Skocz do zawartości

Aparatura Fly sky FS-i6S +odbiornik FS-IA6B,


symon5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam doświadczenia w użytkowaniu tej aparatury a mocno interesuje mnie jaki to ma zasięg na wodzie .Buduję komuś pływającego drona i na chwilę obecną ma to zasięg ok 150 m a oczekiwane jest ok 300 do 400 . Nigdy w FSR nie potrzebowałem takiego zasięgu ani nie użytkowałem takiej aparatury i nie wiem czy to jej kres możliwości . Jak wygląda dron można zobaczyć na moim Facebooku https://www.facebook.com/marek.zebrowski.52

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo znam się na modelarstwie, ale na łączności radiowej ciut lepiej, to się wypowiem. Ta aparatura nadaje jak wiadomo na 2,4 GHz (to już są mikrofale). Długość fali wynosi ok. 12,5 cm. Woda rzadko bywa gładka jak lustro a fale o tej częstotliwości odbijają się od tak twardego dla nich ośrodka jak kule bilardowe. Plus minus stawiam, że strefa 2 długości fali plus margines bezpieczeństwa to jakieś 30 cm nad lustrem wody. Warto podnieść antenę jak najwyżej. Druga sprawa: aparatury Flysky mają 2 anteny nadawcze:  o polaryzacji V w tym co wystaje i o polaryzacji H w rączce. Odbiorniki mają też 2 anteny, najlepiej, żeby one były w płaszczyźnie pionowej 90 stopni do siebie tzn. każda o 45 stopni od pionu. Dodatkowo też obie nie w jednej płaszczyźnie tzn np. PB 45 st na burtę i 30 st na dziób, LB 45 st na burtę i 30 st na rufę. Powinno pomóc ale pamiętaj że wysokość nad wodą to podstawa tzn im wyżej tym lepiej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W FlySky  który jest zastosowany , brak anteny zewnętrznej . Jest to aparatura do dronów . Spróbuję nową próbę zrobić z nowym ustawieniem anten tak jak napisał kolega i będą ona na wysokości ok 50 cm . Muszę poczekać na nowe sprzęgło bo wykonane przeze mnie  niestety okazało się słabe i szlag je trafił .  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zależy mi na zasięgu 

Odnośnik do komentarza