Skocz do zawartości

Silnik czy ESC ? Co nawala? Silnik łapie obroty dopiero na ~25% gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć:

 

Mam taki oto silnik + ESC:

pl.aliexpress.com/item/1005005326333145.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.52251c24pfpD8V&gatewayAdapt=glo2pol

 

Do tego taki pakiet:

pl.aliexpress.com/item/1005005754694300.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.10.64451c24fSoAYr&gatewayAdapt=glo2pol

 

Silnik zaczyna się kręcić dopiero przy około 20-30% gazu. Zamierzam dzisiaj zrobić adapter z bananów 2mm do 3.5 oraz z XT30 do (JST?) i sprawdzić ten pakiet i silnik na innym ESC jeszcze, ale czy ktoś kojarzy z czego może wynikać ten problem?

Opublikowano

Być może włączyłeś z gazem nie w pozycji zero (chodzi o położenie drążka w nadajniku) i ma to zero teraz przesunięte. Powtórz uruchamianie z drążkiem na zero, albo powtórz programowanie regulatora.

Opublikowano

Siema,
Zrobiłem test na innym ESC i innym pakiecie 2S i efekt ten sam, Silnik rusza dopiero przy 20% gazu.
Co ciekawe na lepszym ESC ma jakby większą moc, a na tym z zestawu nie wiem czy to tylko moje wrażenie ale jakby jego obroty nie był idealnie płynne? W każdym razie nowe ESC pewnie zrobi robotę.
Co do programowania ESC to nie wiem jak, i czy w ogóle się da :]

Opublikowano

Ustaw gaz na maksa, podłącz zasilanie do regla, poczekaj az zapipka i zjedź do zera z gazem, poczekaj aż zapipika.

Po tym odłącz zasilanie, ustaw na zero i podłącz z powrotem.

To 'uczy' regiel jaki masz zakres przepustnicy (czyli sprawdza maksymalne i minimalne wartości jakie odbiornik podaje na kanale).

 

W ten sposób będziesz miał skalibrowaną przepustnicę i powinno to działać jak trzeba.

To co piszesz może też świadczyć o tym,ze masz coś namotane w nadajniku (przesunięty zkares przepustnic), ale kalibracja powinna to załatwić (chyba, że masz bardzo mocno namotane)

Opublikowano
Godzinę temu, Patryk Sokol napisał:

Ustaw gaz na maksa, podłącz zasilanie do regla, poczekaj az zapipka i zjedź do zera z gazem, poczekaj aż zapipika.

Po tym odłącz zasilanie, ustaw na zero i podłącz z powrotem.

To 'uczy' regiel jaki masz zakres przepustnicy (czyli sprawdza maksymalne i minimalne wartości jakie odbiornik podaje na kanale).

 

W ten sposób będziesz miał skalibrowaną przepustnicę i powinno to działać jak trzeba.

To co piszesz może też świadczyć o tym,ze masz coś namotane w nadajniku (przesunięty zkares przepustnic), ale kalibracja powinna to załatwić (chyba, że masz bardzo mocno namotane)

Dzięki - sprawdzę.
Nadajnik jest OK - inny silnik rusza szybciej. Zrobię jak pisałeś i dam znać. 

EDIT:
Może to i to. Zdecydowanie szybciej zaczyna się kręcić. Chyba problemem mogło być faktycznie złe ustawienie drążka/kalibracja.

Dzięki! 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.