buwi777 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 To ja jeszcze inaczej zapytam Czy to wyposażenie które podałem wcześniej z zasilaniem Li pol 3s 20c 1600mah będzie ze sobą dobrze współpracowało :?: A podaj jeszcze: a/ jakie śmigła mogą być zastosowane do tego silnika z tym zasilaniem; b/ jakie śmigło TY chcesz zastosować i wówczas sam odpowiesz na swoje pytanie. ps. silnik z regulatorem będą działać
bartek1333 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Zastosuję na pewno takie jakie są podane w opisie silnika: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4267&Product_Name=GWS_EP_Propeller_(RD-1147_279x119mm)_ Tak przy okazji to ten sinik naprawde może mieć maksymalny ciąg ponad 900g? Bo kosztuje 10$.
Webster95 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 o taki poradnik mi chodziło wszystko jasno opisane (przynajmniej dla mnie) Wiele się dowiedziałem np RPM
MGJ Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Mam pytanie odnośnie ładowarki. Jaką zakupić by pasowała do różnych akumulatorów i oczywiście nie wydać ogromnej ilości kasy? Pytanie, która jast najlepsza zapene jest bezzasadne bo za najlepsze trzeba sporo zapłacić.
MGJ Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Jeszcze raz w kwesti ładowania - o co chodzi w balanserach i gdzie można o tym poczytać? Czy zakupić ładowarkę z balanserem- jestem w tym zielony. Do tej pory bawiłem sie gotowymi zestawami (zabawkami) latającymi w których była ładowarka i aku które się zostawiało na 2-3 gdz. w gniazdku potem do modelu i w powietrze na 15-20 minut. Ale "wzięło" mnie dość mocno i chcę coś sam poskładać zwykłe zabawki przestały bawić. Dlatego siedzę przed kompem już ponad miesiąc i wczytuję się w forum. Jak by można podać jakieś linki z objaśnieniami dotyczącymi akumulatorów i podłączenia ich do ładowarek byłbym wdzięczny.
Gość Galileo Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Kolega wyżej doradził ładowarkę Turnigy Accucel 6 i ma ona już wbudowany balanser. Gdy użytkujesz np.akumulator 3s - 3 celowy, każda cela rozładowywuje się trochę inaczej. Balanser służy do tego, że wyrównuje napięcie w poszczególnych celach, by było ono mniej więcej jednakowe. Gdy nie balansujemy akumulatora możemy go uszkodzić, albo nawet doprowadzić do wybuchu, z powodu różnicy napięć w poszczególnych celach Osobiście polecam ładowarkę Robbe Power Peak Compact 6S-EQ Duo-Power: http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=175&products_id=4189 Jest co prawda droższa od Accucell 6, ale warta swojej ceny. Na stronie rcskorpion jest do niej instrukcja po Polsku,a sama ładowarka ma wbudowany balanser i dużo opcji
MGJ Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 OK. Dzięki. Czy jakieś linki do tego tematu ładowania akumulatorów są. Czy może w instrukcjach obsługi ładowarek wszystko jest wyjaśnione i moje drążenie tematu jest bezzasadne?
Konrad_P Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 MGJ Jeśli chodzi o samo podłaczanie pakietu do ładowarki to jest tak samo jak podłaczanie komputera do gniazdka. Nie ma co się nad tym rozpisywać. Jeśli chodzi o ładowarki to w odpowiednim dziale można znaleźć wiele opisów ładowarek. Wszystko zależy od kasy jaką chcesz i możesz wydać. 1. Zupełny low cost: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11060&Product_Name=HobbyKing_ECO6_50W_5A_Balancer/Charger_w/_accessories 2. Tania:http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7386&Product_Name=GT_A-6-10_200W_Balance_charger_&_discharger 3. Dobra: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9005&Product_Name=iCharger_208B_350W_8s_Balance/Charger Poczytaj na forum o tych ładowarkach. Było mnóstwo dyskusji. Zadasz konkretne pytanie to dostaniesz konkretną odpowiedź. Na ogólne pytania trudno się odpowiada ponieważ każdy chwali swoje.
MGJ Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 OK. Dzięki Konrad_P. Wracam do przeszukiwania i czytania forum - jeszcze raz dzięki.
graziano Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Śmigło dobiera się w 2 parametrach - średnica i skok Im śmigło większe tym większy ma ciąg, im większy ma skok tym szybszy strumień za sobą wytwarza Proszę o podpowiedź, bo nie bardzo rozróżniam - czym się w praktyce różni "większy ciąg" od "szybszego strumienia"? Móżdżę i móżdżę ale dla mnie to na jedno wychodzi - tak czy siak reakcją powinna być większa prędkość lotu modelu? :crazy:
kojot Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 graziano - dobrą praktyka jest umieszczanie informacji o swoim wieku. To pomaga w dobieraniu sposobu tłumaczenia. Pewna analogia do samochodu. Możesz mieć w silniku duży moment obrotowy (odpowiednik ciągu) - jadąc powoli pole zaorzesz. Ale możesz osiągać tę moc przy maksymalnych obrotach silnika, z małym momentem obrotowym i wtedy pędzisz szybko, ale tylko dociążysz samochód i po wyścigach (prędkość strumienia zaśmigłowego). Możesz podobną ilość powietrza przepchnąć śmigłem szybko i wąskim strumieniem i wolno ale szerokim. Raz model będzie pędził, drugim wisiał na śmigle. Jak widzisz "móżdżenie" cię zawiodło.
