pierwsze posty tego wątku i wszystko będzie dla Ciebie proste i zrozumiałe. :wink:

Pozdrawiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.