Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, kulfon250 napisał:

Ten model folii ma to do siebie, że jak ktos umie, to można nim robić cuda...

Zgadza się, bardzo dobrze się to klei i naciąga. Nie mam zbytnio wprawy w oklejaniu ale tu idzie bezproblemowo .... jak narazie :)

Opublikowano

Jako że już masz na ukończeniu budowę polecam książkę do kupienia w ML w Krakowie o tym szybowcu . 

Rewelacyjnie wydana ! Świetne grafiki, ilustracje po prostu rewelacja.

 

Może coś się przyda  ;).

 

 

 

IMG_20240129_201318320_HDR.jpg

IMG_20240129_201334778.jpg

IMG_20240129_201355058.jpg

IMG_20240129_201438320.jpg

IMG_20240129_201450277.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano
Teraz, young napisał:

Jako że już masz na ukończeniu budowę polecam książkę do kupienia w ML w Krakowie o tym szybowcu .

Widziałem właśnie tą pozycję gdy przeglądałem ostatnio zasoby na stronie ML. Mam też zamiar się wybrać niedługo do Muzeum więc z pewnością na będę książkę o Komarze. 

Co do budowy to raczej bym określił że jestem na początku :) ale z ambicjami skończyć i oblatac w tym sezonie. 

 

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie sprawdził się taki napęd:

Wychodzi niedrogo jeśli ma się dostęp do tokarki, bo trzeba wytoczyć tuleję (z teflonu) którą się wkleja w kadłub.

Silnik Surpass hobby C4130-435KV  łopatki 18x9 regulator chyba YEP 80 A   zasilanie 4S - 2x 2700mAh. Teraz zdemontowałem bo mam dostęp do holówki.

 

20240319_200141.jpg.43c08e7c5dfb05682b8bbeb56918b214.jpg

 

Mój model ( 5 kg ) wyrywało z ręki ? myślę że w Twoim też by się coś podobnego spokojnie sprawdziło.

 

 

Wózka do startu z filmiku mogę się pozbyć, bo wolę rzucać ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
W dniu 19.03.2024 o 20:38, Tomek 77 napisał:

Silnik Surpass hobby C4130-435KV  łopatki 18x9 regulator chyba YEP 80 A   zasilanie 4S - 2x 2700mAh.

Dzięki , to faktycznie zestaw który pozwoliłby zaoszczędzić kilka zł. Sposób z przedłużeniem wału i dodatkowym łożyskiem wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem w tym przypadku. 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Komar buduje się swoim tempem. 

Na chwilę obecną prezentuje się tak:

IMG_20240606_190129_copy_1600x720.thumb.jpg.a8be659c43879ccdfebfa45c6aa9c849.jpg

Kadłub prawie gotowy, będę go laminowal tkanina 42g i pokrywał oratexem. 

Komar ma już silnik Surpass 435kV i dostanie prawdopodobnie pakiet 5S lub 6S jeśli będzie chciał więcej "żarcia".

 

Skrzydła są niemal gotowe. Czekam na ostatnie serwa do hamulców i będę również je pokrywał oratexem , kolor jak widać na ogonie. komar1.thumb.jpg.5355db35ee0e898883e4c91ae23ad5f1.jpg

 

Trochę dłubie przy kabince pilota, zegary itp. 

IMG_20240711_123043_copy_1600x720.thumb.jpg.24617150ae908e556229ba8c171c065b.jpg

 

Oblot chciałbym wykonać jeszcze w tym roku, trochę budżet już kuleje :) ale damy radę. 

  • Lubię to 4
Opublikowano
7 minut temu, young napisał:

Jakiej bejcy używałeś ? Firma kolor ? 

Bo fajny efekt wyszedł .

 

Użyłem Tikkurilla Valtti Complete - kolor AmberTeak. Używam tego do malowania drewnianych elementów na zewnątrz domu. Polecam produkt bo super się nakłada i jest dość trwały. Trochę mi zostało w puszce i trafił do Komara :) fajnie postarzał wnętrze kabinki. 

 

28 minut temu, Ares napisał:

Piekna robota

Dzięki, choć uważam że do profesji to jeszcze lata świetlne. Po prostu się nie spieszę i wtedy jakoś lepiej wychodzi. 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 1.10.2024 o 14:49, wlodeklis napisał:

Hol ok, ale Komarem z wózka to chyba nie tak prosto.

Tak, problemem mogą być zastrzały. 

Oblot będzie z silnika z ręki. 

Na chwilę obecną zostało: okleic klapki hamulców , wyważyć , poustawiać odpowiednio wychylenia i kąty. 

Obecnie przeprowadzam testy napędu na ziemi. 

Waga bez pakietów wyszła 5380g, model jest jeszcze nie wyważony. Z tego co już wiem to około 500g ołowiu będzie potrzebne !! Czyli do lotu oscylować będzie w granicy 6500g.

 

 

Podczas testów silnika regulator wydaje taki dźwięk jak na filmie. Dzieje się tak w momencie gdy zdejmę gaz ale nie całkowicie na 0. Silnik się zatrzyma i wydaje taki dźwięk. Gdy zamknę gaz na 0 odrazy to nie ma tego dźwięku. Czy to jest związane z ustawieniem hamulca ? Nigdy wcześniej sie z tym dźwiękiem nie spotkałem. Regulator to YEP80A.komar12.thumb.jpg.8d9fc58431c096b42ef8aabe992ec89b.jpgmi2_komar1.jpg.8779af021ee1e5ae7f153a2738deede0.jpgmi

 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.