Karol93 Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Opublikowano 31 Marca 2009 Troche sobie policzyłem dzisiaj. Przy rozpiętości 2m model powinien mieć takie parametry: ~1,5kg obciązenie powierzchni = ~1,2kg/m2 moc potrzebna, żeby zachować taki sam stosunek to 39W - nie za mało troche, jak na 1,5kg bydle ? I żeby zachować realność lotu, musiałby lecieć 20km/h - co wydaje mi się troche niemożliwe
baxter12 Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 Tak wychodzi, przeciez orginal mial 12 KM mocy... Baxter
Karol93 Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Opublikowano 31 Marca 2009 Co nieco poczytałem i pooglądałem, nawet policzyłem i przy 2m myśle że juz można by go bez większych problemów zRCować . Musze sobie tylko teraz rozplanować i rozrysować wszystko - wybrać listewki, które by w miare odpowiadały skali modelu i nie pozostaje mi nic, jak tylko brać się do roboty . Zastanawia mnie, czy jest w modelu możliwość zrobienia odkształcanych końcówek płata ? I poza tym, czy dobrze rozumiem co to znaczy "odkształcanie" - chodzi o zmiane profilu skrzydła, poprzez podniesienie/opuszczenie spływu, tak ?
Konrad Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 Chyba chodzi Ci o skręcenie aerodynamiczne w tym przypadku...
baxter12 Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 Nie bardzo, chodzi o skrecenie tylnej czesci koncowki plata. Cos jak gdyby na koncu plata byla lotka, tylko ktos zawiasow zapomnial zainstalowac. baxter
Karol93 Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Opublikowano 31 Marca 2009 tak sie teraz przyglądam tym rysunkom i tak jak mówi Baxter - wygląda to tak, jakby nadawali wzniosu samej końcówce płata - przynajmniej to można wywnioskować z planów .
Irek M Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 Cos jak gdyby na koncu plata byla lotka, tylko ktos zawiasow zapomnial zainstalowac. Też nie bardzo Baxter. Nie zapomniano, wręcz przeciwnie tyle, że nie zawiasy a przeguby umozliwiające zwichrzenie płata celem przechylenia maszyny. tak sie teraz przyglądam tym rysunkom i tak jak mówi Baxter - wygląda to tak, jakby nadawali wzniosu samej końcówce płata - przynajmniej to można wywnioskować z planów Oj, modelarze... a nie lepiej przeczytać na ten temat niz dzielić się takimi odkrywczymi wnioskami :?:
Karol93 Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Opublikowano 31 Marca 2009 No to już szczerze powiedziawszy zdziczałem . Raz w książce pisze zawias, raz przegub - czy rozwiązaniem jest ostatni post w tym temacie : http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?p=94687&sid=e01165702d92fefc4446329324984340 ? I wyglądało to tak, że linka zapięta do skrzydła naciągała koniec dźwigaru, podnosząc go a przegub umożliwiał obrót tego dzwigara do góry i do przodu ?
baxter12 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Też nie bardzo Baxter. Nie zapomniano, wręcz przeciwnie tyle, że nie zawiasy a przeguby umozliwiające zwichrzenie płata celem przechylenia maszyny. A mialbys gdzies rysunek takiej konstrukcji? Bo mnie sie zawsze wydawalo ze odkrztalcenie bylo mozliwe tylko dzieki wiotkosci plata. Chetnie bym na to spojzal. baxter
Karol93 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Wiotkość wiotkością, ale żeby umożliwić zgięcie grubego dzwiagra, Wright'owie wmonotowali tam przegub/zawias
Irek M Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Rysunku nie mam, mowa o tym jest tylko w opisie oryginału. Jednak na rysunku całości jest zaznaczony element skrzydła - zawias - mniej więcej w połowie rozpiętości. Nie wykluczone iż takie rozwiązanie stosowali w swoim dziele jako pierwsi i ostatni. Pamiętajmy, że nie było zadnych wzorów do nasladowania - każdy konstruktor budował z głowy. Pierwsze samoloty I wojny św. również były bez lotek - skręt przez zwichrzenie skrzydła - jednak nic o takich przegubach nie wspomina się.
Karol93 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Fokker - w książce Schiera jest pokazany "zawias" i mocowanie linek napinających . O to prosisz Baxter ?
baxter12 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Oki, znajde sobie. juz kapuje. Poniewaz nie spotkalem tego typy zawiasu w skrzydle w zadnym innym samolocie to nie podejzewalem ze Flyer go ma. czlek co dzien uczy sie czegos nowego.. ehh. Jednak to byli wizjonerzy, nie ma co gadac. baxter
Karol93 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2009 . Wy problem rozwiązaliscie, a mojej teorii nadal nikt nie potwierdził . Czyli to zwichrzenie działa tak, jak to opisałem 6postów wyżej ?.
Irek M Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 W swojej maszynie jeden z braci leżał na wózku do którego zamocowane były linki spływów skrzydeł. Ruch ciała powodował, iż wózek przesuwał się w prawo lub lewo. Połączone z nim linki jednocześnie odkształcały spływy skrzydła prawego i lewego: gdy w prawo skręt to - prawy spływ w górę - lewy w dół. Gdy w lewo to odwrotnie. Książka podaje , że te przeguby były na końcach tylnych dźwigarów.
Karol93 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2009 I o to mi chodziło . Zasady kierowania Flyer'em znam, nie wiedziałem tylko jak miało wyglądać to zwichrzanie płata . Dzięki .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.