Skocz do zawartości

Crack Yak XL - krótka relacja.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj zamówiłem mój model do 3d czyli RC Factory Crack Yak XL 43" (rozpiętość ok. 110cm). W poniedziałek powinien przyjść, i wtedy zacznę go składać i wstawię kilka fotek. 

Wyposażenie jakie wybrałem z pomocą Jacka Szczepaniaka to:

- Silnik T Motors Long Shaft 1050kv
- ESC 40 T Motors    
- Serwa Blue Bird BMS-126WV
- Śmigła

Pakiety które posiadam to 3s 2200mah. Zastanawiam się czy nie będą za ciężkie, zalecane to 3-4s 1300-1800mah. Waga moich pakietów to tyle ile waga pakietu 4s 1300, więc myślę że będzie ok.

Klej do sklejanie użyje taki jak w instrukcji, czyli rzadki i średni. 

Wzmacniał ktoś dodatkowe modele z RC Factory, czy węgiel dawany przez producenta wystarczy?

Jeśli ma ktoś doświadczenie z modelami tej firmy, to może napisać, ja z chęcią przeczytam oraz na pewno mi to pomoże w składaniu modelu.

 

2480-fill-630_630.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Amadeusz_Modelarz napisał:

Witam. Wczoraj zamówiłem mój model do 3d czyli RC Factory Crack Yak XL 43" (rozpiętość ok. 110cm). W poniedziałek powinien przyjść, i wtedy zaczną go składać i wstawię kilka fotek. 

Wyposażenie jakie wybrałem z pomocą Jacka Szczepaniaka to:

- Silnik T Motors Long Shaft 1050kv
- ESC 40 T Motors    
- Serwa Blue Bird BMS-126WV
- Śmigła

Pakiety które posiadam to 3s 2200mah. Zastanawiam się czy nie będą za ciężkie, zalecane to 3-4s 1300-1800mah. Waga moich pakietów to tyle ile waga pakietu 4s 1300, więc myślę że będzie ok.

Klej do sklejanie użyje taki jak w instrukcji, czyli rzadki i średni. 

Wzmacniał ktoś dodatkowe modele z RC Factory, czy węgiel dawany przez producenta wystarczy?

Jeśli ma ktoś doświadczenie z modelami tej firmy, to może napisać, ja z chęcią przeczytam oraz na pewno mi to pomoże w składaniu modelu.

 

2480-fill-630_630.png

 

Witam.Napisz do Entera 1978.On budował taki model też od Jacka Sz.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, extra67 napisał:

Witam.Napisz do Entera 1978.On budował taki model też od Jacka Sz.Pozdrawiam.

Pisałem z nim, właśnie on mi podał kontakt do Jacka. Temat stworzyłem, aby inni jeśli by mieli kiedyś taki model, aby było łatwiej w budowie, oraz jeśli będą jakieś problemy, to również o nich napiszę, i na pewno znajdzie się ich rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam ten model , faktycznie drygu mu nie brakuje , a o sztywność konstrukcji nie ma się co martwić na zapas , producent nie żałował węgla, model jest sztywny.

Fajnie że Amadeusz zdecydował się na silnik zaproponowany przez JPS  , ja zastosowałem silnik jakiegoś emaxa i niby daje radę ale szału to też nie robi.

Co do pakietów to nie wiem jak będzie latał i sie wywarzał z dużymi akumulatorami , latam na 1300mah  3S , na takim akumulatorze lot trwa 4,5 min.

Ogólnie model fajny jest , i jak na krzyżaka to ma zadziwiająco skuteczne stery , na lotkach kręci się jak szalony , ale i stery wysokości robią wrażenie bo są bardzo skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, kszczech napisał:

Gdyby model potrzebował wzmocnienia to by producent go wzmocnił. 

Rób zgodnie z instrukcją. Model lata znakomicie pod warunkiem dobrego ustawienia śc.

No i uważaj bo kręci na lotkach jak fryga.

 

Hej

Ile wychylenia na początek polecasz. Ja myślę, że dam połowę z tego co zaleca producent. 

Teraz latałem na fun cubie i wicherku 50. Latałem również na symulatorze, więc sobie poradzę.

Masz ten model lub miałeś? Na jakich pakietach latałeś Ty?

7 minut temu, enter1978 napisał:

Tak mam ten model , faktycznie drygu mu nie brakuje , a o sztywność konstrukcji nie ma się co martwić na zapas , producent nie żałował węgla, model jest sztywny.

Fajnie że Amadeusz zdecydował się na silnik zaproponowany przez JPS  , ja zastosowałem silnik jakiegoś emaxa i niby daje radę ale szału to też nie robi.

Co do pakietów to nie wiem jak będzie latał i sie wywarzał z dużymi akumulatorami , latam na 1300mah  3S , na takim akumulatorze lot trwa 4,5 min.

Ogólnie model fajny jest , i jak na krzyżaka to ma zadziwiająco skuteczne stery , na lotkach kręci się jak szalony , ale i stery wysokości robią wrażenie bo są bardzo skuteczne.

 

Serwa wklejałeś na klej na gorąco, ta jak w instrukcji? 

Wyważenie postaram się zrobić na tych 2200, a jak nie to kupię 1300. 

Ile Ci wyszedł do lotu? Ja myślę, że na tych 2200 poleci, ale może będzie trzeba latać na wyższych obrotach. 

W przyszłości zaopatrzę się w pakiet 4s 1300mah, będzie więcej mocy i wagowo pomiędzy 3s 2200,a 3s 1300mah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Amadeusz_Modelarz napisał:

Serwa wklejałeś na klej na gorąco, ta jak w instrukcji?

Nie pamiętam na co wklejałem serwa , ale na pewno nie na klej na gorąco , na pewno nie wklejałem tez serw na cyjaka ,  najprawdopodobniej serwa wklejałem na UHU POWER , jest gumowaty więc w razie potrzeby wymiany serwa było by łatwiej uciąć miękki klej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, enter1978 napisał:

Nie pamiętam na co wklejałem serwa , ale na pewno nie na klej na gorąco , na pewno nie wklejałem tez serw na cyjaka ,  najprawdopodobniej serwa wklejałem na UHU POWER , jest gumowaty więc w razie potrzeby wymiany serwa było by łatwiej uciąć miękki klej.

Dobry pomysł, mam ten klej więc nie będzie problemu. A cały model sklejałeś klejem rzadkim i średnim, czy jakoś inaczej? 

Chciałbym skleić go i poskładać, aby był wytrzymały i nie ważył dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Amadeusz_Modelarz napisał:

Jeśli ma ktoś doświadczenie z modelami tej firmy, to może napisać, ja z chęcią przeczytam oraz na pewno mi to pomoże w składaniu modelu.

Mam Edge 540. Latam na 850mah, na 1300mah też jest ok, na 1500mah jest już trochę ociężały ale latac się da. Ale Ty masz wersję XL więc to trochę nieporównywalne. Ja wzmocniłem listewkami dolną krawędź ale to dlatego że ląduje w wysokiej trawie. Bez podwozia. Węgle w skrzydłach są wystarczające. Serwa wklejałem niestety na CA i właśnie padł  mi kierunek a bez tego jak wiadomo w tym samolocie ani rusz. Więc chyba wytnę  je z kawałkiem pianki i potem z powrotem wkleję chyba na UHU. Zastanawiam się jeszcze nad wikolem-tak wiem jest do drewna ale jest też elastyczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, kszczech napisał:

Daj 1/3 wychyleń na początek i spore expo. 

Zrób sobie na przełączniku stany lotu i podczas latania przełączaj wychylenia.

Ja mam aku 1500 mAh.

Dzisiaj latałem przy wietrze 8 m/s i spokojnie daje radę.

 

Hej

 

 

 

Dam takie wychylenia i fazy lotu.

W takim wetrze to ja nigdy samolotem nie latałem, ja wole jak jest spokojnie i w ogóle nie wieje.

Ile waży twój model do lotu z pakietem?

19 minut temu, qbapfmrc napisał:

Mam Edge 540. Latam na 850mah, na 1300mah też jest ok, na 1500mah jest już trochę ociężały ale latac się da. Ale Ty masz wersję XL więc to trochę nieporównywalne. Ja wzmocniłem listewkami dolną krawędź ale to dlatego że ląduje w wysokiej trawie. Bez podwozia. Węgle w skrzydłach są wystarczające. Serwa wklejałem niestety na CA i właśnie padł  mi kierunek a bez tego jak wiadomo w tym samolocie ani rusz. Więc chyba wytnę  je z kawałkiem pianki i potem z powrotem wkleję chyba na UHU. Zastanawiam się jeszcze nad wikolem-tak wiem jest do drewna ale jest też elastyczny. 

Właśnie ja chcę wkleić serwa na uhu, ponieważ jeśli serwo padnie to inaczej jest problem. Producent tego nie przemyślał. Na kleju uhu w razie takiej sytuacji można nożykiem popróbować wyciąć serwo. 

Innego sposobu do demontażu serwa nie wymyśliłem na razie. Powodzenia w wymianie, i życzę aby jak najszybciej model był z powrotem gotowy do lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jerzy Markiton napisał:

4s na ten silnik ??? To jest silnik z kv pod 3s.  Pod 3s - bardzo dobrze doradzone !

Jeżeli będziesz potrzebował mniejszej masy to 3s 1300 mAh !

Pozdrawiam - Jurek

 

Silnik i regulator może być na 4s, i na takich pakietach niektórzy latają. Jest więcej mocy, ale na będę na razie latać na 3s i zobaczę czy będzie wystarczająco mocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Amadeusz_Modelarz napisał:

Dobry pomysł, mam ten klej więc nie będzie problemu. A cały model sklejałeś klejem rzadkim i średnim, czy jakoś inaczej?

Sklejałem piankę rzadkim cyjakiem , tylko że te cyjaki po otwarciu po jakimś czasie to takie średnio rzadkie się robią , ale powiedzmy że był rzadki a na pewno tak na opakowaniu pisało :).

Ja ogólnie widzę że mi się sezon kończy , wieczór się zbyt wcześnie robi a po zmianie czasu to juz będzie całkowicie kaplica nawet jak by pogoda była przepiękna.

Zostaje mi tylko ten krzyżak i szybki wypad na szybkie polatanie.

Ogólnie model jest fajny , i agresywny i spokojny , dwa w jednym jak ten szampon z reklamy.

Ja miałem dużego krzyżaka XXL i jak się przesiadłem na tego Yaka to miałem mieszane uczucia , w porównaniu z starym ten to był istny wariat ale  od razu zaskakiwał na szczęście w pozytywny sposób.

Na ten moment nie przesiadł bym się na wersję XXL , troszkę się wlatałem w tego Yaka , i yak może o wiele więcej.

Jedyna przewaga wersji XXL była taka że ten większy model latał z pakietami 2600mah i nie robiła na nim wrażenia waga akumulatora, a każdy lot trwał ponad 10 min.

W tym Yaku natomiast zrezygnował bym z tych obejm goleni przedniego podwozia które przykręcają goleń do kadłuba.

Te mocowania są drukowane na drukarce i zawsze ląduję do ręki , ale jak mi się raz przyszło posadzić model na trawie to mocowanie z drukarki nie podołało nawet jednemu lądowaniu, dorobiłem takie mocowania ale z cienkiego laminatu i jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz zamontowałem lampki rowerowe do modelu i lepiej go widać. Widziałem ostatnio nie najdroższe oświetlenie modelarskie. 

https://www.olx.pl/d/oferta/kktech-oswietlenie-nawigacyjne-modeli-samolotow-rc-CID767-IDCHyUF.html

 

A to moje oświetlenie.

 

 

 

 

Jutro zaczynam sklejanie modelu, wstawię kilka zdjęć, oraz jeśli będę miał jakiś problem , to podzielę się i może ktoś pomoże go rozwiązać

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze kiedyś latałem fun cubem , wybawiłem się tym co niemiara, pocieszę cię że twój nowy yaczek poleci wolniej niz trenerek którym latasz , i o wiele łatwiej ci go będzie powiesić na śmigle, ale zwrotnośc i reakcja na stery to zupełnie inny świat. Umiem sobie wyobrazić dziś swój lot funcubem i wiem co bym powiedział , powiedział bym że chyba coś się zepsuło bo model nie skręca :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fun cubem da radę zrobić zawis, czy inne figury, ale nie jest to tak proste i ładnie wyglądające jak akrobatem. W symulatorze latałem dużo akrobatami, więc myślę, że sobie dam radę. A później jak z 2 sezony poćwiczę takim yakiem to później jakaś spalina 1,7m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda te krzyżaki latają dokładnie tak jak chcesz: jak wychylisz mocno ster kier to obróci się o 90st, jak zaciągniesz na max to od razu leci pionowo do góry. Prędkość przy ladowaniu harrierem praktycznie zerowa. 

Polecam filmy instruktażowe Michaela Wargo, facet bardzo przejrzyście opowiada. Michael poleca ustawienie wychylenia sterów na 120-130% a ekspo na 40-60%  Ja niestety np zawisu na śmigle jeszcze nie umiem ale też kompletnie nie mam czasu aby trenować chociaż wiem że jest to tylko kwestia treningu i chyba nie jest to trudne

https://youtu.be/EuByMgUFJ4Y?si=AvTrYVNvPw4dO4K9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, qbapfmrc napisał:

Ja niestety np zawisu na śmigle jeszcze nie umiem ale też kompletnie nie mam czasu aby trenować chociaż wiem że jest to tylko kwestia treningu i chyba nie jest to trudne

To prawda, nie jest to trudne , trochę czasu trzeba poświęcić i po nauczeniu się jest wręcz banalne, w tym manewrze dobre jest to że nawet jak się model rozkołysze czy zaczyna się tracić kontrolę wystarczy dodać gazu i odlecieć.

