pilot Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Spokojnie możesz dać HS225 przynajmniej na lotki. Mam taki w 2 modelach podobnej wielkości (akrobat i funfly) i spisują się bez zarzutu. Jak masz obawy to może HS225MG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Powiększyłem otwory na serwa i pozakładałem standarty.I jest pięknie. Mój Yacek już poskładany czeka na oblot. Tak jak liczyłem 2000g bez paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 A gdzie otwory na chłodzenie ? to co jest to zdecydowanie za mało no imam nadzieje, że nie bedziesz docierac tego silniczka z maską .Ładnie to wygląda, ale skoda tego cuda OS bedzie chodzic latami i niezawodnie jesli go nie przegrzejesz na starcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 To tylko tak wygląda docieranie silnika na hamowni,normalnie 3 baki i dopiero wtedy do modelu.To jest tylko zdjęcie poglądowe .Nie wiem czy pozakładać te wloty, na pewno lepiej by wyglądało ale tak miałby lepsze chłodzenie.Chyba że masz na myśli te naklejane na maskę ? edit : napisz dokładnie o jakie otwory chodzi.Podglądam Twojego SU ale nie widać gdzie masz te otwory. edit: dzięki, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Cos takiego zrobiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Zatkaj ten duży wlot w kadłubie od strony śmigła, inaczej murowane kłopoty. Najlepiej zostaw dziurę tylko tam tam gdzie jest głowica . Model bardzo fajnie się prezentuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Radek dzięki. Tomek rozwiń trochę Twoją myśl.W zestawie jest jeszcze osłona na przód ale myślałem jej nie zakładać.Bo ten model jest pod elektrykę więc myślałem że tak będzie lepiej chłodzony silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Zatkaj ten duży wlot w kadłubie od strony śmigła, inaczej murowane kłopoty. Też ciekaw jestem jakie to kłopoty. Wydawałoby się, że jak wlot otwarty to lepsze chłodzenie. W samolocie 1:1 z zamkniętymi zasłonkami długo się nie polata.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 całkowicie otwarty wlot powietrza może powodować zawirowania powietrza i gaśnięcie silnika , powietrza wpada więcej niż może wydostać się przez otwory wylotowe ,więc jak tu mówić o dobrym chłodzeniu . Z tego co mi wiadomo to otwory wylotowe powinny być większe niż wlotowe . W prawdziwym SU 26 też widziałem coś w rodzaju żaluzji która zmniejsza ilość powietrza która dostaje się do silnika Zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Zasłonki czy jak kto woli żaluzje w samolotach 1:1 służą do szybszego zagrzania silnika po uruchomieniu oraz aby silnik się nie wychłodził przy dłuższym schodzeniu przy zdjętym ładowaniu. Ale bilans otworów wylotowych i wlotowych się powinien zgadzać. Może więc zamiast zatykać wlot powiększyć wylot? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Może więc zamiast zatykać wlot powiększyć wylot? pewnie że można ,ale moim skromnym zdaniem model wygląda ładniej z delikatną przesłoną niż z powycinanymi otworami , polecam też poczytać TUTAJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Czyli wychodzi na to że jednak zasłonka się przyda Możesz pokazać te elementy naklejane na maskę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Do tej pory uważałem te osłonki za dodatkowy balast.Ale chyba przyjdzie zmienić zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Chyba w swoim Su zastosuje taką zasłone jak Pan Wiesiu bardzo mądre rozwiązanie albo jeszcze zrobie jakies otwory nie chciałbym usmażyć tak cennego silniczka.Te firanki faktycznie mogą zdać egzamin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Mniej więcej dział to tak samo jak jeżdżenie w z pikapem z zamkniętą tylną klapą bagażnika. Wtedy mniej pali! A wszystko dlatego że powietrze tworzy rotor i zamyka niejako konstrukcję dla nowo napływającego strumienia. W twoim wypadku , aby uzyskać najlepsze chłodzenie należało by wyciąć tylko dziurę nad głowicą (ewentualnie gaźnikiem) a resztę zostawić zamkniętą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Dojdzie otwór na iglice i klips do swiecy żarowej jano pewnie tak samo zrobi bo innego wyjscia nie ma chyba, że daje fajke na swiece Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Mniej więcej dział to tak samo jak jeżdżenie w z pikapem z zamkniętą tylną klapą bagażnika.Wtedy mniej pali! A wszystko dlatego że powietrze tworzy rotor i zamyka niejako konstrukcję dla nowo napływającego strumienia. W twoim wypadku , aby uzyskać najlepsze chłodzenie należało by wyciąć tylko dziurę nad głowicą (ewentualnie gaźnikiem) a resztę zostawić zamkniętą. To którędy powietrze wyleci? Zobacz jaka wielka jest maska i otór w niej- masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Witam, W Yaku 88' próbowałem dwóch wersji.Po zastosowaniu przedniej płaskiej osłony z trójkątnym wycięciem na silnik uzyskałem zauważalnie lepsze własności lotne modelu. Szczególnie było to odczuwalne w 3D.Model był stabilniejszy w tych figurach.Więcej powietrza opływało model i stery zamiast wpadać do środka maski. Jednak ta przesłona była przyklejona płasko do maski. Zastosowałem klej elastyczny montażowy Montagefix-MS Den Braven. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 A takie zmniejszenie wlotu powietrza nie pogorszyło chłodzenia? Ciekawe to co piszesz na temat polepszenia sterowania w 3D, chętnie bym przetestował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Radku nie czytałeś uważnie . Wlot większy od wylotu powoduje wytworzenie się poduszki powietrznej wewnątrz maski silnika. Powietrze wewnątrz miele się w kółko, niewiele wpada, niewiele wypada. Gdy jest odwrotnie , czyli załóżmy wylot jest 2 razy większy od wlotu , to tworzy się podciśnienie i powietrze ze zdwojona prędkością omiata chłodzoną głowice. Takie małe turbodoładowanie chłodzenia. Wiec aby użyć tak dużej dziury z przodu, trzeba by minimum tak dużą dziurę dać za silnikiem No ale wtedy to raczej montaż silników na skrzydłach , jak w pasażerskich :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.