MironRC Opublikowano 3 Marca 2009 Autor Opublikowano 3 Marca 2009 model nareszcie do mnie dotarł i teraz zostało mi go odpalić, chcialbym się zapytać jakie paliwo mam lepiej kupić?wiem, bo już było o tym że 5% nitro, tylko które? 1. http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=139_225&products_id=2262 2. http://www.nastik.pl/a517tls-litrow-aero-nitrometanu17-oleju-syntet-p-425.html 3. http://www.nastik.pl/a519tlrd-litrow-aero-nitrometanu19-oleju-synt-p-395.html 4. http://www.nastik.pl/a520tls-litrow-aero-nitrometanu20-oleju-syntet-p-396.html
marcin133 Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Ja do takich silników używam Model Technics Sport 5 (pierwszy link) i jest to bardzo dobre paliwo. A5/19TLRD nie używałem lecz również w tym paliwie olej to mieszanina syntetyku z rycyną. Do silników dwusuwowych zaleca się właśnie używanie paliw które zawierają olej będący mieszaniną oleju syntetycznego z rycynowym. Z tego też powodu dwa pozostałe paliwa bym pominął. P.S. właśnie kupiłem podobnego OS MAX 10 nie jestem pewien jeszcze tylko po co i gdzie go użyć Ty jaki model planujesz pod ten silnik? (No.... może jeden pomysł mam ;D )
MASK Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 jakie paliwo mam lepiej kupić? Zadne z nich sie nie nadaje do tego silnika. Paliwo do starych silników z żeliwnym tłokiem MUSI zawierać 20-25% rycyny. Wszelkie mieszanki z syntetykiem nie są zalecane, bo w ten sposób skrócisz żywotność swojego silnika nawet do kilkunastu godzin. Ja do takich silników leję Castor Straight Modeltechnics. Możesz sobie dokupić nitrometan i dolać jesli potrzebujesz nitro. Możesz poszukać też gotowego paliwa na rycynie i z nitrometanem w ofercie Arctic Glow, np: http://arcticglow.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=&product_id=34&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=36 http://arcticglow.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=&product_id=27&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=36 Osobiście nie testowałem tych paliw, ale skład mają taki jak trzeba.
marcin133 Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 Zadne z nich sie nie nadaje do tego silnika. Ano tak to jest jak się obrazki ogląda :oops: Podobieństwo to nie wszystko, nie znam i nie użytkuję aż tak starych silników więc w tej sprawie się nie wypowiadam. Sorry za wprowadzenie w błąd!
MironRC Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Opublikowano 4 Marca 2009 czyli takie paliwo rozumiem jak najbardziej: http://www.allegro.pl/item564796201_paliwo_modelarskie_20_olej_rycyn_do_siln_zar.html :?:
Grzesiek Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 nie kupuj paliwa z allegro nie masz zednej gwarancji.Kup lepiej to: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=623 lub to: http://arcticglow.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=&product_id=27&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=36 ten 1%nitro to jest nic ,w silnikach dopiero zauważalne jest minimum 5%
MASK Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 czyli takie paliwo rozumiem jak najbardziej Tak, będzie dobre. Najważnejsze jest aby paliwo było na rycynie, ilość nitro to sprawa drugorzedna, choć OS'y są i były projektowane pod amerykańskie standardy (5-15%nitro). Nitro do 5% ułatwia regulację i rozruch, ponad 5% - zwiększa moc.
marcin133 Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 Miron - kupuj zawsze paliwo nowe i sprawdzonego producenta inaczej sam prosisz się o niespodzianki.
MironRC Opublikowano 5 Marca 2009 Autor Opublikowano 5 Marca 2009 dziękuję, wiem że macie racje :wink: kupie paliwo z modelarni
MironRC Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Opublikowano 11 Marca 2009 Przy pomocy szanownych kolegów, którzy pomogli mi przy wyborze zakupu paliwa, udało mi się wreszcie odpalić silnik. Pracuje bez zarzutu. Brak tłumika wbrew pozorom nie przeszkadza temu Os Max' owi w pracy. Jak ma "zły" humor trzeba tylko dmuchnąć w wężyk żeby szybciej paliwo doszło. Zostało mi teraz zobaczyć jak będzie latał.
DARIUS1 Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 Kupiłem ten Samolocik od kolegi , lata świetnie świeca os nr8 można bez problemu wykonywać wszystkie akrobacje żadnego przerywania w pracy tylko brak tłumika faktycznie uciążliwy samolot zapluty wszędzie i silniczek bardzo odporny na krety uczę się nim latać i już 5 kraks zaliczył 4 złamane śmigła i dalej kręci jakby nigdy nie przyglebił. Dodam że to mój pierwszy model którym latam i poszukuję tłumika
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.