Skocz do zawartości

[P] Flyer braci Wright


Karol93

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Troche sobie policzyłem dzisiaj. Przy rozpiętości 2m model powinien mieć takie parametry:

~1,5kg

obciązenie powierzchni = ~1,2kg/m2

moc potrzebna, żeby zachować taki sam stosunek to 39W - nie za mało troche, jak na 1,5kg bydle ? ;)

I żeby zachować realność lotu, musiałby lecieć 20km/h - co wydaje mi się troche niemożliwe :)

Opublikowano

Co nieco poczytałem i pooglądałem, nawet policzyłem i przy 2m myśle że juz można by go bez większych problemów zRCować :). Musze sobie tylko teraz rozplanować i rozrysować wszystko - wybrać listewki, które by w miare odpowiadały skali modelu i nie pozostaje mi nic, jak tylko brać się do roboty ;). Zastanawia mnie, czy jest w modelu możliwość zrobienia odkształcanych końcówek płata ? I poza tym, czy dobrze rozumiem co to znaczy "odkształcanie" - chodzi o zmiane profilu skrzydła, poprzez podniesienie/opuszczenie spływu, tak ?

Opublikowano

tak sie teraz przyglądam tym rysunkom i tak jak mówi Baxter - wygląda to tak, jakby nadawali wzniosu samej końcówce płata - przynajmniej to można wywnioskować z planów :).

Opublikowano
Cos jak gdyby na koncu plata byla lotka, tylko ktos zawiasow zapomnial zainstalowac.

 

Też nie bardzo Baxter. Nie zapomniano, wręcz przeciwnie tyle, że nie zawiasy a przeguby umozliwiające zwichrzenie płata celem przechylenia maszyny.

 

 

tak sie teraz przyglądam tym rysunkom i tak jak mówi Baxter - wygląda to tak, jakby nadawali wzniosu samej końcówce płata - przynajmniej to można wywnioskować z planów

 

Oj, modelarze... a nie lepiej przeczytać na ten temat niz dzielić się takimi odkrywczymi wnioskami :?:

Opublikowano

No to już szczerze powiedziawszy zdziczałem :P. Raz w książce pisze zawias, raz przegub - czy rozwiązaniem jest ostatni post w tym temacie :) :

http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?p=94687&sid=e01165702d92fefc4446329324984340 ?

I wyglądało to tak, że linka zapięta do skrzydła naciągała koniec dźwigaru, podnosząc go a przegub umożliwiał obrót tego dzwigara do góry i do przodu ? ;)

Opublikowano
Też nie bardzo Baxter. Nie zapomniano, wręcz przeciwnie tyle, że nie zawiasy a przeguby umozliwiające zwichrzenie płata celem przechylenia maszyny.

 

A mialbys gdzies rysunek takiej konstrukcji? Bo mnie sie zawsze wydawalo ze odkrztalcenie bylo mozliwe tylko dzieki wiotkosci plata. Chetnie bym na to spojzal.

 

baxter

Opublikowano

Rysunku nie mam, mowa o tym jest tylko w opisie oryginału. Jednak na rysunku całości jest zaznaczony element skrzydła - zawias - mniej więcej w połowie rozpiętości. Nie wykluczone iż takie rozwiązanie stosowali w swoim dziele jako pierwsi i ostatni. Pamiętajmy, że nie było zadnych wzorów do nasladowania - każdy konstruktor budował z głowy. Pierwsze samoloty I wojny św. również były bez lotek - skręt przez zwichrzenie skrzydła - jednak nic o takich przegubach nie wspomina się.

Opublikowano

Oki, znajde sobie. juz kapuje. Poniewaz nie spotkalem tego typy zawiasu w skrzydle w zadnym innym samolocie to nie podejzewalem ze Flyer go ma. czlek co dzien uczy sie czegos nowego.. ehh. Jednak to byli wizjonerzy, nie ma co gadac.

 

baxter

Opublikowano
:). Wy problem rozwiązaliscie, a mojej teorii nadal nikt nie potwierdził :). Czyli to zwichrzenie działa tak, jak to opisałem 6postów wyżej ?:).
Opublikowano

W swojej maszynie jeden z braci leżał na wózku do którego zamocowane były linki spływów skrzydeł. Ruch ciała powodował, iż wózek przesuwał się w prawo lub lewo. Połączone z nim linki jednocześnie odkształcały spływy skrzydła prawego i lewego: gdy w prawo skręt to - prawy spływ w górę - lewy w dół. Gdy w lewo to odwrotnie. Książka podaje , że te przeguby były na końcach tylnych dźwigarów.

Opublikowano

I o to mi chodziło :). Zasady kierowania Flyer'em znam, nie wiedziałem tylko jak miało wyglądać to zwichrzanie płata :). Dzięki ;).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.