Irek M Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 Arek - odwrócę twoje pytanie - proszę wskaz literaturę, którą możesz podepszeć się w swoich wyliczeniach. Ja ze swej strony wskażę swoją. To pewnie załatwi "problem". Piszę problem - ale przecież nie ma tu żadnego problemu - mnie nic do tego Hubert jak szybko - jak wolno latają Twoje modele :?
marcin133 Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 To wszystko. Szanuję Twoją wiedzę, ale jej posiadanie to nie powód to toczenia krucjat. Po co więc uczestniczyć na forum? Chyba nie po to by czegoś się nowego dowiedzieć :devil: zakładając że WIEDZA JEST RZECZĄ ZBĘDNĄ??. Rapier - Biorąc pod uwagę realizm lotu (tylko i włącznie prędkość!!) to twe wyliczenia mogą wydawać się słuszne... i na tym koniec. Realizm to nie tylko prędkość ale także dynamika i ogólne zachowanie się modelu w powietrzu a przy takim założeniu nic dobrego z tego nie wyjdzie bowiem w naturze występują jeszcze inne zjawiska niż tylko wyobraźnia modelarza Niestety nawet mając najlepsze chęci i tak nie przeskoczymy praw fizyki. Taki sposób wyliczenia prędkości modelu ma się ni jak względem aerodynamicznym a więc i także pod względem REALIZMU! Realistyczny lot modelu nie następuje na kartce papieru a w powietrzu, a problem skali niestety jest faktem Niestety kompromis wskazany a ten i często stosowany jest przez budowniczych makiet także na etapie konstrukcji modelu. Bo kto powiedział iż dobra latająca makieta jest 100% kopią oryginału? Jestem w przekonaniu iż podejście z zastosowaniem Kryteriów podobieństwa jest słuszne także dla modeli makiet więc nie uważam iż w tym przypadku Irek ma jakąś "Fuzję"
hubert_tata Opublikowano 10 Listopada 2008 Autor Opublikowano 10 Listopada 2008 Widzisz Marcin, jednak są ludzie, którzy mają jakiś problem z tą skalą Wystarczy cierpliwie poczytać. Proszę zobaczyć co się działo po mojej wypowiedzi: bombowiec lata niecałe 400km/h - dla zachowania proporcji potrzeba lecieć małym modelem B17 tak z 13km/h. Jest to po prostu niemożliwe... Śmiem twierdzić, że Irek niczego nie zrozumiał, a potem jeszcze pisze, że go cośtam nieobchodzi PS A fuzję ma, widać na zdjęciu
marcin133 Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 Masz racje Hubert a Rapier to na poważnie czy tylko to taka mała prowokacja? P.S. Dlaczego Twoje B-17 jeszcze nie latało :evil:
Irek M Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 Ja sobie wypraszam Hubert byś mnie tu publicznie obrażał :!: Co to znaczy , że niczego nie zrozumiałem :?: Jeśli chodzi o Twoje obliczenia ze skalowaniem prędkości to faktycznie nie zrozumiałem ale to akurat wynika z braku znajomośwci przez Ciebie podstaw podobieństwa dynamicznego maodeli. I jak napisałem wcześniej - całkowicie nie interesuje mnie prędkości uzyskiwane przez Twoje modele. To, że się osmieszasz takimi obliczeniami to też tylko i wyłącznie Twoja sprawa.
Ładziak Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 Zaraz będzie wojna, bo znowu mylicie pojęcia. Jezen gada o zupie, a drugi o :ass: . Fokker ma na myśli podobieństwo aerodynamiczne, które wykorzystuje się najczęściej przy dobieraniu parametrów dmuchania modeli w tunelach, a następnie przeliczania wyników na prawdziwy S.P. Wzory, wzory, wzory i jakby tak miała latać makieta jak z nich wychodzi, to ja dziękuję... Reszta ma na myśli podobieństwo redukcyjne, by model w locie pod względem zachowania jak najbardziej przypominał oryginał. Tu nie ma wzorów, za to ważne jest doświadczenie i ręka modelarza. Proste, no nie?
