Skocz do zawartości

Jakie to zamknięcie szczeliny lotek, w Nysie się wykonuje :)


Patryk Sokol

Rekomendowane odpowiedzi

Takie zakończenie (niekoniecznie to Patryka) przy węższej cięciwie może działać podobnie jak winglet. Podobnie mają salpeter oraz Sirius i parę F3J.

 

A swoją drogą bardzo ciekawe to zamknięcie. I nie ma to jak doskonała robota :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc metoda jest wręcz banalnie prosta.

 

1.) Zaczynamy od normalnego obrobienia lotki (tak jak zawsze przy VB).

2.) Pokrywamy rozdzielaczem górną powierzchnię lotki (najlepiej użyć PVA, bo łatwo później zmyć), oraz delikatnie matowimy tylną krawędź skrzydła (tam będzie później przyklejone zamknięcie)

3.) Tniemy z folii, której używamy do VB, pasek o szerokości troszkę większej od zamknięcia które chcemy wykonać

4.) Jeśli mamy lakierowane skrzydło, to lakierujemy odpowiednio pasek folii.

5.) Na folii przesączamy tkaninę szklaną (ja daje 25g/m2 Porcher) i docinamy tkaninę do folii.

6.) Przykładamy folię z tkaniną do skrzydła i dociskamy przez gąbkę, za pomocą czegoś ciężkiego.

7.) Po wyschnięciu żywicy odrywamy folię (tylko delikatnie, żeby tkaniny nie oderwać), za pomocą skalpela oddzielamy zamknięcie od lotki i przycinamy je, żeby nie było strzępów.

 

W efekcie mamy ładne, pasujące pod kolor zamknięcie :)

 

Z fotkami niestety gorzej... Mój aparat nie radzi sobie w trybie makro, gdy coś jest gładkie... Postaram się Ramzesa pomęczyć, to może uda mi się jakieś sensowne fotki wstawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.) Zaczynamy od normalnego obrobienia lotki (tak jak zawsze przy VB).

2.) Pokrywamy rozdzielaczem górną powierzchnię lotki (najlepiej użyć PVA, bo łatwo później zmyć), oraz delikatnie matowimy tylną krawędź skrzydła (tam będzie później przyklejone zamknięcie)

3.) Tniemy z folii, której używamy do VB, pasek o szerokości troszkę większej od zamknięcia które chcemy wykonać

4.) Jeśli mamy lakierowane skrzydło, to lakierujemy odpowiednio pasek folii.

5.) Na folii przesączamy tkaninę szklaną (ja daje 25g/m2 Porcher) i docinamy tkaninę do folii.

6.) Przykładamy folię z tkaniną do skrzydła i dociskamy przez gąbkę, za pomocą czegoś ciężkiego.

7.) Po wyschnięciu żywicy odrywamy folię (tylko delikatnie, żeby tkaniny nie oderwać), za pomocą skalpela oddzielamy zamknięcie od lotki i przycinamy je, żeby nie było strzępów.

 

Za długo to trwa :P

 

 

Pane moderatorze czy moglbys rozwinac temt jak dzialaja winglety?

:wink:

 

W sensie, że się mylę czy w sensie, że nie wiesz jak działa winglet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk, jesli dobrze Cie zrozumialem to to zamkniecie nie pracuje z lotka, wiec jesli lotka idzie w dol ( jesli szczelina jest od gory ) to takie zamkniecie odstaje i zmienia profil a jedynie przylega kiedy lotka idzie do gory

 

Zmienia i owszem...

 

Inna rzecz, że nie ma się czym w tym wypadku przejmować, bo wychylona lotka powoduje taki przyrost oporu, że ten od zamknięcia jest pomijalny.

 

Troszkę inaczej sprawa wygląda przy wychyleniu klap do termiki (czyli jakieś 3st), bo wtedy mogło by to mieć wpływ. Ale rozwiązanie jest proste:

Przy laminowaniu zamknięcia wystarczy lotkę zablokować w pozycji +3st i wtedy (jeśli dobrze to dociśniemy), zamknięcie będzie pasować przy wychylonych klapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.