Skocz do zawartości

PZL M-18 Dromader


Yosephtbg

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po skończeniu modelu na halę, postanowiłem uruchomić budowę "pełnometrażową"

Wybór padł na Dromadera, wydrukowałem plany i poszedłem do modelarni, narysowałem plany odpowiedniej wielkości, rozrysowałem wręgi, wyciąłem. Modyfikacją w stosunku do planów będzie brak kratownicy, to co widać na fotkach będzie za to oklejone balsą 3mm.

Model przeskalowałem do rozp 1700mm i 950mm długości, profil planuję jakiś nośny np. CLARK Y, lecz zastanawiam się czy ten profil jest dobry do zastosowania klap. wszystko napędzane będzie servami hitec hs-422 oprócz gazu (hs-81) oraz otwierania " bagażnika" rwnież hs-81 planowane są zrzuty "czegoś" . Sercem modelu będzie silnik OS max LA poj 6.5 ccm wiem że macie zastrzeżenia co do tego silnika ale rok temu stałem się jego posiadaczem i nie zmienię go:). Mam pytanie: czy ktoś robił już ten model? jeśli tak to jak lata, na co zwrócić uwagę przy budowie? Jaka rozp, jakim silnikiem napędzany, z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

 

DSC05941.jpg

 

 

DSC05940.jpg

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Do Clark Y w żadnym wypadku nie można zastosować klap. Próba lotu na klapach zapewne zakonczy sie najprawdopodobniej jakimś ładnym nie kontrolowanym korkociągiem :wink:

Opublikowano

Z tymi klapami - rabitlkr - to sugestia czy doświadczenia twoje? W mojej łodzi latającej - profil własnie Clark Y coś tam mam klapolotki. W momencie użycia ich jako klapy nic się nie dzieje niepokojącego prócz konieczności kontrowania sterem wysokości. Latałem już wiele razy tym modelem i nic takiego nie zauwazyłem o czym piszesz.

Co do Dromadera robił go napewno Gan (chyba :?: ) nawet na forum Alexa jest dokumentacja z budowy.

Opublikowano

Przymierzałem się kiedyś do Dromadera tylko że nieco mniejszych gabarytów. Ale doszedłem do wniosku że jak narazie przerasta moje umiejętności modelarskie i jak robić to już pożądnie a do tego trzeba sporo czasu a u mnie nie ma go w nadmiarze:/

 

Będe Ci kibicował bo samolocik jest SUPER.

Opublikowano

Planujesz budować model dość spory 1,7m rozpiętości przy pełnej mechanice (waga). Silnik OS MAX 40 LA absolutnie nie nadaje się do tego projektu! Jest za słaby na tak duży model.

Opublikowano

Trochę nieporozumienie:D Mam zamiar zrobić klapolotki (nie klapy i oddzielnie lotki) ster wysokości, kierunku i otwieraną klapkę serwem hs81. Skrzydło zrobię jako całość uznałem że tak będzie najlżej, najmocniej i najładniej a 1,7m to znowu nie koniec świata, po wykonaniu wstępnej konstrukcji planuje zamknąć się w 1,5kg do lotu, zobaczymy co z tego wyjdzie, z doświadczenia: skrzydła są duże ale nie są ciężkie, kadłub robi masę, a ten w tym przypadku jest dosyć krótki. Prace ruszą dalej w czwartek, ponieważ chwilowo nie mam dostępu do materiałów. Jaki profil zatem polecacie< założenia to: nośny, raczej powolny, dobry do użycia klap.

Opublikowano
Trochę nieporozumienie:D Mam zamiar zrobić klapolotki....skrzydło ...1,7m.... zamknąć się w 1,5kg do lotu...

 

Hmmm... to już prawie motoszybowiec :) Klapolotki owszem ale pewnie w górę :mrgreen:

 

Na podstawie jakich planów wykonujesz model? Czy jest to Twoja własna twórczość?

