ECO400 Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 tych kabelków to prawie tyle co w moim kopterze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Hubert,będziesz startował w zawodach makiet ? Super na zdjęciach wygląda,czekam na film z oblotu albo już po oblocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Dzięki za dobre słowa, bo z modelu byłem zadowolony do momentu malowania. Ale skoro nie jest tak źle, to może nawet pokuszę się o ślady eksploatacji - co już na 100% zagwarantuje, że nie będę przemalowywał. A co do zawodów makiet, to bez żartów - to jest tylko model zabawka stylizowany na Shorta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 to tylko zabawka skromny człowiek jak to jest zabawka to jak nazwać większość naszych modeli ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
labo Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Hubert, a powiedz mi, jak będziesz mocować śmigła? Na te gwinty M3 piasty 3mm nie pasują (mają luz)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Hubert, a powiedz mi, jak będziesz mocować śmigła? Na te gwinty M3 piasty 3mm nie pasują (mają luz)... Bez piast, bez kołpaków, tylko na nakrętkę - ale to nie poszło tak łatwo. Śmigła Master Airscrew są do spalin i oczywiście otwór mają większy niż M3 Najpierw wytoczyłem sobie tulejki redukcyjne z brązu - wyszło krzywo - z lenistwa/pośpiechu, więc do kosza. Później dopasowałem wkładki z plastikowych tulejek redukcyjnych z innych śmigieł (też toczenie) na spód śmigła i nakrętka samohamowna (z wkładką poliamidową) założona odwrotnie z przodu śmigła. To jest niefachowe, ale na próbach nawet działało. Jak będzie ostatecznie, to jeszcze nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Załoga dotarła w ciągu tygodnia. Muszę ich teraz jakoś skleić i pomalować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Modelik waży na gotowo 3,3kg i jest bardzo niewygodny/nieporęczny z powodu wystających z każdej strony elementów zupełnie niepotrzebnych do latania No, ale były na planie, to zrobiłem. Teraz idę go moczyć, bo wcześniej nie było okazji sprawdzić, czy gdzieś nie przecieka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Niezły bydle Ciekaw jestem jak będzie latał i siadał na wodzie. Wrażenie sprawia jak by ważył co najmniej 10kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Nie wiem, jak to będzie z lataniem :crazy: Po wizycie na bajorku niemiłe zaskoczenie - nie da rady się rozpędzić - woda spod kadłuba wpada wprost w wewnętrzne śmigła :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 woda spod kadłuba wpada wprost w wewnętrzne śmigła Jest na to sposób, a właściwie dwa. Pierwszy, to doklejenie do modelu elementów opóźniających powstawanie fali spod modelu, tak jak jest w Catalinie. Drugi sposób, to odpowiednia technika startu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 woda spod kadłuba wpada wprost w wewnętrzne śmigła Jest na to sposób, a właściwie dwa. Pierwszy, to doklejenie do modelu elementów opóźniających powstawanie fali spod modelu, tak jak jest w Catalinie. Drugi sposób, to odpowiednia technika startu. Już zaczynam szukać, ale gdybyś mógł, to podpowiedz - co i jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Na filmie słyszę takie ,,pstrykanie''???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Popatrz na to zdjęcie http://www.airliners.net/photo/Italy---Protezione/Canadair-CL-215-6B11-CL-415/1497627/L/ takie elementy ( pionowe przedłużenie boków kadłuba ) możesz wkleić do swojego modelu. Zrób je z przezroczystej plexi to nie będą rzucały się w oczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Na filmie słyszę takie ,,pstrykanie''???? To coś, co w aparacie ustawia ostrość - tak sądzę. Pogubiłem programy do edycji filmów, więc muszę wstawić jak nagrałem. Jeszcze jeden podobny filmik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Mój aparat tak nie pstryka W moim wodnosamolocie w którym były 2 pływaki to część tej wody trafiała na spód skrzydła i to w miejscu gdzie były serwa lotek. W sumie to była przeróbka wersji lądowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Hubert, masz sprzęgnięte silniki ze sterem kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Hubert, masz sprzęgnięte silniki ze sterem kierunku? Tak, model nie ma steru wodnego. Myślałem, że wiesz, że może wystarczyłoby dać jakieś delikatne listwy na części dennej równoległe do osi modelu :crazy: Co do listew/płytek na boku kadłuba to będę niestety musiał dokleić (mam takie w D4). Ale i tak dopiero podniesienie płata o kilkanaście milimetrów pozwoliło na w miarę normalne rozpędzanie bez wpadania wody w smigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 delikatne listwy na części dennej równoległe do osi modelu Raczej z przodu kadłuba, na bokach, blisko lustra wody, takie chlapacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Przykleiłem prowizoryczne kawałki plexi (na taśmę dwustronną) tak, jak w D4 (pewnie jutro dołożę fotkę). No i super działa - po tym prostym zabiegu model już wcale nie chlapie. Niestety ta próba ujawniła kolejny problem. Poprzednio model miał lekką tendencję do pochylania dziobu, a teraz już nie chlapie i w miarę przyspieszania wręcz zadziera dziób do góry (pewnie ze 30 stopni) i płynie na 1/3 kadłuba (oczywiście tej tylnej części). Ma nadmiar mocy, to pewnie wyrwałbym go do góry, ale to wyglądałoby fatalnie. Filmu z dzisiejszych rajdów po bajorze niestety nie ma, bo zrobiłem dwa zdjęcia modelu z Olkiem przed wyjściem i nad bajorem padła bateria. A byłoby co focić: Olek pogubił obuwie i prawie wpadł do stawu :shock: ; a po wielu próbach szybkiego "kołowania" modelik ugrzązł totalnie w kępie trzcin i o mało co musiałbym włazić do brudnej wody. Wyrwałem go w końcu kotwicą na sznurku, ale było ciężko bo miał wkręcone grube trzciny w śmigło i "wyszedł" razem z rośliną Kolejne doświadczenie z dzisiejszego ponad godzinnego moczenia to trochę wody w kadłubie. Prawdopodobnie większość wody jest od rozbryzgów, ale przy jakiejś sposobności sprawdzę jednak szczelność kadłuba w dziecinnym baseniku :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.