cinekjo11 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Pod jakie kanały podłączyć wtyczki do odbiornika , chodzi o to że np. pod jaki kanał. podczepić wtyczke od serw do odbiornika , to jest bez różnicy ?? Odbiornik 6 kanałowy Pozdrawiam
Gość Anonymous Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 a jaką masz aparature? też e-sky?
cinekjo11 Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Opublikowano 27 Lutego 2009 Nie. aparatura jest od samolotu sky lady
Malker Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Numerki? To są raczej kanały Nie możesz podłaczyć tego losowo. Każdy drążek na nadajniku odpowiada kanałowi w odbiorniku. U mnie w nadajniku mode2 jest: Lewy drążek (gaz i ster kierunku) Gaz - kanał 3 (pionowo) Kierunek - kanał 4 (poziomo) Prawy drążek (lotki i wysokość): Lotki - kanał 1 (poziomo Wysokość - kanał 2 (pionowo) Chyba o to chodzi ?
cinekjo11 Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Opublikowano 27 Lutego 2009 Chodzi mi ote wtyczki co są w odbiorniku musze pod nie podlączyć serwa regulator
Malker Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 No to właśnie o tym napisałem EDIT: F-150 - poraz kolejny czepia się Pan tego co napisze ! Chyba lepiej wiem jakie mam kanały na jakich drążkach !
f-150 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Poszukaj w temacie o RWD było zdjęcie pinów odbiornika i opis kanałów.Ew.google strona E-sky i w manualach jest opis. Malker super opisałeś tylko te numerki nie tak,sprawdź w instrukcji.(znów się czepiam ale nie piszcie postów które nic nie wnoszą a ręcz gmatwają wszystko,bo liczycie na pomógł)
Wojtass_nt Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 mode 2- gaz po lewej. 1- zasilanie 2- lotki 3 i 4 - ster kierunku i ster wysokości (nie wiem jaka kolejność)
marcin133 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Mode nie ma żadnego znaczenia! po co je podajecie? Zasilanie podepnij pod ostatni możliwy a 1,2,3,4 podłączaj serwo i ruszaj drągiem - będziesz wiedział jaka funkcja na jakim kanale - prościej już nie da. Jaka funkcja na jakim kanale zależy od aparatury lecz nie od mode. Najczęściej jest tak: 1 - lotki, 2-wysokość, 3-gaz, 4-kierunek, 5-podwozie, 6-klapy. Kanał 1 i 2 bywa często zamieniony. Inne kombinacje bardzo rzadko spotykane. Jeśli wykorzystujesz wszystkie 6 wejść odbiornika zasilanie podpinasz przez kabel Y dowolnie razem z serwem.
ertman_176 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Młodzieży, najpierw ortografia i interpunkcja, potem grzecznie i jak kultura nakazuje. Co do pytania z tematu: Podłącz komplet i sam sprawdź jaki kanał przypisany jest jakiemu drążkowi, serwa i ew. regulator pod kanały 1-4, ew. zasilanie pod 5-6. Różni producenci mają różne standardy, ja obstawiam jak Marcin mówi. BTW. Mody są 4 jakby ktoś nie wiedział. Ogółem "powinno się" latać na kombinacji SK + SW na jednym drążku a gaz i lotki na drugim; logiczne wydaje mi się że gaz bedzie na drążku bez sprężynki. W sumie przepisałem co powiedział nie wliczając pierwszego i ostatniego zdania.
madrian Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Ja dodam tylko, że na apce E-sky i na tym samym odbiorniku, mam 2-wysokość, 3 - gaz (regulator silnika), 4 - kierunek 6( lotki. 1 i 5 wolne. Z kolei na Graupnerze MX16, mogę sobie przypisać dowolny kanał pod dowolne wyjście odbiornika, tylko coś mi ten 6( nie bardzo działa i musiałem przepiąć lotki na 5. Natomist metoda Marcina, jest jak najbardziej solidna. Podłączasz jedno, nawet puste serwo pod dowolny kanał i ruszasz drążkami. Kilka ruchów i wiesz, który drążek, którym kanałem steruje. Reszta - to już twoja inwencja i wola. Ertman - a ja, logicznie rzecz biorąc wolę jak w prawdziwym samolocie - lotki i wysokość na jednym drążku. Co modelarz to obyczaj. Twoja metoda jest z kolei dobra np. do Zefirka bez lotek, czy innej podobnej konstrukcji.
ertman_176 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Długo tak latałem jak piszesz Adrian bo uczyłem się na szybowcu 2k z aparatura 2k. Zawsze był SW po lewej i SK po prawej. Długo też tak latałem na 4k aparaturze ale posmakowałem Lotki + Gaz i tak mi jest dużo łatwiej Dlaczego ?? Bo większość zakrętów wykonujemy na lotkach a rozdzielenie tego na 2 drążki powoduje to że lepiej wczuwam się w samolot bo moje pierwotne nawyki zakręcania prawą ręką i zaciągania lewą [wysokością] w pochyleniu są "nie do oduczenia" ... No i łatwiej mi się kontruje zakręt kierunkiem z wysokością. Co nie znaczy ze sobie z trenerkiem w każdym modzie nie poradzę chociaż czasami zdarzają mi się błędy - całe szczęście wysoko przy lądowaniu jak to z trenerkiem lądują same o ile są dobrze ustawione :wink:
marcin133 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Nigdy w życiu nie próbujcie udowadniać które mode jest lepsze! Tak wiele na ten temat zostało już spisane i jeszcze nic jednoznacznego nie wynikło i zapewne jeszcze dłuuuuugo nie wyniknie Po to wymyślono różne ustawienia funkcji na drągach aby każdy mógł wybrać to co we własnej opinii wydaje mu się odpowiednie, to co pasuje do własnych predyspozycji. Nie istnieje jedno, słuszne, mistrzowskie mode niestety
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.