Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Przepraszam jeśli temat ten znowu się powtarza 

Nigdzie na forum nie mogę znaleźć takiej informacji

Na jakim paliwie powinien pracować Cox 049 

Ile paliwo musi mieć nitra i jaki olej w składzie ?

Czy może być coś takiego ?

 

 

16957547576146111954954657287428.jpg

Opublikowano

Cox-y 0d 1cmm-2,5cmm eksploatowałem zawsze na paliwie 80/20 tylko i wyłączne na rycynie chodzą do dziś. Nitrometanu do nich nie musisz używać.To paliwo car to wybij sobie z głowy tom jest tylko 9%oleju.W autku sie może i sprawdza ale w latajacym odrazu zaorasz silnik.

Wygoglowane.

Screenshot_20230927_112213_Samsung Internet.jpg

Opublikowano

Wiem że to paliwo ma mało oleju 

Przed paleniem coxa dolałem do bańki ojel rycynowy firmy Merlin tak by uzyskać mniej więcej 20 %

Tylko kolego piszesz że wyłącznie na rycynie chodzi do dziś 

A co jeśli w paliwie jest olej syntetyczny

Czy ma to wpływ na żywotność

 

Wiem że to paliwo ma mało oleju 

Przed paleniem coxa dolałem do bańki ojel rycynowy firmy Merlin tak by uzyskać mniej więcej 20 %

Tylko kolego piszesz że wyłącznie na rycynie chodzi do dziś 

A co jeśli w paliwie jest olej syntetyczny

Czy ma to wpływ na żywotność

Posiadam jeszcze ze starych zapasów paliwo z niebieskim olejem 

Czy może to w jakiś sposób zaszkodzi coxu

Opublikowano

Dobra dzięki z radę 

A przy okazji spytam 

Mam taki jeden problem 

Posiadam coxa 049 baby bee z metalowym zbiornikiem i gómową mębraną 

Jakiś czas temu zmieniłem zbiornik na plastikowy z metalową mębraną

Problem polega na tym że podczas rozruchu silnik wydaje dźwięki w formie pisku 

Co to może być? 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano
W dniu 27.09.2023 o 11:45, Pioneer napisał:

Wiem że to paliwo ma mało oleju 

Przed paleniem coxa dolałem do bańki ojel rycynowy firmy Merlin tak by uzyskać mniej więcej 20 %

Tylko kolego piszesz że wyłącznie na rycynie chodzi do dziś 

A co jeśli w paliwie jest olej syntetyczny

Czy ma to wpływ na żywotność

 

Wiem że to paliwo ma mało oleju 

Przed paleniem coxa dolałem do bańki ojel rycynowy firmy Merlin tak by uzyskać mniej więcej 20 %

Tylko kolego piszesz że wyłącznie na rycynie chodzi do dziś 

A co jeśli w paliwie jest olej syntetyczny

Czy ma to wpływ na żywotność

Posiadam jeszcze ze starych zapasów paliwo z niebieskim olejem 

Czy może to w jakiś sposób zaszkodzi coxu

Posiadam jedną sztukę silnika Cox 049. Kupowałem lata temu nowy i sam docierałem . 

Moje paliwo to 18 lub 20% oleju syntetycznego EDL i 15% nitrometanu. Chodził dobrze i nie było problemu.

Nie twierdzę ,że Gzesiek nie ma racji (absolutnie) , piszę tylko swoje zdanie.

Generalnie małe silniczki są kapryśne w regulacji bo paliwo jest dla ich cienkich dysz bardzo gęste.

Jakiego oleju byś nie dawał nigdy lotniczych silników nie odpalaj na paliwach <15% oleju. To jest absolutne minimum.

Rycyna ma tą wadę ,że zakleja silnik i trzeba koniecznie myć po lotach. Nigdy nie byłem jej zwolennikiem , ale są modelarze którzy z powodzeniem korzystają z paliwna bazie rycyny.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Ares napisał:

Nigdy nie byłem jej zwolennikiem

 

Rowniez NIGDY nie bylem. 

