mirolek Opublikowano 12 Sierpnia Opublikowano 12 Sierpnia Cytat nie skopał przy docieraniu motorka nigdy nie miałem jeszcze saito nie ma żadnych obaw o jakość silnika i nie wymaga długiego docierania. ms
safari28 Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia 21 godzin temu, mirolek napisał: nie ma żadnych obaw o jakość silnika i nie wymaga długiego docierania. ms OK Mirek przekonałeś mnie sprubuję odpalić🙂
safari28 Opublikowano 13 Sierpnia Autor Opublikowano 13 Sierpnia Witam dzisiaj udało się odpalić motor🙂 Bardzo ładnie pracuje ale niestety strasznie żre paliwo. Podobno ma konsumować 35ml na minutę mnie idzie o wiele więcej co może być tego przyczyną VID_20240813_193616-00.00.00.000-00.00.35.893.mp4 2
RomanJ4 Opublikowano 15 Sierpnia Opublikowano 15 Sierpnia 2 godziny temu, Grifon napisał: Pięknie pyrka. Fakt. I nieźle pluje olejem... (vide-trawa pod silnikiem)
safari28 Opublikowano 15 Sierpnia Autor Opublikowano 15 Sierpnia 4 godziny temu, Grifon napisał: Pięknie pyrka. 1 godzinę temu, RomanJ4 napisał: Fakt. I nieźle pluje olejem... (vide-trawa pod silnikiem) Dźwięk ma może i nie najgorszy niestety zbiornik paliwa starczy mi na niecałe 5 min pyrkania i ciężko go bez rozrusznika zapalić trzeba dobrze przelac aby ruszyl
safari28 Opublikowano 15 Sierpnia Autor Opublikowano 15 Sierpnia 52 minuty temu, f-150 napisał: Ile pojemności ma ten zbiornik.? 350ml
f-150 Opublikowano 15 Sierpnia Opublikowano 15 Sierpnia Takie samo zużycie paliwa podają przy 120 i to akurat jest prawda. 62 zużywała Ok. 100-120 ml na 7min. lotu. Wypal trzy zbiorniki i dopiero zacznij go regulować. Na tym filmie słychać że nie wkręca się na maksymalne obroty.
safari28 Opublikowano 16 Sierpnia Autor Opublikowano 16 Sierpnia 17 godzin temu, f-150 napisał: Takie samo zużycie paliwa podają przy 120 i to akurat jest prawda. 62 zużywała Ok. 100-120 ml na 7min. lotu. Wypal trzy zbiorniki i dopiero zacznij go regulować. Na tym filmie słychać że nie wkręca się na maksymalne obroty. Też mam takie wrażenie że się nie wkręca i wolno się zbiera na obroty. boję się trochę żeby nie wkręcić zbyt wiele iglicy i nie zatrzeć motorka. A może Wojtek podpowiesz troszkę o regulacji bo nigdy nie miałem do czynienia z saito wiem tylko że do docierania trzeba odkręcić iglicę 4 razy
f-150 Opublikowano 17 Sierpnia Opublikowano 17 Sierpnia 4 obroty to strasznie dużo. Gdzie to wyczytałeś? Jeżeli wypaliłeś już jeden zbiornik to skręć go na 2 obroty. Docelowo powinien beż problemu pracować na 1.5. Może się okazać że trzeba będzie jeszcze ruszyć iglicę na przejściu ale to zobaczysz jak będzie się zachowywał po nagłym dodaniu gazu i zejściu na wolne.
