Skocz do zawartości

Zwichrzenie - czym zastąpić?


numerus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam skrzydła bez zwichrzenia. Czy doklejony nosek na natarciu (zaczynający się w połowie skrzydła i wydłużając się stopniowo w dół i do przodu), lub podnosząca się stopniowo lotka mogą zastąpić zwichrzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takiej modyfikacji natarcia myślałem, tyle że Mustang ma ten niby slot (nie wiem jak to nazwać) o jednakowym kształcie przez całą długość. A to oznacza,że strugi oderwą w tym samym momencie na całej długości, czyli dupa, nie oto chodzi. Ja chciałem by rozmiar tego elementu (i intensywność jego działania) zwiększał się od zera do maksa przy końcu skrzydła. Czy podgięcie lotek do góry (stopniowe, od zera do maksa przy końcu skrzydła) będzie równie skuteczne? Jest to znaczniej łatwiejsze do realizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, numerus napisał:

O takiej modyfikacji natarcia myślałem, tyle że Mustang ma ten niby slot (nie wiem jak to nazwać) o jednakowym kształcie przez całą długość. A to oznacza,że strugi oderwą w tym samym momencie na całej długości, czyli dupa, nie oto chodzi. Ja chciałem by rozmiar tego elementu (i intensywność jego działania) zwiększał się od zera do maksa przy końcu skrzydła. Czy podgięcie lotek do góry (stopniowe, od zera do maksa przy końcu skrzydła) będzie równie skuteczne? Jest to znaczniej łatwiejsze do realizacji.

Te nakładki do Mustanga to NASA DROOP. Zastępuje slot lub klapę przednią i zwiększa krytyczny kąt natarcia, dzięki czemu model nie wpada w korek tak szybko.

Stosuje się to przed lotkami, nie ma potrzeby na całej rozpiętości skrzydła.

 

Modelach Mosquito bez zwichrzenia ludzie stosują lekkie uniesienie lotek, co pomaga, ale lekkie, nie na maksa.

 

Można zastosować turbulatory, ale aby były skuteczne, trzeba wiedzieć gdzie je dać (jak daleko od noska  profilu - krawędzi natarcia), a to zależy od zastosowanego profilu.

 

Zbyt ogólnie zadane pytanie, aby można było konkretnie pomóc.

 

  1. Jaki to model?
  2. Jakie jest jego przeznaczenie? (warbird, akrobat, trener)
  3. Jaki profil skrzydła?
  4. Jaki kąt zaklinowania skrzydła?

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spodziewałem się że moje pytanie jest zbyt ogólne, ale nie wiedziałem jakie dane są potrzebne.

1. To latające skrzydło (zmniejszony o 30% Koszałek) i Tofik (w budowie), plank tego samego autorstwa tj. Leona Rozmiańca.

2. Trener (ma służyć do relaksowego i nudnego wożenia po niebie, im wolniej tym lepiej).

3. Nie mam pojęcia.

4. To latające skrzydła więc kąt zaklinowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, numerus napisał:

Spodziewałem się że moje pytanie jest zbyt ogólne, ale nie wiedziałem jakie dane są potrzebne.

1. To latające skrzydło (zmniejszony o 30% Koszałek) i Tofik (w budowie), plank tego samego autorstwa tj. Leona Rozmiańca.

2. Trener (ma służyć do relaksowego i nudnego wożenia po niebie, im wolniej tym lepiej).

3. Nie mam pojęcia.

4. To latające skrzydła więc kąt zaklinowania...

 

W latającym skrzydle typu plank nie stosuje się zwichrzenia.

Stosuje się specjalne profile o Cm >0

Jeśli do normalnego latania trzeba będzie wychylać elevony w górę, tzn. profil nie taki jak trzeba.

Generalnie lepiej nie kombinować - dobrać prawidłowo położenie SC i latać. Trymować elevonami.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, numerus napisał:

 A to oznacza,że strugi oderwą w tym samym momencie na całej długości, czyli dupa, nie oto chodzi.

Skrzydlo mustanga jest zbieżne czyli nie ma takiej opcji aby strugi oderwały sie jednocześnie na całej rozpietosci. 

 

I kto powiedział ze ta nakladka ma mieć jeden i ten sam przekrój na całej swojej długości. 

 

Zapytałeś czy można uzyskać zwichrzenie przez modyfikacje istniejacej geometry skrzydla - odpowiedź brzmi tak. Jak to dokładnie zrobić w Twoim modelu - to już oddzielny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.