 

2 godziny temu, Ares napisał:

Jakiego oleju byś nie dawał nigdy lotniczych silników nie odpalaj na paliwach <15% oleju

 

Hola, hola ! Sa silniki ktore lataja na 2% mieszance !!!  Pozniej zalacze fotke, bo zmykam na trening kolarski .

Szwedzki boxer-czterosow na lozyskach igielkowych.

  • Zmieszany 1
Opublikowano
15 minut temu, jarek996 napisał:

Hola, hola ! Sa silniki ktore lataja na 2% mieszance !!!  Pozniej zalacze fotke, bo zmykam na trening kolarski .

Szwedzki boxer-czterosow na lozyskach igielkowych

Może powinienem napisać: "zawsze stosuj się do instrukcji producenta danego silnika:)"

A poważnie miałem na myśli popularne dwusuwy niewielkich pojemności.

Pogoda taka wspaniała i lotna a ja leżę przeziębiony niestety.....łeb boli i z nosa się leje to i latać za bardzo nie byłoby przyjemnie......

Ale co tam: nadrabiam zaległości w czytaniu książek lotniczych :) jako ,że sam zbierasz to wiesz jak trudno potem znaleźć na to czas.

Udanego treningu.

Opublikowano
2 godziny temu, Ares napisał:

 

Rycyna ma tą wadę ,że zakleja silnik i trzeba koniecznie myć po lotach. 

 

Bzdura  na kółkach.Jak bedzie leżakował kilka miesięcy to tak.Natomiast to co piszesz o myciu po lotach dotyczy nitrometanu bo to on powoduje korozje w silniku.

  • Lubię to 1
Opublikowano
47 minut temu, Grzesiek napisał:

Bzdura  na kółkach.Jak bedzie leżakował kilka miesięcy to tak.Natomiast to co piszesz o myciu po lotach dotyczy nitrometanu bo to on powoduje korozje w silniku.

Nie zgadzam się. Może i rycyna jako dodatek do oleju syntetycznego tak bardzo  nie zakleja ale  literatura modelarska minionej epoki po lotach nakazywała przemycie silnika. W Shier zawsze pisał o przemyciu po lotach. Koledzy mówili ,że sama rcyna potrafi tak zakleić silnik ,że wałem nie obrócisz ( ale nie wiem nie są to moje doswiadczenia więc się nie będę wdawał w polemikę)

Natomiast z tym myciem po nitro.......mam 5 szt silników latam na paliwach 15% nitro i nigdy nie myłem motorów. Przepalam je tylko raz na 4 lub 5 miesięcy i tyle. Każdy ma swoje sposoby i patenty . Ja tam nie próbuję ani Ciebie ani innych przekonywać do swoich praktyk po prostu dzielę sie swoimi doświadczeniami.

Jeżeli latasz/pływasz na rycynie i nie masz zaklejonych silników to dlatego ,że pewnie oprócz niej stosujesz jeszcze syntetyk i to ratuje sytuację.

Moim zdaniem mit o dobroci rycyny pojawił sie w czasach gdy nie było innych lepszych olejów do silników modelarskich. Być może starsze silniki lepiej pracują na rycynie , nie wiem ale nie przekonasz mnie ,że współczesne nowoczesne silniki mają gorsze osiągi i trwałość  na syntetyku niż rycynie. 

To jest tak jakby dyskutować ,że drewno jest lepsze od włókien węglowych do budowy współczesnych szybowców.......

Ja się Grzegorz spierać nie chcę ale zawsze do rycyny miałem duży dystans bo współczesna chemia jest naprawdę na wysokim poziomie i oleje nie tylko modelarskie są testowane na wszystkie możliwe sposoby.

Używam oleju EDL a teraz Klotz i nie mam żadnych zastrzeżeń . Mało nagaru , zero korozjii . Żadnych wad poza ceną.

