Skocz do zawartości

Początki modelarstwa jachtów żaglowych RC


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem początkującym (ale takim bardzo) ,,modelarzem". Zaczęło się zaledwie tydzień temu od zakupu kadłuba spełniającego wymogi Marblehead'a czy inaczej F5M. Trochę się przez to wpakowałem, w końcu to już nie małych rozmiarów łódź ale czemu by nie spróbować. Teraz takie bardzo ogólnikowe pytanie (przepraszam ale trzeba je zadać), jak zacząć przygodę z modelarstwem? Gdzie mogę doszukiwać się informacji na temat budowy masztu, bomu, miecza (a konkretnie bulbkila) i steru? Czy mógłby ktoś podesłać jakieś linki do poradników czy filmików, które mogą pomóc przy składaniu takiej łódki uwzględniając jakie ma mieć zastosowanie itp? Podsyłam przy okazji zdjęcia zakupionego kadłuba (przy okazji znacie może jakiś prawdopodobny powód usyfionego wnętrza?)

Dziękuję i pozdrawiam

hull_1.png

hull_3.png

hull_4.png

hull_5.png

hull_6.png

hull_7.png

hull_8.png

hull_9.png

hull_10.png

hull_12.png

hull_13.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usyfione wnętrze jest Twoją własnością, więc się nim nie chwal za bardzo. 

Marblehead, to model klasy 1 metr. Chyba dość znany, markowy.

Kadłub z włókna węglowego stawia Cię w czołówce tej klasy, jeśli nie zepsujesz reszty.

Coś tam w sieci można znaleźć. Coś podpatrzeć.

Adres do konstruktora: https://www.facebook.com/FrankRussellDesign/posts/equation-marblehead-2019-this-design-is-based-on-the-successful-ellipsis-iom-con/2371661199566389/

Tam jest mocna ekipa F5M, mogą mieć balasty i różne części oraz ogromną wiedzę: http://www.pkmlok.pl/model/m_gl.html

marblehead plans.jpg

EMO - IOM.jpg

Ellipsis-IOM-2017.jpg

Phoenix-8-A3-Plan-2020-624x468.jpg

Takielunek OM.jpg

winda w modelu 1 m.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach