Skocz do zawartości

Short Sunderland 183cm


Rekomendowane odpowiedzi

co daje zmiana pakietu z 3s na 4s? Zakładamy, że ten sam model i silnik inny pakiet i mniejsze śmigło.

Właśnie w tym układzie daje możliwość zastosowania mniejszego śmigła - celując w podobne osiągi (np niezmieniony ciąg).

 

A co do silniczków, to pewnie faktycznie mamy takie same w sensie producenta i typu, bo jak widać różnią się troszkę.

Kiedyś Chińczycy podawali dopuszczalne różnice kv +-10% (a praktyka 8) ).

Ale nawet pomijając to, nie mogą się tak strasznie różnić dopuszczalną mocą, bo te same wymiary, masa itd.

Wiec przypuszczam, że jeżeli wkładasz mu 300W, to taki silnik długo nie wytrzyma.

Np mierzyłem trzeci z moich silniczków pod względem wytrzymałości cieplnej (jednocześnie sprawdzałem docelowy tani 20A regulator).

No i po 2 minutach pracy od 16A do 19A (na 3S to okolice do 200W) silnik na tyle parzył, że wypuściłem go niechcąco z ręki. Regulator powiedzmy był ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
26A ciąg koło kilograma ale nie na maxa bo smigło wyło jak głupie

I tutaj kłania się zmiana śmigła . Mam na myśli zmianę na inne - sztywniejsze . przerabiałem to w modelu Blade z EPP . Domyślnie wszyscy stosowali 5x5 6x3 -pomarańczowe GWS-y i też tak latałem z uporem maniaka ale zawis modelem to było jak wizyta u stomatologa - jeden gwizd :wink: . Az któregoś chłodnego ranka zaliczyłem krzaki modelem i złamałem ostatnie... w skrzynce było tylko laminatowe śmigiełko od spalinowego COX-a i to było to !

Silnik się nie grzeje , śmigło nie wyje i nie powoduje takich wibracji na pełnej mocy . Czas latania wzrósł mi do ponad 10 minut zamiast 7-8 .

Jedyna wada jak zaliczę kreta to pewnie wyrwie silnik z łożem z kadłuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmigło nie wyje i nie powoduje takich wibracji na pełnej mocy

 

...własnie te wibracje poluzowały srubki mocujące silnik gdy był na wadze podczas prób. Ten konkretny silnik kV 1600 to na smigła 8-7 cali. Miałem tylko GWS; 8 wyła wiec założyłem 7 wtedy silnik poluzowany chciał odlecieć...

Hubert - ale to nie tak, że dawałem aż 300W wiec długo nie pociągnie. Dam inny przykład: silnik też typowy dzwonek śmigło 8cali pakiet 2s - 3s a moc 98W. Tak podano w opisie. Pobór coś ok 12A więc nijak nie wychodzi 98W dla 3s, moze dla 2s ale tego właśnie nie podają ale...przeglądając liczne oferty i komentarze w końcu dotarłem do tego, że w wielu wypadkach podają moc dla 2cel :!: I to by się mniej więcej zgadzało; 180W dla 2s. Mój pomiar to 11,6V x 26A = 301,6W.

 

skoro daję 4s i zmniejszam rozmiar silnika by uzyskać to samo jak na 3s to dalej nie rozumiem po co ta zamiana...aha by zwiększyć masę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nauczony nauczką :lol: , kupiłem jeszcze 2 inne/różne silniki (z założeniem, że jak się sprawdzą dokupię odpowiednią ilość).

1. Turnigy C3530-1700; waga ze śmigłem GWS 8x4x3 i mocowaniem 103g;

Wstępnie mierzony pobrał 35A na 3S (regulator Plush 40A) i ciągu nawet nie sprawdzałem - 35A przekracza moje wyobrażenie o zasilaniu tego modelu (4x35Ax11V=1540W)

2. Turnigy CDROM 3530-1400; waga w układzie jak wyżej 76g, regulator docelowy najtańszy 20A.

Wyszło 400g ciągu przy poborze 21A :shock: coś chyba nie tak, powtórzę pomiary z innymi ustawieniami regulatora.

Dla porównania dokładnie na tym samym regulatorze, śmigle i akumulatorku sprawdziłem jeszcze raz jeden z 4 wcześniej kupionych Turnigy CDROM 2409-1600.

Wyszło ponad 600g i 22A (silniczek, śmigło i mocowanie to 73g).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moim zdaniem silniki, które miałeś w zupełności wystarczą.

Tak, wszystko wskazuje na to, że ich użyję.

 

Na dzisiaj uporałem się z kadłubem: pokryty tkaninką, pomalowany lakierem, wklejone usterzenie i zamocowane serwa.

Zostało wklejenie mocowania skrzydła (wcześniej samo dopasowanie skrzydła) i dopasowanie owiewek kabin + malowanie ozdobne.

s14.JPG

 

W skrzydłach zrobiona najbrudniejsza robota: oszlifowane krawędzie natarcia, oszlifowane zakończenia i odcięte lotki.

Następny etap, to pracochłonna dłubanina przy gondolach silnikowych.s13.JPG

 

 

No i ponownie na najlepszym murku do focenia modeli :)

s15.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie mogę uwierzyć w ten wzrok i brak wprawy :D . mam minus 2 i wprawę na pewno mniejszą od Ciebie i jakoś mi rzadko kret wychodził na linię strzału. Aczkolwiek się zdarzył - jak każdemu zapewne. Widziałem kilka twoich filmików - akuraty w brak wprawy trudno uwierzyć.... :?

Pozdrawiam

Piotrek

Model zapowiada się rewelacyjnie, trzymam kciuki za powodzenie projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Zainwestuj. Różnica w ciągu na tych śmigłach powinna być zauważalna.

Niestety, nie porównam, bo MA nie robi trójłopatowych przeciwbieżnych 8x4.

Kupiłem komplet MA 8x6 i jakieś niby APC.

Pomiary:

Ten sam silniczek, ale inny akumulator (nowy 3S2200), inny regulator (Turnigy 30A) i nowe pomiary:

-śmigło Master Airscrew 3 łopaty 8x6 - 27A, 400g

-śmigło GWS 3 łopaty 8x4 - 23A, 470g

- śmigło "APC style" 2 łopaty 8x6 - 25A, 420g

- śmigło "APC style" 2 łopaty 8x4 - 20A, 460g

Sporo się namęczyłem z dopasowaniem śmigieł MA do wału fi3mm (a w zasadzie mniej, bo gwintowany), a zrobiłem 4 na raz.

I taki kiepski wynik :evil: ale są dużo sztywniejsze i dźwięk fajniejszy :D

 

Raczej powtórzę pomiary z kompletem 4 silników i dobrze naładowanych akumulatorków, bo prąd to jedno, ale ciąg bardzo słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.