Znam dużo ludzi latających na rycynie i wszyscy bronią jej podobnie jak Ty:) ale to bardziej sentyment . W osiągach raczej tego nie widać.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Ares napisał:

Natomiast z tym myciem po nitro.......mam 5 szt silników latam na paliwach 15% nitro i nigdy nie myłem motorów. Przepalam je tylko raz na 4 lub 5 miesięcy i tyle. Każdy ma swoje sposoby i patenty . Ja tam nie próbuję ani Ciebie ani innych przekonywać do swoich praktyk po prostu dzielę sie swoimi doświadczeniami.

 

Ja tez NIGDY nie myje i nic mi nie rdzewieje.

 

To tak jak z piwem. Sa ludzie ktorzy pija Lecha lub Tyskie, i im w zaden nie wytlumaczysz, ze to nie sa piwa , tylko jakies napoje "piwopodobne". Pili od zawsze, zawsze bylo "dobre"  i beda bronic do smierci ?

Znam takich klilku; co ty tam pierdolisz, TYLKO "Leszek" ???

  • Haha 1
Opublikowano

Poważnie to coś w tym jest: "rycynowcy" wszyscy zaciekle bronią tego specyfiku.

Nie twierdzę ,że jest zła ale z pewnością syntetyk do nowoczesnych silników modelarskich jest ogólnie lepszy. Grzesiek się pewnie na mnie obrazi za to co piszę;)

A jak trening?

Opublikowano
10 godzin temu, Ares napisał:

Grzesiek się pewnie na mnie obrazi za to co piszę;)

 

Spokojnie nie obraże.Uzywam też EDLa,ale zawsze daje trochę rycyny.Dlaczego już tłumaczę.Mianowicie Majac nowe silniki i przekręcajac przez GMP na samym syntetyku było wyrażnie czuć i słychać taki charakterystyczny pisk lekkiego przycierania, po dolaniu rycyny do paliwa to zniknęlo.Rycyna ma inną lepkość kinetyczną.I nie upieram się na stosowaniu tylko rycyny jak to kiedyś było bo nie było syntetykow ale powinna sie znależdz w każdym paliwie w ilosci kilku %.Co do paliw do starszych konstrukcyjnie silników wole rycyne niż syntetyk,lub 50/50.

  • Lubię to 1
Opublikowano
7 godzin temu, Grzesiek napisał:

I nie upieram się na stosowaniu tylko rycyny jak to kiedyś było bo nie było syntetykow ale powinna sie znależdz w każdym paliwie w ilosci kilku %.

 

I chyba sie nawet znajduje! W MODEL TECHNICS na 100% kilka % ?

KLOTZ chyba tez .

Opublikowano
1 godzinę temu, jarek996 napisał:

I chyba sie nawet znajduje! W MODEL TECHNICS na 100% kilka % ?

KLOTZ chyba tez .

Oni tych rodzajów paliw mieli mnóstwo od mieszanek na bazie samej rycyny i metanolu po mieszanki olejów oraz dodatek nitro.

Ja latałem na 15% nitro i  18% oleju EDL a potem EDL 2 . Producent reklamował ,że paliwo posiada dodatek sical: nie wiem co to było ale być może przez to moje motory nie rdzewiały. Podobno ten specyfik zapobiegał korozji i konserwował silnik.

Teraz latam głównie z napędem elektrycznym i po chwilowej ponownej fascynacjii silnikami spalinowymi na początku tego roku , stwierdzam ,że wolę jednak elektryki a silniki spalinowe będe stosował z konieczności do większych modeli tam gdzie elektryk staje się już zbyt drogi.

Opublikowano

20%-30% nitro i 20-25% oleju to dobre paliwo dla coxów zwłaszcza 0,8 i mniejszych. Docieranie 30-60 SEKUND. Kiedyś nie było syntetyków stąd rycyna. Bez nitro kiepsko chodzą i kiepsko się regulują.

  • 5 miesięcy temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.