hubert_tata Opublikowano 10 Listopada 2008 Autor Opublikowano 10 Listopada 2008 Ja sobie wypraszam Hubert byś mnie tu publicznie obrażał Ja Cię nie obrażam, ani nie mam takiego zamiaru. Nie masz w zwyczaju słuchać (czytać) wypowiedzi innych, to tak sobie myślisz (to samo dotyczy tej prędkości - nie chcesz zrozumieć co inni piszą i w kółko powtarzasz swoje ). Co to znaczy , że niczego nie zrozumiałem Niczego z tego co ja napisałem na samym początku, oraz po co to napisałem i do kogo. Powtórzyć Ci jeszcze raz? Proszę bardzo: dla zachowania proporcji potrzeba lecieć małym modelem B17 tak z 13km/h. Jest to po prostu niemożliwe... W tym podkreślonym jest zawarte to co Ty tutaj chcesz, albo nie chcesz pokazać. I jak napisałem wcześniej - całkowicie nie interesuje mnie prędkości uzyskiwane przez Twoje modele. Słuszne podejście, ciekawe po co tu zagladasz :wink: To, że się osmieszasz takimi obliczeniami to też tylko i wyłącznie Twoja sprawa. Popełniłem jakiś błąd w dzieleniu PS Irek, jeszcze słówko do Ciebie, tak po ludzku. Masz chłopie rację, tylko tak bardzo chcesz to powiedzieć, że nie słuchasz innych. Kilku kolegów w poprzednich wypowiedziach Ci to delikatnie sugerowało i wprost pisało. Napiszę jeszcze raz: to co Ty nam przedstawiasz, to już wszyscy wiemy (i wyobraź sobie, że niekoniecznie od Ciebie), tylko nie o tym jest dyskusja. Edit: Proste, no nie? Ładnie to ująłeś Mój post nie uwzględniał Twojej wypowiedzi, bo musiałem wklejać cytaty
Irek M Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 Miałem nie pisać już ale OK by w kulturalny sposób zakonczyć moje pisanie. Podana przeze mnie V jest oczywiście maxymalną, minimalna byłaby... no własnie nie znam tej oryginalnej ale jesli Hubert znajdziesz ją to pomnóż przez ok. 0,23. Ładziak - wcale nie miałem na myśli obliczeń z tuneli aerodynamicznych bo zupełnie nie znam sie na tym. To co podałem odnosi sie wyłącznie do modeli latających dynamicznie podobnie z oryginałem. A przy okazji skąd wieliście rozpiętosc skrzydeł - 22,5m - Fortecy? Powinno być 31,6m. Podobnie prędkość zaniżyłeś o ponad 100km/h - chyba, że podałeś V podróżną. Oczywiście szczegóły te nie mają wpływu na nasze różnice - zaznaczam, że tylko w tej kwestii.
rapier Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 No wlasnie Irku. Nawet nie starasz sie zrozumiec tego co ktos pisze. 22,5m to nie rozpietosc a dlugosc i to o nia chodzi w calym moim wywodzie ale widac ze nawet nie starales sie zrozumiec. TAk jak pisalem wczesniej doskonale mam swiadomosc tego ze skala jest szerszym zagadnieniem i niemozliwym jest aby makieta bedaca 100% kopia oryginalu w jakiejs skali miala te same wlasnosci lotne. Mam swiadomosc zlozonosc zagadnienia. Problem w tym ze cala dyskuska toczy sie to nie o tym o czym piszesz. Chodzi o to aby oddany byl realizm lotu makiety ( nadal mowa o samej predkosci modelu w stosunku do jego rozmiarow a nie wlasciwosci aerodynamicznych i zagadnien fizycznych) Nie uwlaczam bron Boze Twojej wiedzy i znajonosc zagadnienia. MAm nadzieje ze masz tego swiadomosc
Gość Anonymous Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 Uwielbiam wkladac palec miedzy drzwi wiec przylacze sie do dyskusji. Oczywiscie, faceci co twierdza ze sa problemy z uzyskaniem 'realistycznego' zachowania sie malych modeli maja racje. Naukowo problem w tym ze zmniejszamy modele a sredniej drogi swobodnej czasteczki powietrza nie zmniejszamy, reszta to konsekwencje estetyczne, obserwacje przepisane na wzory empiryczne i nieco chaosu deterministycznego. W praktyce jest jeden sposob: makiety ok. 3m rozpietosci maja tendencje byc nieco wieksze niz typowy wir powietrza nad krzakiem na ktorym leca, i moga latac stabilniej na predkosciach blizszych przeciagniecia. Takze silniki wiekszej pojemnosci, 4-suwowe, maja nizsze obroty, blizsze 'rzeczywistym'. Drug amozliwosc to naginac ta predkosc minimalna w dol jak sie da: grubszy profil da wieksza sile nosna przy malej powierzchni, latwiejsza charakterystyke przeciagniecia. Do tego szorstka powierzchnia skrzydel. I powstrzywanie sie od gwaltownego operowania gazem. Nawet myslalem o malym moduliku: 'spowalniacz ruchow gazu'. Zwieksza szanse rozbicia modelu, ale adrenalinka i zabawa jak w prawdziwym.
hubert_tata Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Opublikowano 27 Marca 2011 A model nadal nie poleciał Przypomniałem sobie o nim przy okazji innego wątku - zapętlam temat z budowy Short Sunderland (to białe skrzydełko):
GiulioN Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 Przypomniałeś sobie czy ci przypomnieli? Ale on zakurzony
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.