Skocz do zawartości

Sopwith Pup 1/5,7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cytat

nie skopał przy docieraniu motorka nigdy nie miałem jeszcze saito

nie ma żadnych obaw o jakość silnika i nie wymaga długiego docierania.

 

ms

Opublikowano
21 godzin temu, mirolek napisał:

nie ma żadnych obaw o jakość silnika i nie wymaga długiego docierania.

 

ms

OK Mirek przekonałeś mnie sprubuję  odpalić🙂

Opublikowano
4 godziny temu, Grifon napisał:

Pięknie pyrka.

 

1 godzinę temu, RomanJ4 napisał:

Fakt. I nieźle pluje olejem... (vide-trawa pod silnikiem)

Dźwięk ma może i nie najgorszy niestety zbiornik paliwa starczy mi na niecałe 5 min pyrkania i ciężko go bez rozrusznika zapalić trzeba dobrze przelac aby ruszyl

Opublikowano

Takie samo zużycie paliwa podają przy 120 i to akurat jest prawda.

62 zużywała Ok. 100-120 ml na 7min.  lotu.

Wypal trzy zbiorniki i dopiero zacznij go regulować. Na tym filmie słychać że nie wkręca się na maksymalne obroty.

Opublikowano
17 godzin temu, f-150 napisał:

Takie samo zużycie paliwa podają przy 120 i to akurat jest prawda.

62 zużywała Ok. 100-120 ml na 7min.  lotu.

Wypal trzy zbiorniki i dopiero zacznij go regulować. Na tym filmie słychać że nie wkręca się na maksymalne obroty.

Też mam takie wrażenie że się nie wkręca i wolno się zbiera na obroty. boję się trochę żeby nie wkręcić zbyt wiele iglicy i nie zatrzeć motorka.

A może Wojtek podpowiesz troszkę o regulacji bo nigdy nie miałem do czynienia z saito wiem tylko że do docierania trzeba odkręcić iglicę 4 razy

Opublikowano

4 obroty to strasznie dużo. Gdzie to wyczytałeś? Jeżeli wypaliłeś już jeden zbiornik to skręć go na 2 obroty. Docelowo powinien beż problemu pracować na 1.5. Może się okazać że trzeba będzie jeszcze ruszyć iglicę na przejściu ale to zobaczysz jak będzie się zachowywał po nagłym dodaniu gazu i zejściu na wolne.

Opublikowano
W dniu 17.08.2024 o 10:51, f-150 napisał:

4 obroty to strasznie dużo. Gdzie to wyczytałeś? Jeżeli wypaliłeś już jeden zbiornik to skręć go na 2 obroty. Docelowo powinien beż problemu pracować na 1.5. Może się okazać że trzeba będzie jeszcze ruszyć iglicę na przejściu ale to zobaczysz jak będzie się zachowywał po nagłym dodaniu gazu i zejściu na wolne.

Zastosuję się Wojtek do twoich instrukcji

 

Ostatnio załatwiłem sobie rozrusznik q model

IMG_20240820_171606.thumb.jpg.483042382938c8311a1484fef485c605.jpg

 

Niestety jakby nieszczęść było mało nie chce mi zakręcić śmigiełkiem. Guma w nim jest jakaś straszliwie twarda prawie plastik prawie śmigło mi tnie a nie pociągnie

ręce mi  opadają. Dociskam i nic cały model by rozwalił a śmigło stoi w miejscu. Może ktoś miał taki problem i go rozwiązał??

 

Opublikowano

No niestety też kupiłem kiedyś na zapas i poszły do śmieci. Po pierwsze odwrotnie załóż gumę w rozruszniku , tzn. Małym otworem na zewnątrz, ponieważ nie masz kołpaka . Cofnij śmigło w prawo aż poczujesz opór. Dociśnij rozrusznik i kręć. Jak nie będzie miał siły przerzucić to podłącz go pod 4s.

Rozglądnij się za innymi gumami np. Graupner. Ja kupiłem swego czasu z Just Engine w Anglii za śmieszne pieniądze i są super.

Szkoda że do Jasła z Krakowa kawałek drogi bo byśmy ogarnęli temat

Może na razie załóż jakiś kołpak to ułatwi Ci sprawę odpalania przy docieraniu i regulacji

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja postępuje proces docierania silnika?

Cytat

Jeżeli wypaliłeś już jeden zbiornik to skręć go na 2 obroty.

To była dobra rada, skoro silnik ma problem z kręceniem przez starter to najprawdopodobniej jest przelany,  powinien pracować max na dwa odkręcenia iglicy a najczęściej jest to 1,3 -1,5 obrotu.

Jeśli nie masz obrotomierza to pozostaje jedynie regulacja na ucho .... ale tu mam jeszcze jedno pytanie - jaka wielkość śmigła? ....może jest zbyt małe ?

 

Jeśli chodzi o pracę startera to do czasu ułożenia silnika koniecznie załóż kołpak. Rada Wojtka o obróceniu gumy bardzo dobra ale gdy silnik trudno zapala i nie jest jeszcze doregulowany możesz zniszczyć gumę śrubą dociskowa śmigła.

