Byczek Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Krótki opis modelu: Skala: 1:5 Rozpiętość skrzydeł: 1994 mm długość: 1810 mm Silnik: 30-50 ccm Waga: ok 9 kg Poniżej zdjęcia wyciętych wręg oraz innych części niezbędnych do budowy kadłuba modelu, wszystkie te części wycinałem najpriew wyżynarką a następnie piłką włośnicową, niektóre bardziej skomplikowane wręgi oddałem do wycięcia laserem. Każdy etap budowy postaram się opisać krótką fotorelacją z tej budowy. Niebawem zamieszcze fotki z budowy kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 no no zapowiada się niezła relacja w efekcie której postanie zajefajny model. Będe ostro kibicował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Witam. Messerschmitt w tej skali to już powinna być szczegółowo odwzorowana makieta. W końcu duża skala modelu zobowiązuje zwłaszcza takiego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 1,9 to nie aż tak dużo ,ale na pół makietkę może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Przyjąłeś złe założenia co do napędu. Powinno to być od 50cm w górę. Żaden silnik 30cm nie da ciągu powyżej 9kg, a ty potrzebujesz większego od masy modelu by latał jak myśliwiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Przyjąłeś złe założenia co do napędu. Powinno to być od 50cm w górę. Żaden silnik 30cm nie da ciągu powyżej 9kg, a ty potrzebujesz większego od masy modelu by latał jak myśliwiec. Silnik nie jest źle założony tylko waga. Nie wiem skąd takie założenia ale widać że z głowy i kompletnie nie przemyślane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 no no zapowiada się niezła relacja w efekcie której postanie zajefajny model. Będe ostro kibicował. Dzięki, a przyda się kibicowanie, bo z planów wynika że to nie taka prosta sprawa 8) dwa miechy studiowania planów i wreszcie można było się wziąść za budowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 PS. Znam kogoś / / bardzo zainteresowanego tym typem samolotu i co byś powiedział na udostępnienie planów? Nie mówie nie, można to jakoś uzgodnić 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Witam. Messerschmitt w tej skali to już powinna być szczegółowo odwzorowana makieta. W końcu duża skala modelu zobowiązuje zwłaszcza takiego. Istotnie, plany zakupione w Niemczech oraz pisane po Niemiecku (Nie znam Niemieckiego-korzystam z uprzejmości kolegi) składają się z czterech dużo formatowych kart, na wszystkich są trzy rzuty samolotu oraz rozrysowane elementy w takiej skali jakiej mają zostać wycięte. No i oczywiście rozmieszczenie ich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Przyjąłeś złe założenia co do napędu. Powinno to być od 50cm w górę. Żaden silnik 30cm nie da ciągu powyżej 9kg, a ty potrzebujesz większego od masy modelu by latał jak myśliwiec. Hmm, tak pisze na planach, tak samo myśle jak ty bezpieczniej będzie 50ccm. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Po pierwsze użyj opcji edytuj zamiast pisać parę postów jeden po drugim. Po drugie zamiast pakować w model silnik 50-tkę to pomyśl skąd u ciebie ta fascynująca waga 9 kg skoro mój B-25 2,05 waży tylko niespełna 7kg. :? W dodatku to 2 silnikowiec czyli z założenia maszyna cięższa niż przy jednym motorku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Kolego, korzystaj z przycisku (edytuj), bo sam sobie zaśmiecasz temat dużą ilością postów,i możesz dostać ostrzeżenie. Tomek pisaliśmy jednocześnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Po pierwsze użyj opcji edytuj zamiast pisać parę postów jeden po drugim. oki doki Po drugie zamiast pakować w model silnik 50-tkę to pomyśl skąd u ciebie ta fascynująca waga 9 kg skoro mój B-25 2,05 waży tylko niespełna 7kg. :? W dodatku to 2 silnikowiec czyli z założenia maszyna cięższa niż przy jednym motorku. Tak pisze w planach 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Lol! To będzie latał jak prawdziwy Meser , Spit i Mustang razem wzięte . Poważnie czasami planom trzeba odpuścić , toż to szaleństwo nie model. Przemyśl konstrukcję, czy aż tak to musi ciężko być zrobione ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Przy tej skali i tej wadze obciążenie powierzchni będzie w granicach 140g/dm2. To chyba za dużo nawet na messerchmita Mimo wszystko to nie jest jeszcze duży model aby takie obciążenia mógł mieć i przy tym posiadać "dobre" właściwości lotne. Chodź jednoznacznie "na oko" trudno to oceniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Tomek, a Twój B-25 też jest w skali 1/5 :devil: Gdyby był to masa jego byłaby znaaaacznie większa od 9kg ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 A i tak kufrem zamiata ,czuć ten ciężar na każdym zakręcie. Model najpierw zbiera się powoli ,a potem przez chwilę idzie "driftem" w poślizgu. Dlatego jeszcze 2 kg , nie wyobrażam sobie tego ,chyba że jako wystawka na TV i to taki TV z czasów moich rodziców (Rubin 7...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Witam. Messerschmitty w tej skali zależnie od wersji i sposobu wykonania, waga 7-9kg i napęd 30-70ccm to są normalne parametry jeżeli chodzi o te maszyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Messerschmitty w tej skali zależnie od wersji i sposobu wykonania, waga 7-9kg i napęd 30-70ccm to są normalne parametry jeżeli chodzi o te maszyny. Przeliczyłbym raz jeszcze tą wagę dla danego profilu. Nie mówię iż aga waga jest niedopuszczalna. Jeśli to prawidłowa waga to wszelkie ARF - KMP, CmPro i inne to przy tego typu modelach i tej skali należą do wagi "piórkowej" Tam obciążenie szacuje się w granicach 100g/dm2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Marcin ja bym nie porównywał zestawów ARF, czy podobnych w stosunku do zbudowanej od podstaw i dobrze odwzorowanej makiety tego samolotu. To poprostu nie ta liga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi