Patryk Sokol Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Witam! Tak wpadłem na pomysł, że się pochwalę jak ładnie nam w Nysie zamknięcia szczeliny lotek wychodzą: Podoba się? Jak są zainteresowani jak to zrobić, to jutro opiszę
Czaro Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 Lepiej ulotnijcie jakiś model i na zawody wpadnijcie. Potem dopiero zabierzcie się za uszczelnianie
Patryk Sokol Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Opublikowano 4 Marca 2009 Lepiej ulotnijcie jakiś model i na zawody wpadnijcie. Potem dopiero zabierzcie się za uszczelnianie Kurczę... Nie wpadłem na to. A tak serio to mam czym latać na zawodach i na najbliższych we Wrocku będę na pewno
Patryk Sokol Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Opublikowano 4 Marca 2009 Podobno na początku kwietnia: http://f3k.pl/viewpage.php?page_id=3
utopia Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 jeździłem Nysą - szczeliny i owszem miała nawet spore - lotek nie zauważyłem... :mrgreen: sorry Patryk ale jak się człowiek starzeje to takie myśli dostaje
Patryk Urban Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 Patryk a ja mam pytanie nie dotyczące szczelin lotek a ich końcówek. Czemu służy to (hmmm) to zwichrowanie/wygięcie?
Eryk Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 to jest element wizualny ale sądze ze mozna by zrobic jeszcze ostrzejsze zakonczenia
Patryk Urban Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 to jest element wizualny A mnie się wydaje że Patryk niczego bez powodu nie robi
Patryk Sokol Opublikowano 5 Marca 2009 Autor Opublikowano 5 Marca 2009 Patryk a ja mam pytanie nie dotyczące szczelin lotek a ich końcówek. Czemu służy to (hmmm) to zwichrowanie/wygięcie? Nie mam pojęcia poco ono tam. Robiłem te skrzydełka na zamówienie i jak odbiorca chciał tak zrobiłem.
Rafal B. Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 Takie zakończenie (niekoniecznie to Patryka) przy węższej cięciwie może działać podobnie jak winglet. Podobnie mają salpeter oraz Sirius i parę F3J. A swoją drogą bardzo ciekawe to zamknięcie. I nie ma to jak doskonała robota :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
rapier Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 Patryk a moze napiszesz ten opis bom ciekaw okrutnie i czekam i czekam i nic. Moze jakies fotki ale bardziej makro?
Patryk Sokol Opublikowano 5 Marca 2009 Autor Opublikowano 5 Marca 2009 No więc metoda jest wręcz banalnie prosta. 1.) Zaczynamy od normalnego obrobienia lotki (tak jak zawsze przy VB). 2.) Pokrywamy rozdzielaczem górną powierzchnię lotki (najlepiej użyć PVA, bo łatwo później zmyć), oraz delikatnie matowimy tylną krawędź skrzydła (tam będzie później przyklejone zamknięcie) 3.) Tniemy z folii, której używamy do VB, pasek o szerokości troszkę większej od zamknięcia które chcemy wykonać 4.) Jeśli mamy lakierowane skrzydło, to lakierujemy odpowiednio pasek folii. 5.) Na folii przesączamy tkaninę szklaną (ja daje 25g/m2 Porcher) i docinamy tkaninę do folii. 6.) Przykładamy folię z tkaniną do skrzydła i dociskamy przez gąbkę, za pomocą czegoś ciężkiego. 7.) Po wyschnięciu żywicy odrywamy folię (tylko delikatnie, żeby tkaniny nie oderwać), za pomocą skalpela oddzielamy zamknięcie od lotki i przycinamy je, żeby nie było strzępów. W efekcie mamy ładne, pasujące pod kolor zamknięcie Z fotkami niestety gorzej... Mój aparat nie radzi sobie w trybie makro, gdy coś jest gładkie... Postaram się Ramzesa pomęczyć, to może uda mi się jakieś sensowne fotki wstawić.
Janosik72 Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 Takie zakończenie (niekoniecznie to Patryka) przy węższej cięciwie może działać podobnie jak winglet. Pane moderatorze czy moglbys rozwinac temt jak dzialaja winglety? :wink: Jasiu
Rafal B. Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 1.) Zaczynamy od normalnego obrobienia lotki (tak jak zawsze przy VB).2.) Pokrywamy rozdzielaczem górną powierzchnię lotki (najlepiej użyć PVA, bo łatwo później zmyć), oraz delikatnie matowimy tylną krawędź skrzydła (tam będzie później przyklejone zamknięcie) 3.) Tniemy z folii, której używamy do VB, pasek o szerokości troszkę większej od zamknięcia które chcemy wykonać 4.) Jeśli mamy lakierowane skrzydło, to lakierujemy odpowiednio pasek folii. 5.) Na folii przesączamy tkaninę szklaną (ja daje 25g/m2 Porcher) i docinamy tkaninę do folii. 6.) Przykładamy folię z tkaniną do skrzydła i dociskamy przez gąbkę, za pomocą czegoś ciężkiego. 7.) Po wyschnięciu żywicy odrywamy folię (tylko delikatnie, żeby tkaniny nie oderwać), za pomocą skalpela oddzielamy zamknięcie od lotki i przycinamy je, żeby nie było strzępów. Za długo to trwa Pane moderatorze czy moglbys rozwinac temt jak dzialaja winglety? :wink: W sensie, że się mylę czy w sensie, że nie wiesz jak działa winglet?
Janosik72 Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 w sensie jak dziala inaczej bym forum nie zasmiecal kiedys tego nie bylo wiec pytam :oops:
rapier Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 Patryk, jesli dobrze Cie zrozumialem to to zamkniecie nie pracuje z lotka, wiec jesli lotka idzie w dol ( jesli szczelina jest od gory ) to takie zamkniecie odstaje i zmienia profil a jedynie przylega kiedy lotka idzie do gory
qba Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 w sensie jak dzialainaczej bym forum nie zasmiecal kiedys tego nie bylo wiec pytam :oops: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4374&highlight=winglet temat w aerodynamice by sie przydał z prawdziwego zdarzenia :wink:
Patryk Sokol Opublikowano 7 Marca 2009 Autor Opublikowano 7 Marca 2009 Patryk, jesli dobrze Cie zrozumialem to to zamkniecie nie pracuje z lotka, wiec jesli lotka idzie w dol ( jesli szczelina jest od gory ) to takie zamkniecie odstaje i zmienia profil a jedynie przylega kiedy lotka idzie do gory Zmienia i owszem... Inna rzecz, że nie ma się czym w tym wypadku przejmować, bo wychylona lotka powoduje taki przyrost oporu, że ten od zamknięcia jest pomijalny. Troszkę inaczej sprawa wygląda przy wychyleniu klap do termiki (czyli jakieś 3st), bo wtedy mogło by to mieć wpływ. Ale rozwiązanie jest proste: Przy laminowaniu zamknięcia wystarczy lotkę zablokować w pozycji +3st i wtedy (jeśli dobrze to dociśniemy), zamknięcie będzie pasować przy wychylonych klapach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.