SowaFSO Opublikowano 29 Grudnia 2023 Opublikowano 29 Grudnia 2023 Witam! Po dość długiej przygodzie z modelami w końcu trzeba coś zbudować własnego Padło na Pipera od ALMODELS (na instagramie można znależć). Gość to rosjanin, modele wycina jego znajomy w...Brazylii ? Od dłuższego czasu chodził za mną ten konkretny model. Ja trafiłem na możliwość kupienia w fajnych pieniążkach plików pod laser razem z planami. No i przed świętami dałem pliki do wycięcia - sklejka i balsa Różne wskazówki od bardziej doświadczonych mile widziane Materiały wróciły wiec rozpocząłem budowę. Pierw przednia część kadłuba Główne elementy doschły to dorzuciłem pare drobiazgów:
Amadi Opublikowano 29 Grudnia 2023 Opublikowano 29 Grudnia 2023 Fajnie się model prezentuje? Czym zamierzasz go napędzać? Benzyna czy elektryk? Pozdrawiam
SowaFSO Opublikowano 29 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2023 42 minuty temu, Amadeusz_Modelarz napisał: Fajnie się model prezentuje? Czym zamierzasz go napędzać? Benzyna czy elektryk? Pozdrawiam Elektryk model ma mieć 2 metry rozpiętości bo zapomniałem dodać Spaliny to nie dla mnie. 1
Amadi Opublikowano 29 Grudnia 2023 Opublikowano 29 Grudnia 2023 2 godziny temu, SowaFSO napisał: Elektryk Na jakich pakietach będzie latać? 2 godziny temu, SowaFSO napisał: Spaliny to nie dla mnie. Ja z tatą nie byliśmy też do spalin przekonani, ale namówiłem tatę, aby w naszym wicherku 50 2,2m zmienić napęd z elektryka na silnik spalinowy 15cm. Podsumowując, elektryki są wygodniejsze, ale patrząc na to ile kosztują pakiety zasilające, to benzyna bardziej mnie do siebie przyciąga, ale co kto lubi. Powodzenia w budowie, a zapowiada się fajny model. 2
SowaFSO Opublikowano 29 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2023 2 godziny temu, Amadeusz_Modelarz napisał: Na jakich pakietach będzie latać? Ja z tatą nie byliśmy też do spalin przekonani, ale namówiłem tatę, aby w naszym wicherku 50 2,2m zmienić napęd z elektryka na silnik spalinowy 15cm. Podsumowując, elektryki są wygodniejsze, ale patrząc na to ile kosztują pakiety zasilające, to benzyna bardziej mnie do siebie przyciąga, ale co kto lubi. Powodzenia w budowie, a zapowiada się fajny model. 6S 4000mAh Kolega miał spalinowego trenerka z OS Maxem, lata jeszcze @enter1978 u nas no i jakoś narazie nie mam siły i czasu na te silniki zabawa z paliwem, zapach, brud i ogólnie obsługa mnie zniechęca. Właśnie przy elektryku bez obsługowość mnie przekonuje. A dbany pakiet i kilka sezonów da rade Wieczorem podziałałem Pojawiła się dalsza część kadłuba wraz z węglowym profilem 10x10mm I na koniec skleiłem domek silnika 3
enter1978 Opublikowano 30 Grudnia 2023 Opublikowano 30 Grudnia 2023 Chętnie obejrzę budowę. Co do napędu to nie jest tak że nie lubię napędu elektrycznego , wręcz przeciwnie bardzo lubie silniki elektryczne i ich charakterystykę, ale w małych modelach napęd elektryczny nie ma konkurencji natomiast w dużych modelach jakoś nie widzę tego , po prostu koszty akumulatorów sa nie do przyjęcia. Mam uziemioną extrę 2,4m , model średni ani mały ani duży , sprzedałem silnik z modelu i model stoi bez silnika i nawet rozważałem zamontowanie napędu elektrycznego ale.... potrzebuję pakietu 12S 8000mah który kosztuje 1600zł i wystarczy na 5 min lotu , ja natomiast nawet z domu się nie ruszam jak nie wykonam 5-7 lotów , więc potrzebował bym takich pakietów z 5 szt za jedyne 8 tyś zł , co szybko i skutecznie mnie wyleczyło z elektryfikacji modelu. Tak że małe modele z napędem elektrycznym są fajne , ale gdy potrzeba mocy i ciągu w okolicach 20kg albo i grubo ponad 20kg to pojawiają się problemy nie warte zachodu. 1
