Skocz do zawartości

Yak55 50e Topmodel


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spokojnie możesz dać HS225 przynajmniej na lotki. Mam taki w 2 modelach podobnej wielkości (akrobat i funfly) i spisują się bez zarzutu. Jak masz obawy to może HS225MG.

  • Odpowiedzi 177
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Powiększyłem otwory na serwa i pozakładałem standarty.I jest pięknie.

s6000918.jpg

Mój Yacek już poskładany czeka na oblot.

Tak jak liczyłem 2000g bez paliwa.

Opublikowano

A gdzie otwory na chłodzenie ? to co jest to zdecydowanie za mało no imam nadzieje, że nie bedziesz docierac tego silniczka z maską .Ładnie to wygląda, ale skoda tego cuda OS bedzie chodzic latami i niezawodnie jesli go nie przegrzejesz na starcie

Opublikowano

To tylko tak wygląda :D docieranie silnika na hamowni,normalnie 3 baki i dopiero wtedy do modelu.To jest tylko zdjęcie poglądowe :D .Nie wiem czy pozakładać te wloty, na pewno lepiej by wyglądało ale tak miałby lepsze chłodzenie.Chyba że masz na myśli te naklejane na maskę ?

edit : napisz dokładnie o jakie otwory chodzi.Podglądam Twojego SU ale nie widać gdzie masz te otwory.

edit: dzięki,

Opublikowano

Zatkaj ten duży wlot w kadłubie od strony śmigła, inaczej murowane kłopoty.

Najlepiej zostaw dziurę tylko tam tam gdzie jest głowica .

 

Model bardzo fajnie się prezentuje. :D

Opublikowano

Radek dzięki.

Tomek rozwiń trochę Twoją myśl.W zestawie jest jeszcze osłona na przód ale myślałem jej nie zakładać.Bo ten model jest pod elektrykę więc myślałem że tak będzie lepiej chłodzony silnik.

Opublikowano
Zatkaj ten duży wlot w kadłubie od strony śmigła, inaczej murowane kłopoty.

 

Też ciekaw jestem jakie to kłopoty. Wydawałoby się, że jak wlot otwarty to lepsze chłodzenie. W samolocie 1:1 z zamkniętymi zasłonkami długo się nie polata....

Opublikowano

całkowicie otwarty wlot powietrza może powodować zawirowania powietrza i gaśnięcie silnika , powietrza wpada więcej niż może wydostać się przez otwory wylotowe ,więc jak tu mówić o dobrym chłodzeniu . Z tego co mi wiadomo to otwory wylotowe powinny być większe niż wlotowe . W prawdziwym SU 26 też widziałem coś w rodzaju żaluzji która zmniejsza ilość powietrza która dostaje się do silnika

 

Zdjęcie

Opublikowano

Zasłonki czy jak kto woli żaluzje w samolotach 1:1 służą do szybszego zagrzania silnika po uruchomieniu oraz aby silnik się nie wychłodził przy dłuższym schodzeniu przy zdjętym ładowaniu. Ale bilans otworów wylotowych i wlotowych się powinien zgadzać. Może więc zamiast zatykać wlot powiększyć wylot?

Opublikowano
Może więc zamiast zatykać wlot powiększyć wylot?

 

pewnie że można ,ale moim skromnym zdaniem model wygląda ładniej z delikatną przesłoną niż z powycinanymi otworami , polecam też poczytać TUTAJ

Opublikowano

Chyba w swoim Su zastosuje taką zasłone jak Pan Wiesiu bardzo mądre rozwiązanie :D albo jeszcze zrobie jakies otwory nie chciałbym usmażyć tak cennego silniczka.Te firanki faktycznie mogą zdać egzamin

Opublikowano

Mniej więcej dział to tak samo jak jeżdżenie w z pikapem z zamkniętą tylną klapą bagażnika.

Wtedy mniej pali!

A wszystko dlatego że powietrze tworzy rotor i zamyka niejako konstrukcję dla nowo napływającego strumienia.

W twoim wypadku , aby uzyskać najlepsze chłodzenie należało by wyciąć tylko dziurę nad głowicą (ewentualnie gaźnikiem) a resztę zostawić zamkniętą.

Opublikowano
Mniej więcej dział to tak samo jak jeżdżenie w z pikapem z zamkniętą tylną klapą bagażnika.

Wtedy mniej pali!

A wszystko dlatego że powietrze tworzy rotor i zamyka niejako konstrukcję dla nowo napływającego strumienia.

W twoim wypadku , aby uzyskać najlepsze chłodzenie należało by wyciąć tylko dziurę nad głowicą (ewentualnie gaźnikiem) a resztę zostawić zamkniętą.

 

To którędy powietrze wyleci? Zobacz jaka wielka jest maska i otór w niej- masakra.

Opublikowano

Witam,

W Yaku 88' próbowałem dwóch wersji.Po zastosowaniu przedniej płaskiej osłony z trójkątnym wycięciem na silnik uzyskałem zauważalnie lepsze własności lotne modelu. Szczególnie było to odczuwalne w 3D.Model był stabilniejszy w tych figurach.Więcej powietrza opływało model i stery zamiast wpadać do środka maski. Jednak ta przesłona była przyklejona płasko do maski. Zastosowałem klej elastyczny montażowy Montagefix-MS Den Braven.

Opublikowano

Radku nie czytałeś uważnie .

Wlot większy od wylotu powoduje wytworzenie się poduszki powietrznej wewnątrz maski silnika.

Powietrze wewnątrz miele się w kółko, niewiele wpada, niewiele wypada.

Gdy jest odwrotnie , czyli załóżmy wylot jest 2 razy większy od wlotu , to tworzy się podciśnienie i powietrze ze zdwojona prędkością omiata chłodzoną głowice.

Takie małe turbodoładowanie chłodzenia.

 

Wiec aby użyć tak dużej dziury z przodu, trzeba by minimum tak dużą dziurę dać za silnikiem

No ale wtedy to raczej montaż silników na skrzydłach , jak w pasażerskich :rotfl:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.