Market Opublikowano 14 Września 2023 Opublikowano 14 Września 2023 No to trochę podsumowania i faktów. Pilot się nie katapultował tylko po prostu odpiął pasy i wypadł z kabiny bo szybowiec był na plecach. I nie oddawał drążka od siebie bo ster wysokości był już zablokowany. Nastąpiło normalne wyczepienie szybowca po czym szybowiec przeszedł do wykonania wiązanki konkursowej, a samolot odszedł do zniżania wg ustalonej procedury. Przy wykonaniu pierwszej figury nastąpiło zbliżenie szybowca i samolotu na odległość ok 5 m i wtedy szybowiec zahaczył skrzydłem o linę zwisającą za samolotem. Lina się zawinęła za statecznik wklinowała się w ster wysokości i spowodowała jego zablokowanie. I dopiero wtedy lina zerwała się od samolotu przez zerwanie bezpiecznika. Dalej już wiadomo. Nie wiadomo tylko dlaczego samolot i szybowiec znalazły się tak blisko siebie, bo teoretycznie każdy uczestnik działał wg procedur ustalonych przed lotami. Ale to będzie przedmiotem dalszych ustaleń.
Czaro Opublikowano 14 Września 2023 Opublikowano 14 Września 2023 53 minuty temu, Market napisał: Nie wiadomo tylko dlaczego samolot i szybowiec znalazły się tak blisko siebie, Bo zespół wszedł do miejsca wyczepienia w lewo od osi strefy. Po wyczepieniu szybowiec zrobił poprawkę w prawo, żeby znaleźć się w osi strefy, natomiast samolot przez chwilę leciał prosto (niezgodnie z procedurą po wyczepieniu), a potem zrobił zakręt w prawo o 90st (zgodnie z procedurą po wyczepieniu). Dobrze to obrazuje szkic zamieszczony w raporcie.
pietrku Opublikowano 14 Września 2023 Autor Opublikowano 14 Września 2023 1 godzinę temu, Market napisał: I nie oddawał drążka od siebie bo ster wysokości był już zablokowany. Ster był zablokowany w pozycji maksymalnie dolnej. Tak to właśnie wyglądało na filmie z zawodów, że drąg był od siebie chwilę przed opuszczeniem szybowca przez pilota. https://pkbwl.gov.pl/wp-content/uploads/2023/08/2023_0053_RW.pdf
Market Opublikowano Środa o 23:25 Opublikowano Środa o 23:25 Zakończenie badania przyczyn: https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0053/ Główna przyczyna: "Postępowanie pilota samolotu holującego niezgodne ze schematem organizacji ruchu przedstwionym na odprawie przedlotowej" No jednak po coś się reguły ustala. I tak się kończy jak ktoś robi po swojemu. Szkoda Foxa, ale dobrze, że bez strat w ludziach.
Rekomendowane odpowiedzi