michalgrabowski Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Hej, Jakoś nigdzie tutaj nie znalazłem :0 - pomimo, że latam już ponad rok, wciąż nie wiem wielu rzeczy :oops: No więc - chodzi o model Drona - wielkości Ursusa, ale z twardego styropianu. I tu pytanie - sporo osób radziło, aby serwa zasilić innym pakietem poprzez BEC. Czy byłby ktoś tak wspaniałomyślny i nakreślił szybko w Paincie schemat działania i podłączeń w BEC'u, lub przystępnie to wytłumaczył
robertus Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 http://www.modelercs.fora.pl/dla-poczatkujacych,46/esc-z-ubec-3a-5v-obrionik-ar7000-spectrum-serva-szaleja,261.html
michalgrabowski Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Wielkie dzięki Ale nie wiem, czy dobrze rozumiem - czy sprawa ma się analogicznie w przypadku oddzielnego pakietu do BEC'a i oddzielnego do ESC'a ? Wypinać jakieś żyły z ESC'a ? Czy jak ? Powoli mi się rozjaśnia, no ale jeszcze nie do końca...
robertus Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Tak, jest tak samo. Bec może mieć swój akumulator. Po prostu odbiornik nie jest zasilany z bec w regulatorze a przez swojego. Jest między nimi jedynie połączenie sygnałowe obrotów silnika.
michalgrabowski Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Aha, czyli z wtyczki która idzie od regla wypinam żyły - i + i zostawiam tylko sygnału, a wtyczkę BEC'a wpinam w gniazdo baterii. W ten sposób odbiornik i serwa są zasilane z akumulatora np. 800 mAh, a silnik z powiedzmy 3Ah. Wielkie dzięki, sporo mi się rozjaśniło
robertus Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Wypinasz tylko +, tak jak na zdjęciu. Zostawiasz masę(na zdjęciu czarny) i sygnałowy (na zdjęciu brązowy). Sam kabel sygnałowy nic Ci nie wysteruje. Musi być odniesienie.
michalgrabowski Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Uff, nareszcie chyba rozumiem Dzięki za poświęcenie mi czasu i przystępne wytłumaczenie
mushu123 Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Witam serdecznie Podepnę się pod temat ponieważ mam problem związany z moją niewiedzą Posiadam taki model latający : http://abc-rc.pl/p/6...i-szybowce.html Miałem w nim zmieniany regulator na taki (poprzedni padł) : Teraz poddał się silnik, który chciał bym wymienić i tutaj prosił bym o dobór silniczka. Chciał bym taki żeby pociągnął jeszcze z rok czasu jeżeli to wogóle możliwe Silnik był taki : Pytanie czy muszę jeszcze dolutować do silnika jakieś oporniki czy wystarczy podłączyć? Proszę wybaczyć może banalne pytania ale wiadza nikła na ten temat:) Pozdrawiam i czekam na propozycje Rafał
Kolikon Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 bedzie zapas w regulatorze, czyli nie spali sie regulator tak szybko ogolnie regulator ma miec wieksza wydajnosc pradowa niz silnik... aha zdarza sie dosc czesto ze nasi skosnooczy bracia zawyzaja wydajnosc regulatorow... stad lepiej brac poprawki na nich A można mieć regiel 30A jak zalecany jest 18A? A Ja przypadkiem styknąłem ze sobą kable regla, jak był pod napięciem, i teraz jak go połączę z li-po to nie chce nawet drgnąć silnik. Spalił się?
macowca Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Sprawdź, czy działają serwa. Jeśli nie, to regiel ci się całkowicie spalił, a jeżeli serwa działają, to działa ci chociaż BEC Ale nie martw się, nie jesteś sam. Na samym początku spaliłem regiel za drugim włączeniem i to zanim poleciał pierwszy raz samolotem
Kolikon Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Nie spalił się jednak . Wszystko działa. Tylko on jest 30A a silnik ma zalecane 18A. Nie będzie to za mocne? Akumulator to 3s 20C 1300 mAh. Zła pogoda jest i nie mogę zbindować aparatury ani polecieć pierwszy raz .
Wojtek Sz Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 JUPILAAA Nie spalił się jednak . Wszystko działa. Tylko on jest 30A a silnik ma zalecane 18A. Nie będzie to za mocne? . ............. Nie będzie za mocny, będziesz miał spory zapas.
Kolikon Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Ale jakby się dało 175A do silnika z zalecanym 10A to co by się stało? Silnik czy regiel pójdzie?
wiejski Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Nic z tych rzeczy, na pewno się nie spali...
Wojtek Sz Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Ale tak serio? Oj Łukasz, Łukasz tak serio. Poczytaj więcej na forum.
idfx Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Temat, który nigdy się na forum nie skończy Silnik pobiera prąd, a nie regulator pompuje w niego prąd, inaczej nie potrafię wytłumaczyć
rapier Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Każde urządzenie elektryczne pobiera tyle prądu ile potrzebuje. Wartość max regulatora to max pobór prądu jaki może obsłużyć. Regulator wiec zawsze musi mieć tą wartość większą niż max możliwy prąd pobierany przez silnik. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
macowca Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 aha zdarza sie dosc czesto ze nasi skosnooczy bracia zawyzaja wydajnosc regulatorow... stad lepiej brac poprawki na nich I temu komuś chodziło o to, że nasi żółci koledzy na dajmy to regulator, który ma max wartość 15A, nakleją oznaczenie że max to 17A Dlatego zawsze lepiej brać regulator z zapasem.
Princes Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 witam, Czytając te wszystkie opisy nasuwa sie mi jedno pytanie..... czy faktycznie nie za bardzo skupiamy sie tylko na jednym fakcie zwiazanym z doborem pakietu ,regla i silnika ,a nie mówiac nic o modelu w którym to wszystko ma pracować!!Pamiętać przeciez należy ,że modele latają w okreslonych warunkach tj.w górach na zboczu w powietrzu bardziej rozrzedzonym czy na wietrze czy nad klifem w gęstym powietrzu (w zimie) itd...itd....co z kolei ma przełożenie właśnie na dobór i parametry odpowiedniego napędu modelu ...Pza tym rozpietosć ,profil ,i powierzchnia skrzydła nie mówiac o wadze modelu równiez wpływa na jego areodynamikę i mechanike lotu...i co za tym idzie na moc potrzebna do "windy".Za bardzo skupiamy sie na technicznym doborze, a pamietac nalzezy że dobór pakietu jego pojemnosci regla i silnika robi sie strikte pod dany model i nie mozna za bardzo generalizowac w tym temacie...bez wizualizacji danej konstrukcji modelu.Jesli mówimy o motoszybowcach (w tym temacie mam wieksze doś.)to napęd jest tylko po to aby go wyniesć na odpowiednia wysokosć ,a pózniej juz pilot sam sobie szuka "miety" termiki i prądów wznoszących delektujac sie lotem !Owszem wazne informacje techniczne są potrzebne ale bez przesady bo w locie i tak wszystko wychodzi (ile trzeba mocy i na jak długo)jeszcze to zalezy od pilota i jego doswiadczeia w poruszaniu sie w przestrzeni powietzrnej...Nikt nie wspomnaił również o tym ,ze pakiety LI-po maja okreslone cykle ładowania i z kazdym cyklem tracą swa wydajnosć.Tak wiec takie pakiety nalzy oszczedzac i nie "piłować" ich w locie na maxa!:-) Troszke si e rozpisałem ale wątek fajny i potzrebny dla nowicjuszy jak najbardziej.... pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.