Amadi Opublikowano 31 Grudnia 2023 Opublikowano 31 Grudnia 2023 11 godzin temu, enter1978 napisał: Chętnie obejrzę budowę. Co do napędu to nie jest tak że nie lubię napędu elektrycznego , wręcz przeciwnie bardzo lubie silniki elektryczne i ich charakterystykę, ale w małych modelach napęd elektryczny nie ma konkurencji natomiast w dużych modelach jakoś nie widzę tego , po prostu koszty akumulatorów sa nie do przyjęcia. Mam uziemioną extrę 2,4m , model średni ani mały ani duży , sprzedałem silnik z modelu i model stoi bez silnika i nawet rozważałem zamontowanie napędu elektrycznego ale.... potrzebuję pakietu 12S 8000mah który kosztuje 1600zł i wystarczy na 5 min lotu , ja natomiast nawet z domu się nie ruszam jak nie wykonam 5-7 lotów , więc potrzebował bym takich pakietów z 5 szt za jedyne 8 tyś zł , co szybko i skutecznie mnie wyleczyło z elektryfikacji modelu. Tak że małe modele z napędem elektrycznym są fajne , ale gdy potrzeba mocy i ciągu w okolicach 20kg albo i grubo ponad 20kg to pojawiają się problemy nie warte zachodu. Mam dokładnie tak samo, tylko dla mnie nawet 6s za 600zł to dużo, w porównaniu do benzyny. Widomo sam silnik to spalinowy droższy, ale podczas użytkowania koszty się krzyżują. Można mieć 2 pakiety i ładować i latać na zmianę, ale nie jedziemy na lotnisko 5 minut latać, godzinę oglądać widoki i tak w kółko.
SowaFSO Opublikowano 31 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2023 18 godzin temu, enter1978 napisał: Chętnie obejrzę budowę. Co do napędu to nie jest tak że nie lubię napędu elektrycznego , wręcz przeciwnie bardzo lubie silniki elektryczne i ich charakterystykę, ale w małych modelach napęd elektryczny nie ma konkurencji natomiast w dużych modelach jakoś nie widzę tego , po prostu koszty akumulatorów sa nie do przyjęcia. Mam uziemioną extrę 2,4m , model średni ani mały ani duży , sprzedałem silnik z modelu i model stoi bez silnika i nawet rozważałem zamontowanie napędu elektrycznego ale.... potrzebuję pakietu 12S 8000mah który kosztuje 1600zł i wystarczy na 5 min lotu , ja natomiast nawet z domu się nie ruszam jak nie wykonam 5-7 lotów , więc potrzebował bym takich pakietów z 5 szt za jedyne 8 tyś zł , co szybko i skutecznie mnie wyleczyło z elektryfikacji modelu. Tak że małe modele z napędem elektrycznym są fajne , ale gdy potrzeba mocy i ciągu w okolicach 20kg albo i grubo ponad 20kg to pojawiają się problemy nie warte zachodu. A patrząc z tej perspektywy nie mogę się nie zgodzić. Jest pewna granica wielkości modelu gdzie spalina jest po prostu obowiązkiem i robi swoje ?Wtedy silnik elektryczny traci już swoje zalety A jeśli chodzi o Pipera to wkleiłem podłużnice z listewek sosnowych 5x3 3
SowaFSO Opublikowano 6 Stycznia Autor Opublikowano 6 Stycznia W nowym roku już coś podziałałem, kadłub dostał swoją końcówkę, statecznik pionowy, jego wzmocnienia i ramki serw które będą w ogonie. Plus wyciągnąłem węglowy profil ze środka konstrukcji który służył tylko do równego sklejenia konstrukcji. Cały statecznik miałem problem żeby był w osi ale koniec końców jakoś wyszło i jest prościutko 3
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. SowaFSO Opublikowano 21 Stycznia Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 21 Stycznia Chwile prace przystopowały ale od czasu coś tam podoklejałem Wstawiona półka pod serwa/ odbiornik. Będzie tutaj tylko odbiornik bo serwa umieszczę w ogonie a front kadłuba dostał poszycie z balsy 1.5mm. Cały kadłub dostał wzmocnienia z listewek balsowych 2x5mm, statecznik pionowy wykleiłem listwami z balsy 1.5mm. Jest jeden mały błąd który nie świadomie popełniłem, podłużnice kadłuba z listew sosnowych powinny się łączyć z przednią częścią jak i tylną tak żeby listwy wystawały 1.5mm ponad. Zorientowałem się dopiero wtedy jak przykleiłem poszycia i ukazały się uskoki. Żeby zniwelować uskoki nakleję na podłużnice listwy z balsy 1.5mm. Kadłub wstępnie skończony - brakuje szczegółów ale do nich jeszczę wrócę. Przyszła pora na prawe skrzydło. 7
SowaFSO Opublikowano 4 Lutego Autor Opublikowano 4 Lutego Prace poszły do przodu ? Skrzydła dostały krawędź natarcia i kesony. Również zostały przyklejone pochwy na bagnety aluminiowe - na przedniej części skrzydła i tylnej. Gdzieś w miedzy czasie również wstawiłem listwy spływu ale nie zrobiłem fotek . Kolejny etap to zbudowanie końcówek skrzydeł i wyprofilowanie krawędzi natarcia papierem sciernym. Na sam koniec żeberka dostały listwy wierzchnie. Jedno skrzydło skończone i całą prace powtórzyłem na drugim. 2
SowaFSO Opublikowano 4 Lutego Autor Opublikowano 4 Lutego Godzinę temu, Amadeusz_Modelarz napisał: Pięknie Prace idą dość szybko z tego co widzę.? Gdyby nie ograniczony czas byłoby dużo szybciej, model się pięknie składa ?A tak tylko mogę poświęcić czas najczęściej w niedzielę.
