Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

jakie macie doświadczenia z wytrzymałością swoich modeli. Chodzi mi konkretnie o wytrzymałość powierzchni sterowych, lotki, kierunek i wysokość. Czy w miejscach zawiasów robią się jakieś pęknięcia lub ubytki. Nie chodzi mi o wytrzymałość np.po lądowaniu w złym terenie( uszkodzenie) modelu. Jak się zachowują skrzydła jak pracują w locie czy są jakieś pęknięcia żywicy?

Pozdrawiam Marcin

 

Opublikowano

Mój nie pęka. Wersja koło 300g.
Najwięcej uszkodzeń jest przy lądowaniach/transporcie/nieumiejętnym łapaniu modelu przy lądowaniu.

Jak masz model ultra lekki to chyba logiczne jest, że na czymś trzeba oszczędzić i przebieg takiego modelu przy umiejętnym lataniu i tak będzie krótszy.

Opublikowano

Kiedyś odkupiłem mocno używany dlg tzn po przejściach. I tak jak pisze przedmówca najwięcej szkody wyrządziłem mu w transporcie i przenoszeniu (modelarnia) - niestety. 

O lądowaniu nie piszę bo to kwestia indywidualnych zdolności :).

Teraz mam to bardziej opanowane.

Opublikowano
43 minuty temu, mr.jaro napisał:

(...)A pisze to dlatego, ze w sieci krazy wiele mitow na temat warunkow pracy elementow konstrukcyjnych modeli (na naszym forum spotkalem sie juz z twierdzeniem, ze pojedynczy dzwigar plata mialby pracowac na skrecanie).

(...)

 Ależ dźwigar w płacie samolotu lub szybowca pracuje na skręcanie jak najbardziej! Żeby się o tym przekonać należy umowny dźwigar w postaci deseczki balsowej gr. 1,5mm, dł 1000mm chwycić za jeden koniec i obrócić się energicznie wokół własnej osi. Łatwo będzie zobaczyć "skręt" deseczki prawie w każdym momencie eksperymentu. Dźwigar jest elementem płata samolotu, który podlega zawsze działaniom sił skręcających generowanych np. przez drgania samowzbudne ale dla małych prędkości siły te są bardzo małe lub zerowe. Samolot RWD-6 Żwirki i Wigury rozbił się  właśnie na skutek działania sił skręcających (nierozpoznanych wtedy jeszcze) bo płat był podparty jednym tylko zastrzałem. Pozostały egzemplarz wyposażono w podwójny zastrzał, który usztywnił skrzydło w zakresie działania sił skręcających w tym i ich dźwigara (  RWD-6bis) .

Opublikowano

Ok. Temat zamykam. Chciałem tylko wiedzieć co się dzieje z Waszymi modelami i tyle. Nie potrzebuje wykładów z dziedziny fizyki czy czegoś tam. Jestem prostym chopem. Czytaj że zrozumieniem pytanie.

2 godziny temu, Marek:D napisał:

Mój nie pęka. Wersja koło 300g.
Najwięcej uszkodzeń jest przy lądowaniach/transporcie/nieumiejętnym łapaniu modelu przy lądowaniu.

Jak masz model ultra lekki to chyba logiczne jest, że na czymś trzeba oszczędzić i przebieg takiego modelu przy umiejętnym lataniu i tak będzie krótszy.

Dzięki i o to mi chodziło.

2 godziny temu, young napisał:

Kiedyś odkupiłem mocno używany dlg tzn po przejściach. I tak jak pisze przedmówca najwięcej szkody wyrządziłem mu w transporcie i przenoszeniu (modelarnia) - niestety. 

O lądowaniu nie piszę bo to kwestia indywidualnych zdolności :).

Teraz mam to bardziej opanowane.

No i wszystko w temacie. Dziękuję. 

Opublikowano

Marcin odpowiadając na twoje pytanie, jak model jest wykonany poprawnie i jest to pełnoprawne DLG to z powierzchniami sterowymi nic się nie dzieje jak i z skrzydłem w trakcie lotu. Jak robiłem dawniej modele dla siebie to zdarzały się uszkodzenia ale wynikały one z błędów technologicznych np zawias ze złej tkaniny co odrazu się przecierała albo za bardzo odsączone poszycie, które nie przykleiło się do rdzenia.

Biorąc pod uwagę ostatnie parę lat, to tak  jak poprzednicy najwięcej uszkodzeń zaliczyłem przy kolizji z framugami i drzwiami.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.