Łukasz1 Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Czy ktoś używał jako dodatek do paliw do "trochę" zużytych silników ? Głównie samozapłony
Marek_Spy Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Opublikowano 15 Sierpnia 2023 To nie zadziała w naszycg silnikach tak myślę
Łukasz1 Opublikowano 16 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2023 No nic trzeba zakupić i wypróbować- potem dam znać .Mam takiego jednego dogorywajacego MK17 i trupa CSTKAM 2,5D
RomanJ4 Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Opublikowano 17 Sierpnia 2023 https://nocar.pl/blog/dwusiarczek-molibdenu-czy-ceramizer-do-silnika-co-wybrac/ Cytat Czy ceratec działa? Proces pełnej ceramizacji trwa około 7.000 kilometrów, ale już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów można zaobserwować cichszą pracę silnika, wzrost mocy i kompresji. Co równie ważne, silnik po zastosowaniu Ceratec spala mniej oleju i paliwa. Warstwa mechaniczna utrzymuje się w silniku nawet do 50.000 kilometrów! https://okbus.pl/dwusiarczek-molibdenu-czy-ceramizer/ https://www.facebook.com/liquimolypolska/posts/4049100028532694/
Gość Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Opublikowano 18 Sierpnia 2023 W dniu 16.08.2023 o 16:59, Łukasz1 napisał: No nic trzeba zakupić i wypróbować- potem dam znać .Mam takiego jednego dogorywajacego MK17 i trupa CSTKAM 2,5D Obawiam sie, ze cena zakupu takiego (lub podobnych) specyfiku przekroczy wartosc bedacego granicy resursu silnika (mowie o tanich silnikach modelarskich, nie o samochodowych). A czy pomoze, tez nie wiadomo - cudow raczej bym sie nie spodziewal.
Marek_Spy Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Opublikowano 18 Sierpnia 2023 gotowe preparaty to około 20 zł
Grzesiek Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Dobrym rozwiazaniem jest napunktowanie denka tloka celem spęczenia materiału.Nie raz nie dwa tak robiłem,ale to trzeba bardzo ostrożnie punktaczkiem po calym obwodzie denka zŕobić.I oczywiscie nie przesadzić bo potem tłok do tulei nie wejdzie i trzeba obrabiać.
Marek_Spy Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Opublikowano 18 Sierpnia 2023 A ja kiedyś inaczej zrobiłem bo ścisnąłem cylinder taką zwykłą opaską na śrubę popularnie zwanym cybantem
Grzesiek Opublikowano 19 Sierpnia 2023 Opublikowano 19 Sierpnia 2023 13 godzin temu, Marek_Spy napisał: A ja kiedyś inaczej zrobiłem bo ścisnąłem cylinder taką zwykłą opaską na śrubę popularnie zwanym cybantem Też tak można leczwiększe ryzyko ze przegniesz.I o ile tłok przeszlifujesz w tokarce papierkiem wodnym o tyle z tuleją już może być problem.
Marek_Spy Opublikowano 19 Sierpnia 2023 Opublikowano 19 Sierpnia 2023 A delikatnie jak poczułem ze tłok w górnej części ciężej chodzi to przestałem 1
Łukasz1 Opublikowano 19 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2023 MoS2 dotarł. Rozrobiłem z paliwem nie żałując - grubo powyżej zlecanych norm dla silników samochodowych - tak ok 2g na 100ml i co ???? Nic!!!! poza upapraniem wszystkiego na czarno kompresja nie wzrosła. Te zużyte silniki najlepiej reagują na podlanie olejem rycynowym/silnikowym - 2-3 krople zaraz po podlaniu zwykłym paliwem. Uszczelniają się na tyle, że odpalanie staje się bezproblemowe. Bez oleju to można się zamachać na śmierć, Paliwko zrobione na bieżąco - świeża rycynka merlin, eter z Warchemu i ON z Lotosa oraz 2 ml Cetan R ( zawierający azotan 2-etyloheksylowy ) w proporcjach 1:1:1 W dniu 18.08.2023 o 18:13, Marek_Spy napisał: A ja kiedyś inaczej zrobiłem bo ścisnąłem cylinder taką zwykłą opaską na śrubę popularnie zwanym cybantem Takim cybantem normalnym i to zwęzi cylinder??? Aż nieprawdopodone żeby cylinder będący grubą rurą uległ cienkiej blaszanej opasce. Toć to nie wąż ogrodowy. Możesz opisać jak to zrobić? W dniu 18.08.2023 o 16:43, Grzesiek napisał: Dobrym rozwiazaniem jest napunktowanie denka tloka celem spęczenia materiału.Nie raz nie dwa tak robiłem,ale to trzeba bardzo ostrożnie punktaczkiem po calym obwodzie denka zŕobić.I oczywiscie nie przesadzić bo potem tłok do tulei nie wejdzie i trzeba obrabiać. Denko napunktować od zewnątrz czy od wnętrza tłoka?
