Skocz do zawartości

[P] Flyer braci Wright


Karol93

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Troche sobie policzyłem dzisiaj. Przy rozpiętości 2m model powinien mieć takie parametry:

~1,5kg

obciązenie powierzchni = ~1,2kg/m2

moc potrzebna, żeby zachować taki sam stosunek to 39W - nie za mało troche, jak na 1,5kg bydle ? ;)

I żeby zachować realność lotu, musiałby lecieć 20km/h - co wydaje mi się troche niemożliwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nieco poczytałem i pooglądałem, nawet policzyłem i przy 2m myśle że juz można by go bez większych problemów zRCować :). Musze sobie tylko teraz rozplanować i rozrysować wszystko - wybrać listewki, które by w miare odpowiadały skali modelu i nie pozostaje mi nic, jak tylko brać się do roboty ;). Zastanawia mnie, czy jest w modelu możliwość zrobienia odkształcanych końcówek płata ? I poza tym, czy dobrze rozumiem co to znaczy "odkształcanie" - chodzi o zmiane profilu skrzydła, poprzez podniesienie/opuszczenie spływu, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos jak gdyby na koncu plata byla lotka, tylko ktos zawiasow zapomnial zainstalowac.

 

Też nie bardzo Baxter. Nie zapomniano, wręcz przeciwnie tyle, że nie zawiasy a przeguby umozliwiające zwichrzenie płata celem przechylenia maszyny.

 

 

tak sie teraz przyglądam tym rysunkom i tak jak mówi Baxter - wygląda to tak, jakby nadawali wzniosu samej końcówce płata - przynajmniej to można wywnioskować z planów

 

Oj, modelarze... a nie lepiej przeczytać na ten temat niz dzielić się takimi odkrywczymi wnioskami :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już szczerze powiedziawszy zdziczałem :P. Raz w książce pisze zawias, raz przegub - czy rozwiązaniem jest ostatni post w tym temacie :) :

http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?p=94687&sid=e01165702d92fefc4446329324984340 ?

I wyglądało to tak, że linka zapięta do skrzydła naciągała koniec dźwigaru, podnosząc go a przegub umożliwiał obrót tego dzwigara do góry i do przodu ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie bardzo Baxter. Nie zapomniano, wręcz przeciwnie tyle, że nie zawiasy a przeguby umozliwiające zwichrzenie płata celem przechylenia maszyny.

 

A mialbys gdzies rysunek takiej konstrukcji? Bo mnie sie zawsze wydawalo ze odkrztalcenie bylo mozliwe tylko dzieki wiotkosci plata. Chetnie bym na to spojzal.

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunku nie mam, mowa o tym jest tylko w opisie oryginału. Jednak na rysunku całości jest zaznaczony element skrzydła - zawias - mniej więcej w połowie rozpiętości. Nie wykluczone iż takie rozwiązanie stosowali w swoim dziele jako pierwsi i ostatni. Pamiętajmy, że nie było zadnych wzorów do nasladowania - każdy konstruktor budował z głowy. Pierwsze samoloty I wojny św. również były bez lotek - skręt przez zwichrzenie skrzydła - jednak nic o takich przegubach nie wspomina się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej maszynie jeden z braci leżał na wózku do którego zamocowane były linki spływów skrzydeł. Ruch ciała powodował, iż wózek przesuwał się w prawo lub lewo. Połączone z nim linki jednocześnie odkształcały spływy skrzydła prawego i lewego: gdy w prawo skręt to - prawy spływ w górę - lewy w dół. Gdy w lewo to odwrotnie. Książka podaje , że te przeguby były na końcach tylnych dźwigarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.