SowaFSO Opublikowano 11 Lutego Autor Opublikowano 11 Lutego Kolejny etap prac weekendowych ? Wykonałem statecznik poziomy wraz z usterzeniem, plus ster kierunku. Trochę chlapania wodą było żeby krawędzie okleić dwoma listwami balsowymi. Następnie zacząłem klapy i lotki. Na dzień dzisiejszy są wstępnie sklejone, jeszcze chwilę trzeba bedzię poświecić czasu. I pytanko czy ma ktoś jakieś koła 150/160mm balonowe? Coś w takim stylu jak pierwsze foto modelu na początku tego tematu Widziałem są dostępne KAVANy lecz mają bieżnik, a chciałbym typowe bush wheelsy - znalazłem w PL ale sztuka waży prawie 300g (troche przesada hehe 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. SowaFSO Opublikowano 18 Lutego Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 18 Lutego Jak na niedziele przystało, kolejna relacja z prac ? Dokończyłem lotki i klapy, wstawiłem bloczki balsowe w miejsca zawiasów usterzenia tylnego i nawierciłem otwory pod owe zawiasy Przyszedł czas również na spasowanie ogona, już Piper nabiera kształtów ? Na koniec przymierzyłem całość do pływaków z FunCubaXL - będą wykorzystane w przyszłości i tutaj Pasują świetnie. Następne prace już z płótnem, padło na Koverall Po rozmowie z jednym z forumowiczów na temat pokryć jeszcze przewinął się materiał podszewkowy jako tańsza alternatywa ale akurat trafił się Koverall również od jednego z forumowiczów także zostanę przy nim 5
SowaFSO Opublikowano 17 Marca Autor Opublikowano 17 Marca Trochę czasu minęło ale nie było czasu kiedy działać z Piperem, dziś poczyniłem postępy. Opłótnianie zaczęte ? Koverall to świetna sprawa, nie byłbym sobą jakbym pokrył to folią której nie lubię. Koverall kleje na lakier akrylowy zamiast nitrocellonu. Dużą zaletą że nie śmierdzi i mogę robić to w domu a robi się nim bardzo dobrze. Usterzenie tylne na gotowo a kadłub zacząłem. Może na tygodniu coś mi się uda więcej zrobić 1
Jacekecaj Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca Jakiego lakieru konkretnie używasz, jaki ma czas schnięcia? Chcę pokryć jeden z modeli właśnie koverallem i myślałem raczej o nitrocellonie.
Patryk Sokol Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca 1 godzinę temu, Jacekecaj napisał: Jakiego lakieru konkretnie używasz, jaki ma czas schnięcia? Chcę pokryć jeden z modeli właśnie koverallem i myślałem raczej o nitrocellonie. Nawet jak nitro, to nie nitrocellon, tylko Capon. Polecam swój wątek o oklejaniu Koverallem: Testowałem też ten lakier: https://www.castorama.pl/lakier-do-mebli-bondex-polmat-0-75-l/5904000035107_CAPL.prd I efekt był identyczny
robas69 Opublikowano 18 Marca Opublikowano 18 Marca Może pytanie z kategorii naiwnych, ale jak z wodoodpornością tych lakierów?
Rekomendowane odpowiedzi