Skocz do zawartości

Yak55 50e Topmodel


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chcę dać asp61 4t do napędu.Czy pamietasz jak wyglądało wyważenie.Jaki miałeś silnik ?

edit:serwa można dać 2 i poprzesuwać je względem siebie.

to ta dyszka może być za lekka by wyważyć 2 serwa z tyłu.Czy nie wiesz czasem jak to policzyć.

  • Odpowiedzi 177
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Zapomnij o ASP 60 ten model wychodzi 3kg do lotu wykonany lekko to stara konstrukcja niestety. Na 15ccm 4 takt lata bez rewelacji z zawisu wychodzi ale bez szału.Duży zapas mocy dawały Webry 10ccm z pompa i gaznikiem dynamix na 15% nitra i smigle 12x4 mozna było poszaleć

 

Tutaj diamancik na 15ccm os maxie zapas jest ok

Opublikowano

Ciekawe że mówisz że wychodzi 3 kg.Ważyłem wszystkie powycinane elementy i listwy ważą 1,1 kg.Nie wiem ile foli wyjdzie na oklejenie.

Co do silnika to nope. jak będzie musiał mieć 15ccm to trza będzie się spręrzyć.

Pisze że ma wyjść 2300g, ale nie napisali czy do lotu. :D

Opublikowano

2300 jest mozliwe z silnikie 7,5ccm i bez paliwa.Nasze diamanty wychodziły z silnikami od 10-15ccm w granicach 2800-3000g zatankowane. Swojego czasu kolega robił je masowo wprowadzając sporo poprawek, ale na ten temat mozna pogadac na gg lub PW zeby nie zaśmicac Yakowego tematu :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zapas mocy masz ogromny ale model sie wydaje jakis nerwowy albo Ty nim tak nerwowo sterujesz Extra wydawała sie bardziej przewidywalna jakos inaczej wygladały te loty ale co by nie mówic na zywo wszystko wygląda lepiej, więc moge sie mylić

Opublikowano

Przecież mówię że znerwicowany jestem. Jak z rana o tabletkach zapomnę albo nie wypiję czegoś mocniejszego na uspokojenie to pod wieczór moje ADHD nie pozwala mi normalnie funkcjonować. Całe szczęście że model w jednym kawałku przywiozłem do domu. Przypominam że sraczek jest na sprzedaż...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Paweł latasz nim tak ostro, bo Ci na nim nie zalezy czy tak sie w niego wlatałeś ?

 

On tak zawsze latał, wiem bo mu filmy kręciłem, tylko że wcześniej bez aparatu na lotnisko jeździł :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No i do mnie ten model również zawitał, wkrótce zdjęcia z montażu.

Silnik dla niego mam 55AX,serwa zakłądam standardy(powiększyłem półki ,a nie było łatwo:-)

No i mam nowe malowanie:

u góry kadłub mam żółty a nie czarny.

 

Bart

Opublikowano

Model juz zrobiony w 80%

Zostało mi tylo tylne usterzenie.

Model wykonany bardzo ładnie,choć kabina była lekko zabrudzona klejem.

Serwa , które zamontowałem wymagały powiększenia obecnych mejsc ,co nie jest łatwe, ze względu na delikatność konstrukcji.

imag0263.th.jpg

 

Zamieniłem popychacze węglowe na stalowe a snapy z zestawu zamieniłem na zaciskowe:

Zdjęcia robiłem komórką ,więc jakość nie jest najlepsza:

imag0267a.th.jpg

 

Jeśli wstawimy zalecane serwa będą ładnie ukryte i nie będą wystawały.

 

Aby jak najmniej ingerować w pokrywę silnika, ustawiłem silnik skośnie i w ten sposób tłumik jest na dole , w lini środkowej:

imag0261s.th.jpg

Domek zabudowałem sklejką 1,2 mm ,aby niedostawały sie spaliny do środka.

 

Chciałbym wyprowadzić podgrzewanie świecy na zewnątrz.Jak to zrobić?

W sklepie widziałem 2 elementy:kabel na świece i kabel w czymś co przypomina świece , do montażu na kadłubie...dlaczego te elementy są osobno i konce nie sąpołaczone tylko są2 elementy?

 

Bart

Opublikowano

Fajkę montujesz na świecy żarowej silnika,przewód ciągniesz do miejsca gdzie chciałbyś mieć żarzenie,wiercisz otwór w kadłubie i wkręcasz element przypominający świecę-w ten sposób masz żarzenie wyprowadzone w wygodne miejsce(nie trzeba ściągać maski),po prostu grzałkę podpinasz np.z boku kadłuba w takim wypadku.

Opublikowano

Czerwony kabel zakończony gumowym 'kapturkiem' nakladasz na świecę, druga strona, okrągła końcówka, nakręcasz na 'atrapę' świecy.

 

Okrągłą końcówkę czarnego kabla nakręcasz na jakąkolwiek śrubkę w silniku (czy to z głowicy, tłumika itp).

 

W rezultacie masz jakgdyby 'przedłużenie' świecy. Stosuję w kilku modelach i polecam - wygodniej, zwłaszcza, jak masz cylinder w dół.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.