Gość Anonymous
Opublikowano

O ile się nie mylę to Tomek w Łosiu zastosował Clarka, tylko tam są osobno klapy, a osobno lotki.

 

 

Pozdrawiam, Bartek.

Opublikowano
Do Clark Y w żadnym wypadku nie można zastosować klap.

 

Omamo... Yakowlew się w grobie przewraca! Jak 12 A - profil ClarkY - klapy ma? Ma!

Jak 12 M - profil Clark YH - klapy ma? Ma! Wymieniać dalej ?

Opublikowano

No to szczerym będąc teraz mam znowu zgryz...jakiś czas temu miałem styczność z modelem z Clark Y i klapami i przy każdej próbie opuszczenia klap model wpadał w korek z którego było go bardzo trudno wyprowadzić. Wtedy przeszukiwałem internet w poszukiwaniu odpowiedzi dlaczego tak sie dzieje i na pewnym forum znalazłem tekst o tym, że Clark Y +klapy=ZŁO wiec stwierdziłem, ze to było przyczyna i spałem spokojny myśląc, że poznałem przyczynę...aż do dziś...

 

w takim razie przepraszam za złą sugestie, generalnie jak nie wiem to nie pisze w tym przypadku jednak wydawało mi sie, że mam pewne doświadczenia...mea culpa...

Opublikowano

Bartek I. mylisz sie .w Łosiu nie ma Clarka !

Profil to CDR (co ręka dałą na podstawie trenerka)

Poraz kolejny piszesz bzdury,dostaniesz pierwsze ostrzeżenie.

Prosiłem Cię na PM-a ,ale widać nie pomogło .

Notorycznie wprowadzasz ludzi w błąd i ci co się nei zanją nie wiedzą czy i jak traktować Twoje wypowiedzi.

Sory Winetu mam tego dość.

Inni też :(

Nie wiem po co to wszystko piszesz.Zamiast czytać i się uczyć???!!!

Opublikowano

no... to ja jutro zapodam pewne fotki.... ;)

 

mam w 90% skonczonego dromika o rozp 1.7 ;)

 

Wlasnie zastanawialem sie czy robic mu klapolotki czy nie?

 

Wznios ma masakryczny, latac ma majestatycznie wiec.... czy jest REALNA potrzeba lotek???

Opublikowano

Plany wg. których model wykonuje kolega Yosephtbg przedstawiają również model który sterowany jest kierunkiem i wysokością z dość znacznym wzniosem skrzydeł. Oczywiście oryginalny Dromader również posiada dodatni wznos. Plany oryginału znajdują się tu:

 

http://www.modelarz.com/pliki.php?itp=1&w=lista&offset=20

 

Oczywiście aby był sens użycia lotek trzeba by było myślę zastosować wznios podobny do oryginału. Druga sprawa to zastanawiam się czy założenia kolegi Yosephtbg są słuszne:

Rozpiętość: 170cm, waga: 1,5kg, silnik: OS MAX 40 LA jak taki model będzie latał?

Opublikowano

Po zrobieniu Łosiateż twierdzę że 1,5 kg to nierealne ,Raczej oscyluj pomiędzy 2 a 2,5kg. Ze wskazanmiem na 2,5.

I to jeśli wszystko dobrze poważysz i podobierasz materiały.

Inaczej 3 kg to będzie minimum.

Opublikowano

Co do wagi: w zasadzie moje obawy były takie jak latałby dromader 1,7m o wadze 1,5kg? Jak widać wielu modelarzy twierdzi iż budować należy jak najlżej wychodząc z założenia iż co lekkie latać będzie :) Tylko jak?? Ważniejsze jest: ILE POWINIEN WAŻYĆ 1,7m dromader?

Opublikowano

No tak ale najczęściej obawy związane z masą mają modelarze budujący modele z napędem elektrycznym. Też mi się wydaje ze 1,5 kilo przy takim modelu to mało wykonalne, konstrukcja musiała by być bardzo odchudzona, a co za tym idzie i słabsza. Wątpię żeby wyszło z tego coś dobrego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.