safari28 Opublikowano 20 Sierpnia Autor Opublikowano 20 Sierpnia W dniu 17.08.2024 o 10:51, f-150 napisał: 4 obroty to strasznie dużo. Gdzie to wyczytałeś? Jeżeli wypaliłeś już jeden zbiornik to skręć go na 2 obroty. Docelowo powinien beż problemu pracować na 1.5. Może się okazać że trzeba będzie jeszcze ruszyć iglicę na przejściu ale to zobaczysz jak będzie się zachowywał po nagłym dodaniu gazu i zejściu na wolne. Zastosuję się Wojtek do twoich instrukcji Ostatnio załatwiłem sobie rozrusznik q model Niestety jakby nieszczęść było mało nie chce mi zakręcić śmigiełkiem. Guma w nim jest jakaś straszliwie twarda prawie plastik prawie śmigło mi tnie a nie pociągnie ręce mi opadają. Dociskam i nic cały model by rozwalił a śmigło stoi w miejscu. Może ktoś miał taki problem i go rozwiązał??
f-150 Opublikowano 20 Sierpnia Opublikowano 20 Sierpnia No niestety też kupiłem kiedyś na zapas i poszły do śmieci. Po pierwsze odwrotnie załóż gumę w rozruszniku , tzn. Małym otworem na zewnątrz, ponieważ nie masz kołpaka . Cofnij śmigło w prawo aż poczujesz opór. Dociśnij rozrusznik i kręć. Jak nie będzie miał siły przerzucić to podłącz go pod 4s. Rozglądnij się za innymi gumami np. Graupner. Ja kupiłem swego czasu z Just Engine w Anglii za śmieszne pieniądze i są super. Szkoda że do Jasła z Krakowa kawałek drogi bo byśmy ogarnęli temat Może na razie załóż jakiś kołpak to ułatwi Ci sprawę odpalania przy docieraniu i regulacji
mirolek Opublikowano 30 Sierpnia Opublikowano 30 Sierpnia Ja postępuje proces docierania silnika? Cytat Jeżeli wypaliłeś już jeden zbiornik to skręć go na 2 obroty. To była dobra rada, skoro silnik ma problem z kręceniem przez starter to najprawdopodobniej jest przelany, powinien pracować max na dwa odkręcenia iglicy a najczęściej jest to 1,3 -1,5 obrotu. Jeśli nie masz obrotomierza to pozostaje jedynie regulacja na ucho .... ale tu mam jeszcze jedno pytanie - jaka wielkość śmigła? ....może jest zbyt małe ? Jeśli chodzi o pracę startera to do czasu ułożenia silnika koniecznie załóż kołpak. Rada Wojtka o obróceniu gumy bardzo dobra ale gdy silnik trudno zapala i nie jest jeszcze doregulowany możesz zniszczyć gumę śrubą dociskowa śmigła. Jeśli silnik będzie juz palił od przyłożenia startera wtedy taki sposób jak radzi Wojtek sprawdza się doskonale. Jeśli chodzi o zużycie paliwa to silnik 13,5 cm3 powinien palić około 20-25ml/minutę ... czyli Twój zbiornik powinien zapewnić długie latanie. Zalanie 300ml powinno pozwolić nas bezpieczne 10 minut lotu i powinno zostawać na awaryjne odejście i drugie lądowanie. ms
safari28 Opublikowano 30 Sierpnia Autor Opublikowano 30 Sierpnia W dniu 20.08.2024 o 20:47, f-150 napisał: No niestety też kupiłem kiedyś na zapas i poszły do śmieci. Po pierwsze odwrotnie załóż gumę w rozruszniku , tzn. Małym otworem na zewnątrz, ponieważ nie masz kołpaka . Cofnij śmigło w prawo aż poczujesz opór. Dociśnij rozrusznik i kręć. Jak nie będzie miał siły przerzucić to podłącz go pod 4s. Rozglądnij się za innymi gumami np. Graupner. Ja kupiłem swego czasu z Just Engine w Anglii za śmieszne pieniądze i są super. Szkoda że do Jasła z Krakowa kawałek drogi bo byśmy ogarnęli temat Może na razie załóż jakiś kołpak to ułatwi Ci sprawę odpalania przy