Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! 

Po dość długiej przygodzie z modelami w końcu trzeba coś zbudować własnego :) Padło na Pipera od ALMODELS (na instagramie można znależć). Gość to rosjanin, modele wycina jego znajomy w...Brazylii ? Od dłuższego czasu chodził za mną ten konkretny model. Ja trafiłem na możliwość kupienia w fajnych pieniążkach plików pod laser razem z planami. No i przed świętami dałem pliki do wycięcia - sklejka i balsa :D Różne wskazówki od bardziej doświadczonych mile widziane :)

 

image.png.1c973ac1de45e4da8ef3ce4622fa403a.png

 

Materiały wróciły wiec rozpocząłem budowę. Pierw przednia część kadłuba 

 

image.thumb.jpeg.d7ebd775b84b3eab83e67bcbcdeb3b47.jpeg

 

Główne elementy doschły to dorzuciłem pare drobiazgów: 

 

image.thumb.jpeg.764c9f74601020f974414b13b73c1205.jpeg

Opublikowano
42 minuty temu, Amadeusz_Modelarz napisał:

Fajnie się model prezentuje?

Czym zamierzasz go napędzać? Benzyna czy elektryk?

Pozdrawiam

 

Elektryk :D model ma mieć 2 metry rozpiętości bo zapomniałem dodać :) Spaliny to nie dla mnie. 

  • Haha 1
  • Tytuł został zmieniony na Budowa Piper Cub Pa-18 2m od Almodels
Opublikowano
2 godziny temu, SowaFSO napisał:

Elektryk :D 

Na jakich pakietach będzie latać?

2 godziny temu, SowaFSO napisał:

 Spaliny to nie dla mnie. 

Ja z tatą nie byliśmy też do spalin przekonani, ale namówiłem tatę, aby w naszym wicherku 50 2,2m zmienić napęd z elektryka na silnik spalinowy 15cm.

Podsumowując, elektryki są wygodniejsze, ale patrząc na to ile kosztują pakiety zasilające, to benzyna bardziej mnie do siebie przyciąga, ale co kto lubi.

Powodzenia w budowie, a zapowiada się fajny model.

  • Lubię to 2
Opublikowano
2 godziny temu, Amadeusz_Modelarz napisał:

Na jakich pakietach będzie latać?

Ja z tatą nie byliśmy też do spalin przekonani, ale namówiłem tatę, aby w naszym wicherku 50 2,2m zmienić napęd z elektryka na silnik spalinowy 15cm.

Podsumowując, elektryki są wygodniejsze, ale patrząc na to ile kosztują pakiety zasilające, to benzyna bardziej mnie do siebie przyciąga, ale co kto lubi.

Powodzenia w budowie, a zapowiada się fajny model.

6S 4000mAh :) 

 

Kolega miał spalinowego trenerka z OS Maxem, lata jeszcze @enter1978 u nas no i jakoś narazie nie mam siły i czasu na te silniki :D zabawa z paliwem, zapach, brud i ogólnie obsługa mnie zniechęca. Właśnie przy elektryku bez obsługowość mnie przekonuje. A dbany pakiet i kilka sezonów da rade :)  

 

Wieczorem podziałałem :) Pojawiła się dalsza część kadłuba wraz z węglowym profilem 10x10mm 

image.thumb.jpeg.f96259895d00bdc602a029d932b4c57c.jpeg

 

image.thumb.jpeg.bdfe2755c797ebd5128e4d7cfb01e1c3.jpeg

 

I na koniec skleiłem domek silnika :D

 

image.thumb.jpeg.4de20ccf695afc5370a3b6fc6205987d.jpeg

 

 

image.jpeg

  • Lubię to 3
Opublikowano

Chętnie obejrzę budowę.

Co do napędu to nie jest tak że nie lubię napędu elektrycznego , wręcz przeciwnie bardzo lubie silniki elektryczne i ich charakterystykę, ale w małych modelach napęd elektryczny nie ma konkurencji natomiast w dużych modelach jakoś nie widzę tego , po prostu koszty akumulatorów sa nie do przyjęcia.

Mam uziemioną extrę 2,4m , model średni ani mały ani duży , sprzedałem silnik z modelu i model stoi bez silnika i nawet rozważałem zamontowanie napędu elektrycznego ale.... potrzebuję pakietu 12S 8000mah który kosztuje 1600zł i wystarczy na 5 min lotu , ja natomiast nawet z domu się nie ruszam jak nie wykonam 5-7 lotów , więc potrzebował bym takich pakietów z 5 szt za jedyne 8 tyś zł , co  szybko i skutecznie mnie wyleczyło z elektryfikacji modelu.

