Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W dniu wczorajszym zakupiłem za naprawdę niską cenę samolot gornopłat o nazwie Telemaster który latał w Belgii o rozpiętości skrzydeł 2m. Posiada silnik 4takt OSMAX 91 serwa Futaba Robby. Samolot posiada zaczep do holowania dlatego go zakupiłem bo planujemy ciągać szybowce a nie mamy żadnego holownik na lotnisku. Na wstępie muszę wymienic zbiornik paliwa bo jest nieszczelny oraz w kilku miejscach podlać żywicą wręge. Niebawem oblot tego cudeńka. Jeżeli oblot się uda to na jesień będę zrywał folie która jest pokryty i dostanie nowoczesny wygląd. Waga do lotu to ok 2.5kg

20240716_163105.jpg

20240716_163630.jpg

IMG-20240716-WA0014.jpg

  • Lubię to 1
  • Tytuł został zmieniony na Telemaster OSMAX 91FS
Opublikowano

 

 

Pierwsze odpalenie silnika po 5 latach nie użytkowania. Odpalił za pierwszym łykiem paliwa ^^. Piękny dźwięk tego silnika. Jutro wieczorem regulacja i oblot:)

 

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Opublikowano

Andrzej, jakie masz śmigło ?

Mój Monaro z takim samym silnikiem ( APC 13x7) miał dzisiaj mieć oblot. Chociaż zawsze chodził idealnie dzisiaj kaprysił, obroty tylko 8000 tyś i nierówna praca.

U nas w tym momencie było 32 stopnie, może to było przyczyną.

Opublikowano
18 minut temu, ahaweto napisał:

Andrzej, jakie masz śmigło ?

Mój Monaro z takim samym silnikiem ( APC 13x7) miał dzisiaj mieć oblot. Chociaż zawsze chodził idealnie dzisiaj kaprysił, obroty tylko 8000 tyś i nierówna praca.

U nas w tym momencie było 32 stopnie, może to było przyczyną.

 

Ja mam śmigło 13x8 chodzi wzorowo 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Zmień śmigło na mniejszy skok, za szybko to lata 😉

Trenerek górnopłat to nie kombat, to model raczej do bujania się po niebie

Nie ma co się bać przeciągnięcia, przy takiej rozpiętości i szerokości skrzydła z klapami to powinien lądować na kilku metrach.

 

ms

Opublikowano
1 minutę temu, mirolek napisał:

Zmień śmigło na mniejszy skok, za szybko to lata 😉

Trenerek górnopłat to nie kombat, to model raczej do bujania się po niebie

Nie ma co się bać przeciągnięcia, przy takiej rozpiętości i szerokości skrzydła z klapami to powinien lądować na kilku metrach.

 

ms

Śmigło zostawiłem takie jakie było założone fajnie lata można troszkę poszaleć... myślałem że paliwo będzie szybko łykał ale tak nie jest na zbiorniku 270ml latam 20min cykl mieszany i jeszcze paliwa zostaje sporo.

Opublikowano

Silnik 4T przy tej pojemności nie ma jeszcze zbyt dużego apetytu, to dobra jednostka do takiego modelu choć 250ml na jeden lot to koszt i tak koło 10zł 😉 ... życzę udanych lotów

 

mns

Opublikowano
19 minut temu, mirolek napisał:

Silnik 4T przy tej pojemności nie ma jeszcze zbyt dużego apetytu, to dobra jednostka do takiego modelu choć 250ml na jeden lot to koszt i tak koło 10zł 😉 ... życzę udanych lotów

 

mns

Stosuje paliwo 5% nitro I chodzi na tym paliwie idealnie więc nie będę kombinował a cena za 5l to 150-170zł. Cały zbiornik paliwa (270ml) wyatrczy na 2 loty po 10min i to mi w zupełności wystarczą bo latam jeszcze innymi modelami.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zakładanie osobnego wątku nie ma najmniejszego sensu, więc się podepnę. Może ktoś się zainspiruje 😉.


Czyszczenie całego modelu z oleju bywa upierdliwe, a sylikonowe deflektory z czasem potrafią się obluzować i obrócić.

Co też się stało w moim przypadku i poskutkowało przytopioną folią.
Dlatego 2 lata wstecz przedłużyłem wydech w swoim (też śmiga na OS FS-91).
IMG_20221107_105838.thumb.jpg.fdcfe35032ab126aaba661d05e985177.jpg

 

Rurki alu o średnicy wewnętrznej 4mm większej niż wylotowa tłumika. Mimo sporej długości, dorobiony wydech nie ograniczył zauważalnie osiągów. 

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.