Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc przy napędzie spalinowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie , jako , że nie znam się na silnikach spalinowych i nawet nie chce udawać iż się znam zwracam się o pomoc

tutaj . Trafił do mnie taki komplet z poniższego zdjęcia . W czarnym silniku nie ma tłoka , w srebrnym jest wszystko z grubsza ale tlumik Od tego napędu pasuje do czarnego … wyglada ze je ktoś probowal zamienić . Właściciel chce aby mu to złożyć i uruchomić ( ten napęd do wody ) szukam

osoby która zajęła by się tym tematem odpłatnie  i oceniła czy to wogole jest kompletne ( silnik) sam wał i srube

i Łożyskowanie wału śruby pomijam

bo na tym Się znam i to nie jest tematem pracy . Być może któryś z Was chciałby się tym

zająć .

Pozdrawiam Michał 

tel 692 217 217 

E8195E04-EF4B-4BF5-AC51-0309FD187D7F.jpeg

Opublikowano

Temat ciekawy ale czarny silnik jest chyba samochodowy. Srebrny wygląda jakby mu szarpaka brakowało o ile był, tłumik to najmniejszy problem, fajnie by było zobaczyć więcej zdjęć.

Opublikowano

Ten OS Max XM to jeden z najdroższych i najmocniejszych silliników w klasie. Nie jest już produkowany , ale jest czasami sprzedawany.Cena około 5oo€. Ten czarny tłumik to jest własnie od tego OS-a.Brakuje  koła zamochowego ze stożkiem pod rozrusznik.

Mam taki silnik, więc jeżeli co to moge porobic dokładne zdjęcia

Opublikowano

Moim zdaniem czarny był właśnie od kompletu wodnego oczywiście z głowica chłodzona . Tłumik od tego napędu pasuje tylko do czarnego . Ktos z niego wyjął flaki i przełożył do srebrnego . Taki napęd kosztuje majątek dziś i warto go uruchomić zwłaszcza ze właścicielowi zależy . 

Wydaje mi się że czarny był w komplecie z ta spodzina i śruba . Ale ktoś coś probowal i jest jak jest . Koło zamachowe pod rozrusznik jest na czarnym . 

Opublikowano
10 minut temu, mike217 napisał:

Moim zdaniem czarny

tak , masz rację..powiekszyłem zdjecie.Czarny silnik to jest właśnie OS XM. Ktos strasznie przy tym rzezbił.

 

12 minut temu, mike217 napisał:

Wydaje mi się że czarny był w komplecie z ta spodzina i śruba

tak, to jest komplet , tylko ta dupka jest od auta

Opublikowano

Tak ktoś przełożył flaki z czarnego do srebrnego moim zdaniem . Chyba to nie pasuje bo kręcąc wałem ( delikatnie wiadomo ) widać w oknie wydechowym jak tuleja cylindrowa rusza się góra dół … razem z tłokiem 

Opublikowano

 To są dwa różne silniki i oprócz łożysk i  tej wodnej głowicy (bez wkładki z gwintem na świece) żadna część nie będzie pasować.

Jeżeli brakuje części to trzeba je zakupić, ale tuleja z tłokiem i ewentualnie korbowód to koszt ponad 200€

 Twoje nie są co prawda najmocniejszymi silnikami OS, ale ale i tak części zapasowe są drogie

 

Właśnie mam na tapecie dwa OS-y bo znalazł się nowy adept , który zakupił dwa najlepsze silniki i budujemy łódkę FSR 3,5. Trochę o tym popiszemy w moim temacie o FSRach

Wszystko zależy co chcesz z tymi silnikami zrobić. Jeżeli mają nadal pracować to bez kosztów się nie obejdzie.

 

 Moi z Koledzy z Czech, którzy używają OS-y w łódkach  to o ile wiem tuleje, czy korbowody kupują u czeskiego przedstawiciela OS

Zwłaszcza korbowody w wyczynowych silnikach trzeba często wymieniać (co dwie godziny pracy silnika) i nie ważne, że korbowód wygląda dobrze. Jak pęknie w czasie pracy to z silnika robi się "grzechotka".

I nie wolno używać żadnych podróbek, które gdzieś ktoś robi.To jest proszenie się o kłopoty.

 

W Twoich motorkach korbowody nie będą "żyłowane" więc wymiana może być rzadsza. I trzeba mieć na zapas, bo w tym przypadku kiedy silnik jest całkowicie odsłonięty to załapanie wody nad tłok jest wielce prawdopodobne, co skutkuje albo pęknięciem korbowodu, albo jego wygięciem

 

Jeżeli silnik ma stanąć na półce to niewiele trzeba robić złożyć z tych części które są, ewentualnie dać ogłoszenie  na FB na jakiejś grupie silnikowej i na pewno gdzieś ma świecie znajdzie się ktoś, kto ma potrzebne elementy i może nawet odda za darmo.  Wiele razy już w taki sposób znalazłem potrzebne części.

 

O ile pamiętam, to w  Twoich OSach są stosowane normalne wymiary łożysk w przeciwieństwie do NOVAROSSI, więc problem łożysk nie istnieje, bo u nas także można kupić porządne łożyska .

Jeżeli jednak motorki mają pracować, to jeżeli kupisz potrzebne  NOWE części  to mogę Ci te motorki poskładać i  ewentualnie dotrzeć tak jak docieram swoje motorki.

A.C.

 

 

Opublikowano

Witam Andrzej , chodzi o poskładanie tylko tego silnika wodnego . Nie mam pojęcia czy właściciel chce to użytkować czy tez nie . Wydaje mi się ze do silnika srebrnego został przełożony tłok z tuleja i być może wałem z tego czarnego . Szarpanka zaś trafiła do czarnego . Dowiem Się od właściciela czy to ma pływać czy tez tylko na półce stać . Z tego co wstępnie wiem

chciałby żeby napęd do łódki był sprawny 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.