marceli Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam serdecznie, chciałbym opisać w kilku zdaniach motoszybowiec barakuda produkcji firmy Modellot . Trochę danych technicznych: - profil RG 15 - rozpiętość 3 metry - waga do lotu u mnie około 2000gram - obciążenie powierzchni 33g/dm - napęd Dualsky XM3536CA-8 śmigło 12x6 cala, regler Jeti Spin 44, akku li-poly 2000mAh 3 cele - serwa lotek HS-125mg, klapy HS-81, ster wysokości HS-81 Po dwóch tygodniach od złożenia zamówienia przyszedł model, zapakowany w gustowny i wytrzymały karton Otrzymujemy mniej wiecej to: .. Postanowiłem zamiast oklejać folią pomalować ten model. Dzieki uprzejmości kolegi Roberta wyszło całkiem profesjonalnie, ładnie i lekko. W końcu Robert jest specjalistą w dziedzinie lakiernictwa (i przy okazji pięknie maluje nasze modele) (Pierwsze fotki mają słabą jakość, robione z komórki) Tu już po lakierowaniu, zaczynamy składać cacko Tu już jest prawie gotowy (do lotu) W kadłubie miejsca nie jest zbyt wiele, ale można zmieścić wszystko co potrzeba. Świadomie zrezygnowałem ze steru kierunku, zostawiając na motylku tylko wysokość. Po konsultacji z Panem Mariuszem, producentem modelu ustawiliśmy środek ciężkości na 110mm od krawędzi natarcia, do oblotu. Trochę ciąży na dziub, ale po trymowaniu i regulacji mikserów spokojnie przesuwamy środek ciężkości na 130mm. No i fotki z oblotu: Co mogę jeszcze powiedzieć o tym modelu? Kwestię finansową pozostawiam waszej ocenie, imho sporo otrzymujemy za w sumie niską cenę... W chwili obecnej model lata bardzo spokojnie, wręcz statecznie. Troszkę jakby za lekki. W prowadzeniu spokojny, trudno wpada w korek (staraliśmy się bardzo ) a jak już wpadnie, to b. szybko z niego wychodzi. Niezła doskonałość (widać na fotce jaki kawał musiałem po niego zasuwać, nie chciałem przy pierwszym lądowaniu ryzykować z włączonym butterfly), a to już jest połowa drogi powrotu i maksymalny zoom w aparacie Będzie pogoda i termika to wyjdzie w praniu. Na koniec wrzucam log z wariometru pitlaba, możecie sobie ocenić prędkość wznoszenia i opadania (przy różnych kwarglach), z podanym napędem itp. Jeśli by ktoś pytał, to mogę z czystym sumieniem polecić (wg wiedzy po pierwszych oblotach). Aha, serdecznie podziękowania dla Roberta, dzięki niemu prace poszły zdecydowanie szybciej. Pozdr.
Janosik72 Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 fotki z powietrza cudowne moze jakies namiary na producenta?
Kruszmen Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Jako świadek oblotu potwierdzam, model lata kapitalnie
marceli Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 Tu jest topic z ofertą tej firmy, zresztą na pfmrc link
Andych Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Na fotkach nie widać, jakie elementy wykończenia dostaje się w komplecie, czy są osłonki serwomechanizmów na płat, oraz czy otwory na nie są już wycięte? Mógłbyś zmierzyć wnętrze kadłuba, ciekaw jestem, jaki maksymalnie pakiet tam się zmieści. :?:
marceli Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Opublikowano 1 Marca 2009 czy są osłonki serwomechanizmów na płat, oraz czy otwory na nie są już wycięte? Takie rzeczy to w Erze W skrzydłach są wycięte lotki i klapy, zaznaczone miejsce w którym przebiega tunel na przewody. Otwory na serwa i przykrywki trzeba wykonać we własnym zakresie. Do modelu dołączone są dzwigienki snapy itp galanteria. Oczywiście stalowe bagnet i kołki ustalające. Kadłub ma średnicy około 44mm, spokojnie jest miejsca na pakiet o długości 15-16cm
Janusz P. Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Witam, model na prawdę ładny, gratulacje zakupu no i udanego oblotu. Jeżeli chodzi o serwa HS81 to ja osobiście zamieniłbym je na HS82MG, miałem już około 10szt. tych HS81 i zawsze po twardszym przyziemieniu ( co się niestety czasem zdarza) sypały się zębatki.
Eryk Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Witam! Marceli, mógłbyś wstawić zdjęcie łącznika i szuflady w skrzydle? robiłeś juz jakieś akrobacje(pętla, beczka)? jak sprawdza się owy łącznik? czy skrzydła nie wyginają sie za mocno?