docieraniu i regulacji 2 godziny temu, mirolek napisał: Ja postępuje proces docierania silnika? To była dobra rada, skoro silnik ma problem z kręceniem przez starter to najprawdopodobniej jest przelany, powinien pracować max na dwa odkręcenia iglicy a najczęściej jest to 1,3 -1,5 obrotu. Jeśli nie masz obrotomierza to pozostaje jedynie regulacja na ucho .... ale tu mam jeszcze jedno pytanie - jaka wielkość śmigła? ....może jest zbyt małe ? Jeśli chodzi o pracę startera to do czasu ułożenia silnika koniecznie załóż kołpak. Rada Wojtka o obróceniu gumy bardzo dobra ale gdy silnik trudno zapala i nie jest jeszcze doregulowany możesz zniszczyć gumę śrubą dociskowa śmigła. Jeśli silnik będzie juz palił od przyłożenia startera wtedy taki sposób jak radzi Wojtek sprawdza się doskonale. Jeśli chodzi o zużycie paliwa to silnik 13,5 cm3 powinien palić około 20-25ml/minutę ... czyli Twój zbiornik powinien zapewnić długie latanie. Zalanie 300ml powinno pozwolić nas bezpieczne 10 minut lotu i powinno zostawać na awaryjne odejście i drugie lądowanie. ms Witam zrobię tak jak radzicie na razie zamówiłem nową gumkę do rozrusznika silikonową i czekam aż przyjdzie. Wyciągnołem zbiornik aby sprawdzić czy wszystko w porządku okazało się że wchodzi do niego tylko 250 ml w sklepie się chyba pomylili. Śmigło to 14 x4 zmienię pewnie na 14x6 ale to dopiero potem.
mirolek Opublikowano 30 Sierpnia Opublikowano 30 Sierpnia Śmigło 14/4 to chyba zbyt jałowe jest .... 14x6 albo moim zdaniem lepsze 15x5 - model nie powinien latać zbyt szybko. ms
safari28 Opublikowano 4 Września Autor Opublikowano 4 Września Witam szanownych panów udało się ogarnąć temat rozrusznika🙂 Okazało się że kluczem była chińska silikonowa gumka z alieexpres. Rozrusznik teraz pięknie kręci i nie ślizga. Dzisiaj prawdopodobnie wyregulowałem motorek przekręciłem iglicę na dwa obroty zgodnie z zaleceniami Wojtka, przy regulacji zjechałem na 1,5 obrota może nawet odrobinkę mniej. Kupiłem też paliwo z 10%nitro. Motorek pięknie zaskoczył dostał nagle kopa i szybciej wkręca się na obroty. Paliwa też bierze znacznie mniej jeszcze nie obliczałem na ile wystarczy. Śmigło też mi się wydaje za małe mało go nie rozczaska. Może Wojtek za co mu serdecznie dziękuję podpowie mi jeszcze czy tak zostawić czy trochę podregulować VID_20240904_160327.mp4 ps
robas69 Opublikowano 4 Września Opublikowano 4 Września Szkoda, że nie było prezentacji niskich obrotów.
safari28 Opublikowano 4 Września Autor Opublikowano 4 Września 11 minut temu, robas69 napisał: Szkoda, że nie było prezentacji niskich obrotów. Niskie obroty są poprawne bardzo równiutko chodzi. Martwi mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie czy motorek zbytnio się nie grzeje po jeździe na maxa silnik nie parzy ale nie można go dotchnąć. Jak go zgasiłem z rury wydechowej poleciał dym
mirolek Opublikowano 5 Września Opublikowano 5 Września Cytat czy motorek zbytnio się nie grzeje po jeździe na maxa silnik nie parzy ale nie można go dotchnąć Silnik w locie lepiej się studzi niż na ziemi, wkręca się na obroty prawidłowo ... zatem, trzeba lecieć 🙂 Śmigło jak wcześniej proponowałem lepsze byłoby 15/5 ale z 14/6 też będzie ok tylko będzie model nieco szybszy. ms
Rekomendowane odpowiedzi