Skocz do zawartości

[P] Flyer braci Wright


Karol93

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Co do silnika Flyer 1903 - moc 12KM i 77(82)kg. Swoją drogą "samolot" - prawidłowo to raczej maszyna latająca - miał stosunkowo b. duze obciążenie powierzchni - 72,5kg/m2. model przy rozp. 1230mm(1:10) powinien mieć masę od 300 do 500g.

 

Cos mi tu nie pasuje. nie wiem ile wazyl Flyer, ale.

przy rozpietosci 1200mm powierzchnia nosna wynosi 28dm2 co przy wadze 500g wydaje sie obciazeniem powierzchni bardzo malym..

12dm rozpietoscix 2dm cieciwyx2 platy=48dm2

 

z tym ze chyba ciezko bedzie uzyskac taka wage z wyposazeniem, bo jednak konstrukcja jest dosc skomplikowana. Ale, moim zdaniem, model bedzie latal wolniej od typowego slowflyera. Moze miales na mysli stosunek wagi, lub powierzchni do mocy silnika.

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baxter12 - już wyjaśniam Twe wątpliwości;

Flyer 1903:

rozp - 12,3m

długosć - 6,4m

pow. skrzyda - 47,3m

masa całkowita - 340kg

 

model:

pow. - 47,3dm2

śr. cięciwa - 190mm

rozp. - 1230mm

smigło - 260x320

Vprzciętne - 4,6m/s

 

Skąd u ciebie wyszło 27dm2 powierzchni? Podałem obciążenie pow. dla oryginału. Model oczywiście duuuuużo lżejszy - mniejsze obciążenie pow.(bardzo dużo mniejsze) ze względu na brak napędu oraz skomplikowanego przeniesienia napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - Flyer I przeleciał 40m...

 

Za pierwszym razem, bo pilot niewprawiony go przeciągnał. :twisted: Tego samego dnia Flyer polatał jeszcze 3 razy, za każdym razem z innym bratem i w ostatnim locie piloci nauczyli się już na tyle dużo, że przelecieli ponad ćwierć kilometra. :wink:

Dokładnie to było coś koło 280m. Taki całkiem złom, to z Flyera nie był, tylko piloci byli do :ass: :devil:

Niecałe dwa lata później, bo praktycznym kursie pilotażu, Flyer III wykonywał już 40min loty z pasażerami. :wink:

Niestety, Flyer III był też pierwszą maszyną, która zaliczyła śmiertelną katastrofę lotniczą - 17 IX 1908r, urwało sie śmigło i Orville został cięzko ranny, a pasażer - oficer US Army, zginął na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd u ciebie wyszło 27dm2 powierzchni?

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tak samo jak u ciebie z 28 zrobilo sie 27, literowka. Oczywiscie mialo byc 48..

Musze uwazniej redagowac posty.

Mam dokladnie wszystkie dane samolotu. Sa w tym "KICIE" ktory kupilem w USA. niecale 8kg/m2 obciazenia powierzchni, waga z pilotem 340kg, obroty silnika ok 950o/min. moc 12KM pojemnosc skokowa wychodzi mi 3 000cm3 !!!!! (4 cale srednica, 4 cale skok i 4 cylindry..

Predkosc lotu ponizej 50 km/h.

 

Pozdrawiam

baxter

P.S.

Problemow z elektryfikacja widze kilka, robiac go chcialbym zachowac dostojny lot i wolne obroty smigla, a do tego jest potrzebny niewielki i wolnoobrotowy silnik, a wiadomo bezszczotka im mniejsza tym wiekszy wariat. Zostawilbym przekladnie, zrobil bym je z paska zebatego, lub w malym modelu paskiem gumowym z jakiegos magnetowidu na przyklad. no i przy tak malym obciazeniu powierzchni ta konstrukcja to jedynie na bezwietrzna pogode sie nadaje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

http://www.wrightflyer.org/Background/frames.html - tutaj znalazłem jakiś latający model Flyera. Wszystko rozumiem, prócz zdania, dlaczego model zaliczył krakse :).

Przegrzebałem juz chyba cały internet w poszukiwaniu wszelakich planów, rysunków itp. Mam nadzieje że na coś mi się to przyda :).

PS. Ksiązka kupiona - w tym tygodniu myśle że powinna do mnie dotrzeć :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Amerykańska firma Great Planes, robiła zestaw ARF, Wrigh Flyer, napędzany dwoma silniczkami 280 z przekładnią. Już nie produkują. Udało mi się zdjęcie znależc tu:

http://www.rchobby.co.uk/rc_model_wright_flyer_.html

Sporo szczegółów modelu widac też tu:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=178076

PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - widziałem już kiedyś ten model :). Niestety celuje raczej w coś większego i podobniejszego do oryginału :). 1,2m to takie minimum(plany z ksiązki Schiera), a z racji, że im większy tym ładniejszy i poza wiekszą ilością materiału na samolot ogromnej róznicy nie będzie(w końcu tam napęd był ledwo, ledwo, a silniczek o ciągu np. 1kg to 60zł) może i sie skusze na jakieś 1,5-1,6m :).

PS. Nie wiem, czy za bardzo nie kombinuje, ale możnaby spróbować "ożywić" pilota :). W tyłek podpiąć mu serwo, którym ruszałby kierunkiem i do ręki wsadzic drugie, ruszające wysokoscią :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, też mnie zainteresował ten model wygrzebałem z pod ziemi genialne plany Airways.

 

 

http://www.modelexpo-online.com/instructions/MA1020_WrightFlyer.pdf

- polecam !!

 

Znalazłem również flyera z 1909

http://omp.ohiolink.edu/OMP/Previews?oid=1994130&count=68&results=9&fieldname=place&sort=thedate&searchstatus=1&hits=174&searchmark=0&searchstring=+Montgomery+County+(Ohio)&format=page&searchtype=kw

 

Niestety nie udało mi się znaleźć Gullowsa czy mógłbym o nie poprosić

 

pozdrawiam

mk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie !!! :) Tak szczegółowych planów jeszcze nie widziałem :). Fakt, do malutkiego modeliku (~70cm) ale wystarczy tylko to przeskalować i można brać sie do roboty ;). Odpuszcze sobie raczej co niektóre szczegóły, bo widać że są to plany do baaaaardzo szczegółowej makiety, a taką coś ciężko widze w moim wykonaniu ;).

 

Tutaj Gullowsik: http://www.guillow.com/GuillowDetail.asp?UID=12530240&prod=1202&SeriesId=32&FamilyId=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.