Skocz do zawartości

Budowa autonomicznego drona


kszynio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Od jakiegoś czasu chodzi za mną pomysł zbudowania własnego drona , takiego który mógłby wykonywać całkowicie autonomiczne loty.

Chodzi mi o dostawę różnego typu ładunków na dystansie do 10 km w dwie strony o wadze do 10 kg.

 

W pierwszej kolejności zależy mi na budowie takiej maszyny. Jakich podzespołów użyć? Jak to wszystko poskładać? 

Jestem po technikum mechatroniczym , więc znam sporo podstaw elektroniki i programowania, ale tego typu maszyna jest moją pierwszą.

 

Proszę o konkretne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba trochę rzeczy policzyć... a dopiero potem dobierać podzespoły. Jest taki pakiet internetowy ecalc.ch gdzie można wykonać oliczenia napędu. 

 

Edit: i jeszcze dwie sprawy

1. Takie parametry to koszt ok 10-15k pln (albo wiecej)

2. Żeby takim czymś latać trzeba mieć certyfikat z ULC i to nie ten najprostszy darmowy, tylko ten drogi...a potem to jeszcze zgłaszanie lotów do PANSY itd - jesteś tego świadomy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lot autonomiczny, zasięg 10 km, przenoszony ładunek do 10 kg czyli masa całkowita pewnie powyżej 25 kg. Sprawy techniczne mogą stanowić najmniejszy problem. Taki BSP podpada mi pod kategorię certyfikowaną, a to może dopiero generować kłopoty. Nie wiem, czy da radę w kategorii szczególnej - tu byłoby zdecydowanie łatwiej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej jestem świadom, że trzeba będzie uzyskać zgody od ULC ,wiem że to nie będzie łatwe, ale mimo wszystko mam wielką chęć i samozaparcie żeby przejść przez ten proces certyfikacji.

 

Jednak, aby jakiś dron mógł przejść proces certyfikacji musi on być zbudowany.

 

Jak zatem najlepiej zabrać się za budowę takiej maszyny? 

Jakich podzespołów użyć ?

 

14 godzin temu, japim napisał:

Najpierw trzeba trochę rzeczy policzyć