Grzesiek Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Od zewnątrz.Zaczynasz od srodka po obwodzie i jedziesz punkty na zewnatrz.Ale jak masz tłok żeliwny to ostrożnie aby nie ukruszyć.(zabieg naprawdę chirurgiczny).Jezeli się boisz to mozesz do paliwa samozapłonowego dodać olej parafinowy,on zdecydowanie uszczelnia.W książce Schiera ML masz podany taki skład wlaśnie do weksploatowanych silników. Edit Olej parafinowy kupisz w każdej aptece bez problemu.
Marek_Spy Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Takim dość mocnym i się zacisnął coś w ten deseń https://bejmet-nierdzewne.pl/pl/c/OBEJMY%2C-CYBANTY-W4-%2C-W5/72
Łukasz1 Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2023 11 godzin temu, Grzesiek napisał: Od zewnątrz.Zaczynasz od srodka po obwodzie i jedziesz punkty na zewnatrz.Ale jak masz tłok żeliwny to ostrożnie aby nie ukruszyć.(zabieg naprawdę chirurgiczny).Jezeli się boisz to mozesz do paliwa samozapłonowego dodać olej parafinowy,on zdecydowanie uszczelnia.W książce Schiera ML masz podany taki skład wlaśnie do weksploatowanych silników. Edit Olej parafinowy kupisz w każdej aptece bez problemu. Po lekturze W. Schiera " Miniaturowe silniki spalinowe" ( wydanie 2 z 1976r mam ją od 1977 lub 1978 r ). Zastosowałem podany tam patent na zużyte silniki podlać kilka kropel oleju na tłok i powiem działa !! Olej parafinowy kupiony właśnie w aptece też mam , ale dużej różnicy pomiędzy rycyną a parafina nie ma. Mam też jakiś stary olej silnikowy mineralny 15W40 który pozostał mi po fiacie 125 sprzed 30 lat który używam do różnych poza samochodowych celów i po 3 kroplach tego oleju też jest możliwość odpalenia silniczka. Potem pracuje na zwykłym paliwie 1:1:1 Warunek - paliwo świeżo zrobione i z prawdziwego eteru a nie samostartu. Samostart zdecydowanie gorzej wypada niż paliwo zrobione na prawdziwym eterze. Eter jest dość drogi ok 60 zł/l, ale zdecydowanie warty swojej ceny.
Marek_Spy Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Spróbuj zacisku to nie jest dużo roboty i zacisk pewnie znajdziesz
Andrzej68IX Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Opublikowano 28 Sierpnia 2023 "Proces pełnej ceramizacji trwa około 7.000 kilometrów, ale już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów można zaobserwować cichszą pracę silnika, wzrost mocy i kompresji. Co równie ważne, silnik po zastosowaniu Ceratec spala mniej oleju i paliwa. Warstwa mechaniczna utrzymuje się w silniku nawet do 50.000 kilometrów!" Panie i Panowie czy ktoś pamięta nazwę specyfiku sprzedawanego w Pewexach w czasach Polonezów/dużych Fiatów? Pytam bo wtedy też działanie tego specyfiku miało tak jak napisał Roman wyciszyć, podnieść moc, uszczelnić ....... Pamiętam również zastosowałem to świństwo i tak jak koledzy którzy to wlali do silnika do pół roku wszyscy zaliczyli wizytę u mechanika - II - III szlif. Pozdrawiam
witold_pi Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Opublikowano 28 Sierpnia 2023 6 godzin temu, Andrzej68IX napisał: "Proces pełnej ceramizacji trwa około 7.000 kilometrów, ale już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów można zaobserwować cichszą pracę silnika, wzrost mocy i kompresji. Co równie ważne, silnik po zastosowaniu Ceratec spala mniej oleju i paliwa. Warstwa mechaniczna utrzymuje się w silniku nawet do 50.000 kilometrów!" A świstak zawija ....
Rekomendowane odpowiedzi