graziano Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 OK, rozumiem. A jak to wygląda w praktyce - które typy śmigieł stosuje się do jakich modeli? I co nam daje takie zróżnicowanie?
madrian Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 OK, rozumiem. A jak to wygląda w praktyce - które typy śmigieł stosuje się do jakich modeli? I co nam daje takie zróżnicowanie? Śmigło ma dwa wymiary średnicę i skok. Średnica odpowiada za ciąg śmigła (moc), skok - za prędkość strumienia zaśmigłowego (prędkość). Typowym błędem jest myślenie, że śmigło to taki "wentylator". W rzeczywistości śmigło jest zespołem skrzydeł, tylko działającym poziomo i "unosi" model czy samolot do przodu. Inaczej mówiąc ciąga go przez powietrze, dzięki sile nośnej jaką wytwarza, a nie dzięki "dmuchaniu". Dmuchanie tylko decyduje o tym, jak szybko to robi. To, jakie śmigło jest potrzebne zalezy od oczekiwanych osiągów modelu. Nie zawsze chcemy mieć model szybki. Modele szybkie - czyli takie, gdzie wybierzemy śmigło o większym skoku, to modele parkjetów, niektóre modele do akrobacji klasycznej, czy modele myśliwców do walk powietrznych. Jednym słowem te, które mają latać szybko. Zaś modele trenerków, udźwigowców, modele do akrobacji 3D/4D (czyli czesto "wiszące" na śmigłac), motoszybowce, maszyny duże i ciężkie, stawiające spory opór - czyli nie mające w założeniu imponować prędkością, ale potrzebujące mocy i siły z jaką ciągnie je śmigło - potrzebują śmigieł o mniejszym skoku ale większej średnicy. To jak z samochodem sportowym, a ciążarówką. Wóz sportowy pędzi 300km/h po autostradzie, ale gdy zacznie podjeżdzać pod dużą górę, stanie w miejscu i zacznie buksować kołami. Ciężarówka zaś będzie jechać powoli, ale pod to samo wzniesienie, wjedzie nawet nie zwalniając.
graziano Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 O, no właśnie. A w takim razie, czy istnieje analogiczny podział wśród (bezszczotkowych) silników napędowych? Jeżeli tak, to po jakim parametrze można rozpoznać przeznaczenie silnika?
obelix94 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Aby wyważyć bierze się szpilkę, przekłada przez otwór, stawia na podpórce, równej z obu stron i patrzy czy nie przeważa na którąś stronę. A jak przeważa to co?
Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 No to śmigło jest nie wyważone prawidłowo. W przypadku tanich, chińskich śmigieł do kosza. W innym wypadku do poprawki.
Neo_ninja Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Witam wszystkich, Zbudowałem sobie model, chce go wyposażyć w jedno serwo. Model ma również jeden napędzający silnik. I tu problem. Moja znajomość elektroniki/elektryki to połączyć kabelek do plusa drugi do minusa dać przełącznik i śmigło się kręci. Czy możne mi ktoś wyjaśnić jak konstruowane są modele zdalnie sterowane. Zacznijmy od czegoś prostego. 1 silnik, aparatura zdalnego sterowania i jedno serwo. Jak się do tego zabrać. Czytałem trochę na innych stronach, w tym i podobnych tematach ale dla laika jakim jestem jest to trudne do ogarnięcia - może jak ktos mi to wyłoży będzie łatwiej. Dajmy na to ze decyduje się na kupno jakiejś aparatury sterującej - co powinienem o niej wiedzieć ? (ilo kanałowa - czyli ile obsługuje czynności, zakres pracy Hz - jakie ma to znaczenie ??) jak już ją mam, jak dobrać odbiornik - jakie powinien mieć funkcje. Czy to będzie takie proste w aparaturze np. do odbioru 4 kanałów 4 pary kabli połączyć i działa ??? Serwo jak zrobić żeby działało (jakieś inne "ustawiacze" chyba jeszcze potrzebne są) co do niego jeszcze trzeba dokupić, w ogóle jak je uruchomić. Jakieś kontrolery obrotów coś tego. Jak zbudować układ jedno serwo silnik, zdalne sterowanie, i że tak powiem, regulator obrotów do tego silnika (szybciej - wolniej w zależności od wychylenia dżojstika na aparaturze).
lukas Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Od razu widać ,że nie czytałeś całego tematu.Idź do pierwszej strony i tam masz wszystko !
MGJ Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Witaj Neo_ninja! Kolega lukas ma całkowitą rację czytać i jeszcze raz czytać ale... Sam pamiętam, że niedawno czytałem (z całym wysiłkiem i ze zrozumieniem) i nic z tago nie kapowałem. Jest problem jeśli nie jesteś w modelarni lub czymś podobnym gdzie na "żywca" ktoś wyjaśni i pokaże paluszkiem. Wyjściem z sytuacji (ja tak zrobiłem) jest kupno prostego modelu gotowego do lotu ( wiem -koszty :? ). Na nim nauczyłem się (mając go w ręku i czytając forum) jak wygląda praca serw (rewersy itp), regulatora obrotów silnika itp.Zadawałem pytania które dziś wydają mi się głupie :roll: , ale... Zachęcam znaleźć kogoś z forum (doświadczonego) w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania i spotkać się realnie przy kawce i pogadać. No chyba, że przeczytasz pierwsze posty tego wątku i wszystko będzie dla Ciebie proste i zrozumiałe. :wink: Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.