Tak że małe modele z napędem elektrycznym są fajne , ale gdy potrzeba mocy i ciągu w okolicach 20kg albo i grubo ponad 20kg to pojawiają się problemy nie warte zachodu.

  • Lubię to 1
Opublikowano
11 godzin temu, enter1978 napisał:

Chętnie obejrzę budowę.

Co do napędu to nie jest tak że nie lubię napędu elektrycznego , wręcz przeciwnie bardzo lubie silniki elektryczne i ich charakterystykę, ale w małych modelach napęd elektryczny nie ma konkurencji natomiast w dużych modelach jakoś nie widzę tego , po prostu koszty akumulatorów sa nie do przyjęcia.

Mam uziemioną extrę 2,4m , model średni ani mały ani duży , sprzedałem silnik z modelu i model stoi bez silnika i nawet rozważałem zamontowanie napędu elektrycznego ale.... potrzebuję pakietu 12S 8000mah który kosztuje 1600zł i wystarczy na 5 min lotu , ja natomiast nawet z domu się nie ruszam jak nie wykonam 5-7 lotów , więc potrzebował bym takich pakietów z 5 szt za jedyne 8 tyś zł , co  szybko i skutecznie mnie wyleczyło z elektryfikacji modelu.

Tak że małe modele z napędem elektrycznym są fajne , ale gdy potrzeba mocy i ciągu w okolicach 20kg albo i grubo ponad 20kg to pojawiają się problemy nie warte zachodu.

Mam dokładnie tak samo, tylko dla mnie nawet 6s za 600zł to dużo, w porównaniu do benzyny. Widomo sam silnik to spalinowy droższy, ale podczas użytkowania koszty się krzyżują. 

Można mieć 2 pakiety i ładować i latać na zmianę, ale nie jedziemy na lotnisko 5 minut latać, godzinę oglądać widoki i tak w kółko. 

Opublikowano
18 godzin temu, enter1978 napisał:

Chętnie obejrzę budowę.

Co do napędu to nie jest tak że nie lubię napędu elektrycznego , wręcz przeciwnie bardzo lubie silniki elektryczne i ich charakterystykę, ale w małych modelach napęd elektryczny nie ma konkurencji natomiast w dużych modelach jakoś nie widzę tego , po prostu koszty akumulatorów sa nie do przyjęcia.

Mam uziemioną extrę 2,4m , model średni ani mały ani duży , sprzedałem silnik z modelu i model stoi bez silnika i nawet rozważałem zamontowanie napędu elektrycznego ale.... potrzebuję pakietu 12S 8000mah który kosztuje 1600zł i wystarczy na 5 min lotu , ja natomiast nawet z domu się nie ruszam jak nie wykonam 5-7 lotów , więc potrzebował bym takich pakietów z 5 szt za jedyne 8 tyś zł , co  szybko i skutecznie mnie wyleczyło z elektryfikacji modelu.

Tak że małe modele z napędem elektrycznym są fajne , ale gdy potrzeba mocy i ciągu w okolicach 20kg albo i grubo ponad 20kg to pojawiają się problemy nie warte zachodu.

A patrząc z tej perspektywy nie mogę się nie zgodzić. Jest pewna granica wielkości modelu gdzie spalina jest po prostu obowiązkiem i robi swoje ?Wtedy silnik elektryczny traci już swoje zalety :) 

 

A jeśli chodzi o Pipera to wkleiłem podłużnice z listewek sosnowych 5x3 

 image.thumb.jpeg.0b5e1931dfd17d386ccd058a8fb09cb3.jpeg

image.thumb.jpeg.0a7ea241ae393472b5608c03bb43af00.jpeg

  • Lubię to 3
Opublikowano

W nowym roku już coś podziałałem, kadłub dostał swoją końcówkę, statecznik pionowy, jego wzmocnienia i ramki serw które będą w ogonie. :) Plus wyciągnąłem węglowy profil ze środka konstrukcji który służył tylko do równego sklejenia konstrukcji. Cały statecznik miałem problem żeby był w osi ale koniec końców jakoś wyszło i jest prościutko :) 

 

 

 

image.thumb.jpeg.f92a50f35c0fa5d46b73f43d5dea6e31.jpeg

 

image.thumb.jpeg.a1ae403b9c3b3906464adfeaab050411.jpeg

image.thumb.jpeg.365f092ccad5655152d785b7f8698ed7.jpegimage.thumb.jpeg.1b99da5a357d4f69b62738b0eac68ec7.jpeg

 

  • Lubię to 3
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Prace poszły do przodu ?

