Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry. Rozpocząłem pracę przy budowie Funray-a.

Model na wakacyjny urlop.

Serwa cyfrowe Savoxy w skrzydłach, na ogonie też cyfrowe Turnigy. Pytanie odnośnie silnika mam dwa który wybrać różnica kV?

 

 

IMG20230513205001.jpg

IMG20230513205111.jpg

IMG20230513204939.jpg

IMG20230513204956.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Cześć,

 

ten z mniejszym KV powinien Ci pozwolić na zastosowanie pakietu 4-o celowego i możliwość lepszej zabawy modelem. O szczegóły pytaj Kolegę Bogusia sbogdan1 , który ma jeden z tych silników w swoim Funray lub przeczytaj Jego opinię w wątku:

 

cytuję: ..." 

miałem w zanadrzu silnik Turnigy SK3 Gliderdrive 1120 kV / 860W więc zainstalowałem

aby przetestować. Pakiet 4S + śmigła 10x6 powodowały banana na ustach, na 3S + 12x6,5 też było niczego sobie.

Obecnie mam silnik Turnigy SK3 Gliderdrive 840 kV / 830W - i tak na razie zostanie, pakiet 4S + 12x6 daje pełnie szczęścia.

Czyli 1,5 ciąg do wagi, statycznie natomiast prawie 2700g i tak powinno być moim zdaniem "...

 

 

 

Ja miałem AXi 2826/10 Gold Line V2  KV 920, 177g, 740W oraz śmigło 11x7 i pakiet 4s i byłem z tej konfiguracji bardzo zadowolony.

 

Aha, nie zapomnij o wzmocnieniu zawiasów szczególnie statecznika poziomego oraz wymianie popychaczy z drucików na pręty stalowe.

Wszystko opisane w w/w wątku na forum. Unikniesz kraksy modelu za skutek zmęczenia i rozerwania zawiasów oraz zwiększysz precyzję sterowania sterem statecznika poziomego, co również pozwoli na uniknięcie kraksy w szybkich i niskich przelotach.

 

Pozdrawiam

Piotr

  • Lubię to 1
Opublikowano

Cześć Daniel
840 KV zupełnie wystarczy do żwawego lotu w przestworza.
Przy tym silniku musisz nieznacznie powiększyć otwór we wrędze, na kołnierz który okala oś silnika
Pakiet które stosuję to 4S  2300 Gens / 2600 SLS / 3000 Quantum mAh 40C


Wywal te złączki na przewodach SW i SK tylko solidne lutowanie.
Złączki to nieszczęście, jeśli kiedykolwiek będziesz zmuszony wymienić serwo to przeklniesz ten patent

podczas wyciągania przewodu.

Poza tym zlutowane przewody dają Ci pewność że nic się nie rozłączy.

Reszta to co pisał Piotr i to co ja opisuje w wątku.

 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Kwestia silnika już ustalona. Przedłużacze będą polutowane. Czy na powierzchniach sterowych skrzydeł też dać zawiasy?

Opublikowano

Na skrzydłach wg mnie nie potrzebne, w locie nic się nie dzieje. Kwestia nie fortunnego lądowania, ale to nawet zawiasy można wyrwać. Natomiast warto wzmocnić lotki na SW. Ja tak uczyniłem po pierwszych lotach. A że u mnie nie ma ,, zlituj  się,, w locie, więc zastosowałem zawiasy, opis w moim wątku.

 

Opublikowano
2 godziny temu, Daniel1978 napisał:

Dziękuję Bogdanie. Ster wysokość na pewno wzmocnię. 

Nie ma sprawy Daniel...
Składaj, sklejaj, montuj wyposażenie i w górę.
Model bardzo wdzięczny, na pewno będziesz zadowolony.
Tak jak wspominałem wiatr mu nie straszny, choć to tylko skromne 20km/h ;)
Fimik z naszego lotniska



 

Opublikowano

Gdybym nie wiedział że to Funray.....

Przy takim wietrze .....

Dzisiaj montuję napęd. Jak Bogdan polecił idzie Sk3 840 kV regulator turnigy 85A.

IMG20230516190900.jpg

IMG20230516190856.jpg

Opublikowano

Tylko nie próbuj się tak od razu  bujać się jak Boguś ... ? . On cię podpuszcza.

Trzeba mieć trochę nalatane  żeby tak latać.

Jak Boguś dobiera napędy i jakie preferuje  widać też na ty locie ... Soliusem...

 

 

 

Opublikowano

Miałem naklejoną pod kadłubem modelu motoszybowca Graupnera 1900 mm i bardzo dobrze zabezpieczała kadłub podczas lądowania.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 17.05.2023 o 22:07, zywasmierc napisał:

A co sądzicie o naklejaniu taśmy z włóknem szklanym w modelach piankowych, ma to jakieś uzasadnienie, czy to mit, że warto?

 

Przed twardym lądowaniem tak czy siak nie ochroni będzie wgniotka.

Tak jak pisał Robert folia na pewno zabezpieczy przed porysowaniem, mam tak oklejony spód w Soliusie

i nawet jest OK, chociaż kusi mnie aby odbić spód i zrobić nakładkę, coś w tym stylu jak na fotce.
Niestety twardsze podłoże tudzież mało fortunne lądowanie i będzie widać efekty. 
Ja np. w swoim FR zabezpieczyłem spód kadłuba węglową osłoną, było trochę roboty, bo trzeba było odbić spód,
w sensie zrobić formę, efekt jest zadowalający i spełnia swoje zdanie, tak samo mam zrobione w Cularisie.
Oczywiście każdy robi jak mu wygodniej ...


image.png.2101b9b5a740d844a50d3bec29601474.png

 

Daniel idziesz jak burza ...
Że tak zapytam co to masz za model SAVOX _ ów ?

Opublikowano

Bogdanie na lotkach mam SH-0255MG, na klapach SH-0263MG.

Fajna ta oałona na spód kadłuba.

Multiplex mógłby mieć coś takiego jako opcja?. Może Bogdanie jakaś mała seria próbna dla "miłośników"

Funray-a ?

 

Opublikowano
4 godziny temu, Daniel1978 napisał:

Bogdanie na lotkach mam SH-0255MG, na klapach SH-0263MG.

Fajna ta oałona na spód kadłuba.

Multiplex mógłby mieć coś takiego jako opcja?. Może Bogdanie jakaś mała seria próbna dla "miłośników"

Funray-a ?

 

Dzięki za info o serwach :)

 

Mam bodajże jeszcze dwie sztuki tych zabezpieczeń spodu kadłuba.

Natomiast zrobiłem jeszcze jedną odbitkę z tym że forma jest sporo dłuższa,

w pierwszej wersji 45cm, licząc od wręgi druga 72cm.

Jak znajdę trochę czasu to z pewnością zrobię. Prawdopodobnie węgiel i ew zwykłe ,,szkło,, w kolorze białym.
 

Jeśli chcesz mogę jeden egzemplarz 45cm już teraz odstąpić Ci za free, jedyny koszt to była by przesyłka.
InPost lub PP. Daj znać jakby co to przygotuje do wysyłki.

 

20230519_135054.jpg.aa555fa4ca2b6a4f6857612f67bf394b.jpg
 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.