Jano Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Nie mogę się powstrzymać by się nie pochwalić nowym zakupem.Model prezentuje się jak dla mnie super.Wiem że jest wiele Yaków na tym forum ale takiego nie znalazłem więc zakładam wątek.Sam model waży 1kg(waga kuchenna ale żona twierdzi że dokładna )Reszta wyposarzenia to 900g,tak że myślę że bez problemu zmieści się w 2000g bez paliwa. URL=http://img246.imageshack.us/my.php?image=yak4.jpg][/url] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Gratuluję zakupu! Teraz trochę "pogdybam", bo nie miałem bezpośredniej styczności z tym samolotem. Z tego co się orientuję, to model jest robiony w Chinach, ale sygnowany przez Topmodel, więc jakość jest zapewne bardzo dobra. Widziałem kiedyś filmy i czytałem opinie nt. tego modelu w innym oklejeniu (czyli żółto-czerwonym). Wynikało, że jest to bardzo dobra, klasyczna wręcz maszynka do 3D. Powinieneś być zadowolony :jupi: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Jak by się dało to chętnie bym zobaczył relację z oblotu. Cóż to za silniczek leży i czeka obok modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Relacja z oblotu będzie jak tylko ruszymy w pole a silniczek to max46ax,chciałem do tego modelu 55ax ale sprzedawca mi odradził (że za mocny) a ja ufam że wiedział co mówi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Taki modelik musi fajnie latać. Rozumiem , że "ruszenie w pole" ze spaliną jest trochę trudniejsze. Koledzy z forum latali nawet podczas mrozów. Ja ze swoimi elektrykami byłem w każdy wekend jak trochę mniej wiało niezależnie od temperatury i ilości śniegu. Ale z takim modelem to co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Ja juz jakiś czas temu zwróciłem uwagę na tego Yaka. Mam pytanie jaka jest grubość profilu skrzydła przy kadłubie bo jakoś wydaje mi sie ze jest dość wąski ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 No to raczej sprzedawca sie nie popisał do tego modelu wiele osób wkłada 55AX tutaj gosc lata własnie na takim silniku zastanawiałem sie nad tym modelem jednak wybrałem su 29 z sebartu.Jesli faktycznie waga nnie cygani to graulacje mój su pusty waży 1400g a do lotu z paliwem wyjdzie około 2300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Ja juz jakiś czas temu zwróciłem uwagę na tego Yaka. Mam pytanie jaka jest grubość profilu skrzydła przy kadłubie bo jakoś wydaje mi sie ze jest dość wąski ? Przy kadłubie ma 40mm. Radek ale Twój Su jest większy i pow. płatów też więc obciążenie chyba jest podobne. Zastanawia mnie tylko mocowanie popychaczy bo są węglowe i mocowane w stoperach takich na śrubki czy ten węgiel nie będzie się kruszył.Może lepiej założyć stalowe popychacze i normalne snapy? edit:Po obejrzeniu tego wideo model podoba mi się jeszcze bardziej, no i muzyka miód dla moich uszu.Jeśli chodzi o motorek to myślę że i ten 46 sobie poradzi.Bo ja i tak, tak nie polecę :oops Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Stalki druty albo na koncówki rurek weglowych pręciki albo tak Ja juz jakiś czas temu zwróciłem uwagę na tego Yaka. Mam pytanie jaka jest grubość profilu skrzydła przy kadłubie bo jakoś wydaje mi sie ze jest dość wąski ? to zle ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Ja juz jakiś czas temu zwróciłem uwagę na tego Yaka. Mam pytanie jaka jest grubość profilu skrzydła przy kadłubie bo jakoś wydaje mi sie ze jest dość wąski ? to zle ?? To źle dla modeli 3D tej wielkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 To dlaczego Su 1.5m tak pięknie lata? mój ma 38mm grubosci około 10%Wg mnie cienki profil stawia mniejsze opory które musi pokonac ster kierunku a modele z płaskim profilem przy kadłubie zachowuja sie swietnie w harrierze i przy małej masie lataja z duzym zakresem prędkosci czego nie mozna powiedzieć o fun flajach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Grubszy profil spisuje się lepiej przy wykonywaniu figur na małych prędkościach o małych promieniach, w małej przestrzeni tak istotnych przecież w lotach 3D. Stawia też większy opór. No tu ważny jest kompromis i sposób latania. Jeżeli spojrzysz na konstrukcję skrzydła modelu dedykowanego do 3D a zwykłego modelu akrobacyjnego to jednak ta różnica jest. Nie wiem jednak co miałeś namyśli pisząc "Wg mnie cienki profil stawia mniejsze opory które musi pokonac ster kierunku.." :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Chodziło mi o lot nozowy.Nie zasmiecajmy koledze tematu ew popiszemy na PW bo temat jest ciekawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemis3 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Model prezentuje się super, Yaki to śliczne modele:) Tu tylko jedna uwaga do kolegów. Nie zkładajcie metalowcyh orczyków (a przynajminje nie tych z hiteca) bo są na nich większe luzy i niż na plastikowcyh. Napewno nie nadają sie za dobrze do precision! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Profil nie musi być gruby. Wystarczy że inny będzie na początku a inny na końcu skrzydła ,a i tak model będzie pięknie "chodził" za ręka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Miało być pięknie a tu cios w plecy.W specyfikacji modelu pisze że dedykowane serwa do modelu to Futaba s3001 to jest standart,kupiłem więc Hitec hs325 HB bo mocniejsze i mam takie we wszystkich modelach więc łatwiej o części zamienne.Okazuje się że otwory pod serwa są o wiele mniejsze no i nie wiem co robić z tym fantem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Aż takie duże róznice miedzy standartem Futaby i Hiteca ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Ta Futaba też nie wejdzie otwory w modelu to 47mmx18mm by serwo weszło do kadłuba i głębiej tam gdzie miało by być przykręcone to 18mm na 33mm.Aby zamocować któreś z tych serw potrzebuje mieć otwór a górnym pokryciu 55x20 i w miejscu mocowania 40x20. Nie wiem czy znajdę takie sewa by tam weszły.Czy powiększyć te otwory pod serwa które mam.W ofertach sklepów nie wszystkie serwa są zwymiarowane a z tego co już przeglądałem to nie widzę wymiarów które by mi pasowały. edit:Hitec jest 0,5mm mniejszy od Futaby. edit:serwo które pasowało by wymiarowo to hitec Hs225BB ale to serwo mini.Tak że dalej nie wiem co robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemis3 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Kiedy ja miałem taki problem użyłem brzeszczota... :evil: Ale tak szczerze, jeżeli wokół serw masz dużo wolnej sklejki czy co tam jest to po prostu wytnij. Możliwe, że producent specjalnie wyciął mniejsze otwory aby potem nie okazało się, że serwa które ktoś chce zamontowac w danym modelu przelatują na wylot przez otwór;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Może serwo hitec-a 225 to serwo mini, ale jest mocniejsze i szybsze od hiteca 325 :wink: Ja mam takie serwa na lotkach w swojej Extrze z EF. Więc jeśli kasa nie jest problemem, to brałbym 225, a nie rozwalał dziury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.