 

Skrzydła dostały krawędź natarcia i kesony. Również zostały przyklejone pochwy na bagnety aluminiowe - na przedniej części skrzydła i tylnej.

 

1707074411538.thumb.jpg.a79fc5972ba499ea6ccebff2d1c13b3b.jpg

 

1707074411524.thumb.jpg.fda3773fbda95a955d0aadc5de3b017a.jpg

image.thumb.jpeg.caead0ff5071798a07768d02f3f5df04.jpeg

 

 

 

Gdzieś w miedzy czasie również wstawiłem listwy spływu ale nie zrobiłem fotek :D. Kolejny etap to zbudowanie końcówek skrzydeł i wyprofilowanie krawędzi natarcia papierem sciernym. Na sam koniec żeberka dostały listwy wierzchnie. Jedno skrzydło skończone i całą prace powtórzyłem na drugim. 

 

1707074456586.thumb.jpg.a81cd6db806cb9d8f27c454d162eabec.jpg

 

1707075160800.thumb.jpg.d29c23fe27afa3f082934f9b65748ca7.jpg

 

1707074456570.thumb.jpg.43d4a0633e78973c069370fb24602b48.jpg

 

1707074456578.thumb.jpg.7d2d2289ff1bbf0e241b8bf635f3edb4.jpg

 

1707074456562.thumb.jpg.24164cc33a50fe4cb152ced864061476.jpg

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano
Godzinę temu, Amadeusz_Modelarz napisał:

Pięknie

Prace idą dość szybko z tego co widzę.?

Gdyby nie ograniczony czas byłoby dużo szybciej, model się pięknie składa ?A tak tylko mogę poświęcić czas najczęściej w niedzielę. 

Opublikowano

Kolejny etap prac weekendowych ?

Wykonałem statecznik poziomy wraz z usterzeniem, plus ster kierunku. Trochę chlapania wodą było żeby krawędzie okleić dwoma listwami balsowymi. Następnie zacząłem klapy i lotki. Na dzień dzisiejszy są wstępnie sklejone, jeszcze chwilę trzeba bedzię poświecić czasu. 

 

I pytanko czy ma ktoś jakieś koła 150/160mm balonowe? Coś w takim stylu jak pierwsze foto modelu na początku tego tematu :) Widziałem są dostępne KAVANy lecz mają bieżnik, a chciałbym typowe bush wheelsy - znalazłem w PL ale sztuka waży prawie 300g (troche przesada hehe 

1707682279951.thumb.jpg.ba85cd1d03aab5a50917d48e82e830c8.jpg

1707682279936.thumb.png.43be5180f810a341d094de155bcadd4a.png

1707682279943.thumb.jpg.322dec6f1d0dca525cf385b3f4bcb6cd.jpg

1707682279924.thumb.jpg.4f890f15f366657556d2c1e97ee72717.jpg

1707682279930.thumb.jpg.812dd2b06599a99ecb6239dd62071394.jpg1707682279906.thumb.jpg.97c69de69a97c3e9111f1f73f847947d.jpg

  • Lubię to 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę czasu minęło ale nie było czasu kiedy działać z Piperem, dziś poczyniłem postępy. Opłótnianie zaczęte ? Koverall to świetna sprawa, nie byłbym sobą jakbym pokrył to folią której nie lubię. Koverall kleje na lakier akrylowy zamiast nitrocellonu. Dużą zaletą że nie śmierdzi i mogę robić to w domu :) a robi się nim bardzo dobrze. 

 

Usterzenie tylne na gotowo a kadłub zacząłem. Może na tygodniu coś mi się uda więcej zrobić :)

IMG_20240317_194121.jpg

received_1153949642279657.jpeg

received_1851276572054579.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jakiego lakieru konkretnie używasz, jaki ma czas schnięcia? Chcę pokryć jeden z modeli właśnie koverallem i myślałem raczej o nitrocellonie. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Jacekecaj napisał:

Jakiego lakieru konkretnie używasz, jaki ma czas schnięcia? Chcę pokryć jeden z modeli właśnie koverallem i myślałem raczej o nitrocellonie. 

Nawet jak nitro, to nie nitrocellon, tylko Capon.

 

Polecam swój wątek o oklejaniu Koverallem:

 

Testowałem też ten lakier:
https://www.castorama.pl/lakier-do-mebli-bondex-polmat-0-75-l/5904000035107_CAPL.prd

 

I efekt był identyczny :) 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.