Ja pamiętam że bardzo chciałem umieć powiesić model na śmigle ale nie umiałem tego ogarnąc nawet na symulatorze , ale ćwiczyłem na symulatorze Phoenix i może nie jest to zbyt realistyczny symulator ale miał opcję treningu zawisu i można było sobie wybierać które stery chce się próbować opanować , a które pozostawić pod kontrolą komputera , jak się czułem na siłach to dokładałem sobie jakis ster i tak po jednym przejąłem kontrolę nad całym modelem, a później spróbowałem w realu i zderzyłem się z rzeczywistością bo okazało się że dalej nic nie umiem, ale powoli systematycznie udało się to opanować i jak już się umie to jest to zadziwiająco łatwe.

Gorzej jest opanować model w zawisie na śmigle ale że model i wisi i się obraca, za to jak się zabrałem to już kilka lat latałem i fikałem fikołki a i tak było się ciężko nauczyć, ale i tak było mi łatwiej nauczyc się obracanego zawisu niż rolling hariera , nauka roling hariier to była istna masakra i po 40 godzinach na symulatorze zacząłem się poddawać bo już myślałem że nie dam rady, ale moja zawziętość dała o sobie znać i jakoś w końcu się udało, i..... oczywiście jak się już nauczyłem to roling harrier dziwnym sposobem stał się bardzo łatwy i czasami się zastanawiam z czym to ja się tak męczyłem , przecież tu nie ma nic trudnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, qbapfmrc napisał:

Tak to prawda te krzyżaki latają dokładnie tak jak chcesz: jak wychylisz mocno ster kier to obróci się o 90st, jak zaciągniesz na max to od razu leci pionowo do góry. Prędkość przy ladowaniu harrierem praktycznie zerowa. 

Polecam filmy instruktażowe Michaela Wargo, facet bardzo przejrzyście opowiada. Michael poleca ustawienie wychylenia sterów na 120-130% a ekspo na 40-60%  Ja niestety np zawisu na śmigle jeszcze nie umiem ale też kompletnie nie mam czasu aby trenować chociaż wiem że jest to tylko kwestia treningu i chyba nie jest to trudne

https://youtu.be/EuByMgUFJ4Y?si=AvTrYVNvPw4dO4K9

Dzięki za linka, z chęcią pooglądam poradniki, do akrobacji.

Na pewno, jak znajdzie się czas na trening, to opanujesz akrobację.

Dzisiaj przyszła paczka z Yakiem i zabrałem się za robotę. Na razie 1/3 pracy za mną. Myślę, że jeszcze 2 wieczory, i będę czekał na dobrą pogodę i czas wolny, i szykował się do oblotu.

Nie było na razie żadnych większych problemów, poza sterem wysokości, który miał uchwyt do prętu, który łączy go z cięgnem za mały. Skończyło się na tym, że rozpiłowałem go i teraz gładko chodzi. 

Załączam kilka zdjęć i jutro ciąg dalszy prac.

IMG_20231002_155128.thumb.jpg.9cb3842f1e45f57f535e31096a755358.jpgIMG_20231002_153823.thumb.jpg.8ad3289580f6942b6d1234482d760cb7.jpgIMG_20231002_155144.thumb.jpg.4b6252180cd7cef766c1e55b6f22d9e8.jpgIMG_20231002_155147.thumb.jpg.87a5fb6b07c8ae00af92b97d68accf51.jpgIMG_20231002_163850.thumb.jpg.b1e478563ad10ed088c654aa50bcdd2c.jpgIMG_20231002_193919.thumb.jpg.596c6d2347113d88bf2e0a5513d58a17.jpgIMG_20231002_195056.thumb.jpg.879807f25226f85b47f24058db754a61.jpgIMG_20231002_204025.thumb.jpg.9fce7f912a71bec099a4f7a7bab93952.jpgIMG_20231002_205922.thumb.jpg.298f23e2a62743c246029fcdef42cf05.jpgIMG_20231002_211157.thumb.jpg.29527b12f677f06bd7eb289a69f632aa.jpgIMG_20231002_211149.thumb.jpg.7f251439b4a8c8e539aa4aceeb1ef393.jpgIMG_20231002_214753.thumb.jpg.37193ec587f61324f3bd7d3a345f7f64.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.