numerus Opublikowano 23 Marca 2022 Opublikowano 23 Marca 2022 Witam. Mam skrzydła bez zwichrzenia. Czy doklejony nosek na natarciu (zaczynający się w połowie skrzydła i wydłużając się stopniowo w dół i do przodu), lub podnosząca się stopniowo lotka mogą zastąpić zwichrzenie?
japim Opublikowano 23 Marca 2022 Opublikowano 23 Marca 2022 Tak. Zobacz na skrzydło w tym modelu http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4425 1
numerus Opublikowano 23 Marca 2022 Autor Opublikowano 23 Marca 2022 O takiej modyfikacji natarcia myślałem, tyle że Mustang ma ten niby slot (nie wiem jak to nazwać) o jednakowym kształcie przez całą długość. A to oznacza,że strugi oderwą w tym samym momencie na całej długości, czyli dupa, nie oto chodzi. Ja chciałem by rozmiar tego elementu (i intensywność jego działania) zwiększał się od zera do maksa przy końcu skrzydła. Czy podgięcie lotek do góry (stopniowe, od zera do maksa przy końcu skrzydła) będzie równie skuteczne? Jest to znaczniej łatwiejsze do realizacji.
jarek_aviatik Opublikowano 23 Marca 2022 Opublikowano 23 Marca 2022 1 godzinę temu, numerus napisał: O takiej modyfikacji natarcia myślałem, tyle że Mustang ma ten niby slot (nie wiem jak to nazwać) o jednakowym kształcie przez całą długość. A to oznacza,że strugi oderwą w tym samym momencie na całej długości, czyli dupa, nie oto chodzi. Ja chciałem by rozmiar tego elementu (i intensywność jego działania) zwiększał się od zera do maksa przy końcu skrzydła. Czy podgięcie lotek do góry (stopniowe, od zera do maksa przy końcu skrzydła) będzie równie skuteczne? Jest to znaczniej łatwiejsze do realizacji. Te nakładki do Mustanga to NASA DROOP. Zastępuje slot lub klapę przednią i zwiększa krytyczny kąt natarcia, dzięki czemu model nie wpada w korek tak szybko. Stosuje się to przed lotkami, nie ma potrzeby na całej rozpiętości skrzydła. Modelach Mosquito bez zwichrzenia ludzie stosują lekkie uniesienie lotek, co pomaga, ale lekkie, nie na maksa. Można zastosować turbulatory, ale aby były skuteczne, trzeba wiedzieć gdzie je dać (jak daleko od noska profilu - krawędzi natarcia), a to zależy od zastosowanego profilu. Zbyt ogólnie zadane pytanie, aby można było konkretnie pomóc. Jaki to model? Jakie jest jego przeznaczenie? (warbird, akrobat, trener) Jaki profil skrzydła? Jaki kąt zaklinowania skrzydła? 1
numerus Opublikowano 23 Marca 2022 Autor Opublikowano 23 Marca 2022 Spodziewałem się że moje pytanie jest zbyt ogólne, ale nie wiedziałem jakie dane są potrzebne. 1. To latające skrzydło (zmniejszony o 30% Koszałek) i Tofik (w budowie), plank tego samego autorstwa tj. Leona Rozmiańca. 2. Trener (ma służyć do relaksowego i nudnego wożenia po niebie, im wolniej tym lepiej). 3. Nie mam pojęcia. 4. To latające skrzydła więc kąt zaklinowania...
jarek_aviatik Opublikowano 23 Marca 2022 Opublikowano 23 Marca 2022 38 minut temu, numerus napisał: Spodziewałem się że moje pytanie jest zbyt ogólne, ale nie wiedziałem jakie dane są potrzebne. 1. To latające skrzydło (zmniejszony o 30% Koszałek) i Tofik (w budowie), plank tego samego autorstwa tj. Leona Rozmiańca. 2. Trener (ma służyć do relaksowego i nudnego wożenia po niebie, im wolniej tym lepiej). 3. Nie mam pojęcia. 4. To latające skrzydła więc kąt zaklinowania... W latającym skrzydle typu plank nie stosuje się zwichrzenia. Stosuje się specjalne profile o Cm >0 Jeśli do normalnego latania trzeba będzie wychylać elevony w górę, tzn. profil nie taki jak trzeba. Generalnie lepiej nie kombinować - dobrać prawidłowo położenie SC i latać. Trymować elevonami. 1
wiktoreksz Opublikowano 23 Marca 2022 Opublikowano 23 Marca 2022 Tofika miałem kiedyś, latał cudownie bez żadnych modyfikacji. Zrobiłem go na lekko, napędzany z 2S 800mAh, idealnie się sprawdzał zarówno na lotnisku, jak i przyblokowym skwerku... Na strychu mam jeszcze jeden zestaw do złożenia...
japim Opublikowano 24 Marca 2022 Opublikowano 24 Marca 2022 15 godzin temu, numerus napisał: A to oznacza,że strugi oderwą w tym samym momencie na całej długości, czyli dupa, nie oto chodzi. Skrzydlo mustanga jest zbieżne czyli nie ma takiej opcji aby strugi oderwały sie jednocześnie na całej rozpietosci. I kto powiedział ze ta nakladka ma mieć jeden i ten sam przekrój na całej swojej długości. Zapytałeś czy można uzyskać zwichrzenie przez modyfikacje istniejacej geometry skrzydla - odpowiedź brzmi tak. Jak to dokładnie zrobić w Twoim modelu - to już oddzielny problem.
Rekomendowane odpowiedzi