Jeśli silnik będzie juz palił od przyłożenia startera wtedy taki sposób jak radzi Wojtek sprawdza się doskonale.

 

Jeśli chodzi o zużycie paliwa to silnik 13,5 cm3 powinien palić około 20-25ml/minutę ... czyli Twój zbiornik powinien zapewnić długie latanie. Zalanie 300ml powinno pozwolić nas bezpieczne 10 minut lotu i powinno zostawać na awaryjne odejście i drugie lądowanie.

 

ms

Opublikowano
W dniu 20.08.2024 o 20:47, f-150 napisał:

No niestety też kupiłem kiedyś na zapas i poszły do śmieci. Po pierwsze odwrotnie załóż gumę w rozruszniku , tzn. Małym otworem na zewnątrz, ponieważ nie masz kołpaka . Cofnij śmigło w prawo aż poczujesz opór. Dociśnij rozrusznik i kręć. Jak nie będzie miał siły przerzucić to podłącz go pod 4s.

Rozglądnij się za innymi gumami np. Graupner. Ja kupiłem swego czasu z Just Engine w Anglii za śmieszne pieniądze i są super.

Szkoda że do Jasła z Krakowa kawałek drogi bo byśmy ogarnęli temat

Może na razie załóż jakiś kołpak to ułatwi Ci sprawę odpalania przy docieraniu i regulacji

 

2 godziny temu, mirolek napisał:

Ja postępuje proces docierania silnika?

To była dobra rada, skoro silnik ma problem z kręceniem przez starter to najprawdopodobniej jest przelany,  powinien pracować max na dwa odkręcenia iglicy a najczęściej jest to 1,3 -1,5 obrotu.

Jeśli nie masz obrotomierza to pozostaje jedynie regulacja na ucho .... ale tu mam jeszcze jedno pytanie - jaka wielkość śmigła? ....może jest zbyt małe ?

 

Jeśli chodzi o pracę startera to do czasu ułożenia silnika koniecznie załóż kołpak. Rada Wojtka o obróceniu gumy bardzo dobra ale gdy silnik trudno zapala i nie jest jeszcze doregulowany możesz zniszczyć gumę śrubą dociskowa śmigła.

Jeśli silnik będzie juz palił od przyłożenia startera wtedy taki sposób jak radzi Wojtek sprawdza się doskonale.

 

Jeśli chodzi o zużycie paliwa to silnik 13,5 cm3 powinien palić około 20-25ml/minutę ... czyli Twój zbiornik powinien zapewnić długie latanie. Zalanie 300ml powinno pozwolić nas bezpieczne 10 minut lotu i powinno zostawać na awaryjne odejście i drugie lądowanie.

 

ms

Witam zrobię tak jak radzicie na razie zamówiłem nową gumkę do rozrusznika silikonową i czekam aż przyjdzie. Wyciągnołem zbiornik aby sprawdzić czy wszystko w porządku okazało się że wchodzi do niego tylko 250 ml w sklepie się chyba pomylili. Śmigło to 14 x4 zmienię pewnie na 14x6 ale to dopiero potem.

Opublikowano

Witam szanownych panów udało się ogarnąć temat rozrusznika🙂

Okazało się że kluczem była chińska silikonowa gumka z alieexpres.

Rozrusznik teraz pięknie kręci i nie ślizga.

Dzisiaj prawdopodobnie wyregulowałem motorek przekręciłem iglicę na dwa obroty zgodnie z zaleceniami Wojtka,

przy regulacji zjechałem na 1,5 obrota może nawet odrobinkę mniej. Kupiłem też paliwo z 10%nitro.

Motorek pięknie zaskoczył dostał nagle kopa i szybciej wkręca się na obroty. Paliwa też bierze znacznie mniej jeszcze nie obliczałem na ile wystarczy.

Śmigło też mi się wydaje za małe  mało go nie rozczaska.

Może Wojtek za co mu serdecznie dziękuję podpowie mi jeszcze czy tak zostawić czy trochę podregulować

 

 

 

ps

Opublikowano
11 minut temu, robas69 napisał:

Szkoda, że nie było prezentacji niskich obrotów.

Niskie obroty są poprawne bardzo równiutko chodzi.

Martwi mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie czy motorek zbytnio się nie grzeje po jeździe na maxa silnik nie parzy ale nie można go dotchnąć. Jak go zgasiłem z rury wydechowej poleciał dym

Opublikowano
Cytat

czy motorek zbytnio się nie grzeje po jeździe na maxa silnik nie parzy ale nie można go dotchnąć

Silnik w locie lepiej się studzi niż na ziemi, wkręca się na obroty prawidłowo ... zatem, trzeba lecieć 🙂

Śmigło jak wcześniej proponowałem lepsze byłoby 15/5 ale z 14/6 też będzie ok tylko będzie model nieco szybszy.

 

ms

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.