Andych Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Kadłub ma średnicy około 44mm, spokojnie jest miejsca na pakiet o długości 15-16cm No to model skazany na LiPo, szkoda, bo wolałbym włożyć LiFe, ale w tych rozmiarach nie da się złożyć odpowiedniego pakietu.
fredzio Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 A mnie interesuje jak Twój napęd się spisywał? Ślinię się na ten model, a mam akurat podobny napęd do Twojego w szufladzie, tylko sie obawiam, cy nie za słaby. Napisz koniecznie jakie kąty zaklinowania silnika masz i czy nie miałeś problemów z wyważeniem.
olafd Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Byłem kolejnym świadkiem oblotu tego modelu. Była pętla i to ciasna, nie zauważyłem nadmiernego ugięcia płatów. Co do silnika spisywał się nadzwyczaj dobrze i to przy dość dużym wietrze. Gdyby nie to,że mam już Fantasy 3,2 m z TopModelu to już bym zamawiał ten model.
marceli Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Opublikowano 2 Marca 2009 Hehe, troszkę się tego nazbierało, więc odpowiadam: Janusz P. : dziękuje, też mi się model podoba. Co do hs81 w klapach - wiem, to mój błąd, zresztą jedno serwo już zdążyło się zepsuć, chyba wymienię na mocniejsze, hs81 w klapach w tym modelu to nie jest na 100% dobry pomysł :/ ErAsSo: zrobiłem te fotki jak prosiłeś, ale nie zdążyłem wczoraj w domu je dodać, postaram się dzisiaj wieczorem wrzucić. Andych: na lipo przy tym napędzie wszystko działa dobrze. LiFe też chyba byś zmieścił, np 4 cele po dwie koło siebie i na długość, ale chyba musiałbyś sam sobie taki pakiet zrobić/przerobić. Na 100% nie wiem ponieważ nie używam LiFe, tak jakoś fredzio: z napędem jest tak, że XM3536CA-8 śmigło 12x6 daje koło 1300 gram ciągu, spokojnie wystarcza do barakudy. Szału ze wznoszeniem nie ma, tzn nie idzie pionowo na śmigle jak moje pozostałe szybole , ale jest dobrze. Na wykresie z wario masz pokazaną prędkość wznoszenia, w porywach to było 6.5 metra na sekunde, chyba w miare dobrze Jest tylko jeden haczyk. Widzisz, barakuda w chwili obecnej wydaje mi się być trochę za lekka. Waży 2000g a napęd daje 1300g. Jeżeli zwiększę wagę modelu do np 2500g to już napęd zacznie się robić chyba za słaby. Dodam ołowiu polecę to sprawdzę jak to bedzie działać.
marceli Opublikowano 3 Marca 2009 Autor Opublikowano 3 Marca 2009 Zgodnie z obietnica wstawiam dodatkowe foty http://img22.imageshack.us/img22/8923/barakforum1.jpg http://img515.imageshack.us/img515/3231/barakforum.jpg http://img22.imageshack.us/img22/1604/barakforum3.jpg http://img205.imageshack.us/img205/4389/barakforum6.jpg
fredzio Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 No i skończyłem się ślinić i zamówiłem sobie barakudę. Jak mógłbyś powiedzieć coś o montażu silnika. Nie jestem pewien, czy będzie w kadłubie miejsce na ustawianie wykłonu silnika
kankrz Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 Bardzo ladny model. Jestem pod wrazeniem malowania - pieknie zrobione.
wojtek-a Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 Postanowiłem zamiast oklejać folią pomalować ten model. Dzieki uprzejmości kolegi Roberta wyszło całkiem profesjonalnie, ładnie i lekko. W końcu Robert jest specjalistą w dziedzinie lakiernictwa (i przy okazji pięknie maluje nasze modele) Czesc Moglbys napisac czy wykanczales plat klasycznie ( cienka tkanina+epoxy+szpachlowka i duzo pracy), czy jakos inaczej? Wojtek
marceli Opublikowano 7 Marca 2009 Autor Opublikowano 7 Marca 2009 Cześć, Przy samym płacie niczego nie musielismy robić, model przychodzi w stanie już do malowania/oklejania, tzn fornir wyszpachlowany i pomalowany podkładem. Z drugiej strony patrząc na osiągniętą wage modelu, oraz pewną "plastyczność" płatów przy bardzo ostrych pętlach np myślę, że spokojnie można by położyć na wierzch jeszcze warstwę tkaniny. Gdybym teraz składał, to tak bym raczej zrobił
Czaro Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 Plastyczność płatów? Chyba elastyczność? Taka tkanina szklana z wierzchu niewiele by dała. Podejrzewam, że podczas ostrej pętli nie zauważyłbyś różnicy w ugięciu skrzydła. Pewnie dopiero w próbie statycznej mierząc linijką dałoby się zobaczyć różnicę.
specyfick Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 Nie jestem specjalistą od silników. Czy TAKI motor nadał by się do Barakudy ? Jakich ewentualnie szukać ? Może mniejszy bo w porównaniu do kolegi motoru to chyba jest większy ten co podałem.
andrzejp Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Myślę, że będzie OK nawet "za bardzo OK" Czyżbyś Pawle nabył Barakudę?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.