Tomek Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Miałem nie pokazywać dopóki nie skończę na gotowo ,ale nie wytrzymałem . Zresztą trochę to dzięki Piotrowi 9000, zagadałem o podwoziu i wyszło szydło z worka. Chwilowo mając przesyt Łosiem zabrałem się za budowę Ultimata (1,85m) Znaczy się nie wiem jak to jest ,bo mierząc mój model wychodzi więcej ,ale skoro producent tak podaje to pewnie tak jest. Zasilanie - benzynka 50 SV (odpowiednik DL-50) W tej chwili jestem na etapie kończenia kadłuba oraz mam gotowe jedno skrzydło w 99 % (brakuje przykleić natarcie i przeszlifować) W kadłubie zostało położyć przednie keson oraz z klocka doszlifować spływ pomiędzy kadłubem i skrzydłem. Całość prezentuje się tak: Trochę duże to bydle i się w kadrze zmieścić nie chce. Budowa bardzo prosta i przyjemna , gdyby nie wielkość to pewnie byłby łatwiejszy do poskładania niż Katana. Niestety duże gabaryty w mojej ciasnej modelarni dają się już odczuć. Składanie wymaga prostego stołu , linijki 100cm, klej distal lub wikol , trochę żywicy , ostry nożyk i duża ekierka . Jak to w artexowych zestawach , modele składa się dziecinnie łatwo. Takie duże dinozaury w kształcie ultimata. Tak to wygląda początek budowy. To na dole zdjęcia to 50 cm linijka I pierwsze puzzle na miejscu Ja jeszcze czekam na kabinkę , powinna być gotowa w tym tygodniu , pewnie w poniedziałek będę miał ją u siebie. Na teraz tyle , po powrocie z pracy wrzucę resztę zdjęć z budowy. Mylę, że dziś zamknę temat kadłuba i zabiorę się za stery. A i to co widać na 1 i 2 zdjęciu budowałem tydzień z wyjątkiem soboty, wtedy robiłem Łosia.
buwi777 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Łoś, ULTIMATE, RWD - może Artex zacznie coś sprzedawać - :twisted: :twisted: :?: :?: Sorry za OT ale jak jakiś koncern samochodowy prezentuje nowy model to za tydzień można go już zamówić/kupić bo produkcja idzie pełną parą a tu :evil:
Tomek Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 Ultimat jest dostępny, już można składać zamówienia , od poniedziałku Jako short kit , bez podwozia , instrukcji , i innej drobnej galanterii i balsy na poszycia. Namówiłem Bogdana aby taka wersje wypościł bo jest tańsza , a większość modelarzy zazwyczaj ma w zapasach balsę na poszycie czy snapy i inne duperele, a po za tym każdy założy osprzęt jaki lubi. Za to w zestawie jest maska silnika , przezroczysta osłona kabiny pilota, metalowe 2 wsporniki górnych skrzydeł rura łącząca , wszelkie formatki sklejkowe i balsowe oraz ze 20 parę listewek balsowych przyciętych na wymiar . Łosia być może też wypuszcza w takiej formie. Czka tylko na oblot. Jeśli komuś nie przeszkadza że wytłoczki są płaskie i chce taki prosty kit, jak ultimate, to też w sumie pewnie by już mógł Bogdan go ciąć. Choć osobiście wolał bym poczekać jeszcze 2-3 tygodnie na ładna pogodę , na oblot. Oraz dopracowanie detali wytłoczek (np wzór cięcia do profilu skrzydła na gondolach ) A tu ukłon w stronę Utopi, bo to razem z nim wykombinowaliśmy taki "kit" Aha ... Cena zestawu Ultimata .... nieaktualne Edit: Rwd czeka na oblot , to jedyny model który jest całkowicie dziewiczy i nigdy nie latał więc na razie musi się odbyć lot ,potem trafi na półki ,ale na short kita raczej bym nie liczył. :faja:
MacFlyer Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 a planowana waga tego? już mam kasę odłożoną edit: i jakie serwa planujesz?
Tomek Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 Serwa hmm. 2x6 kg na wysokość ( te mam) 1 x 10-12 kg ogon i albo 4kg na lotki albo 6 kg , wolałbym 4 bo mam ,a jak okażą się słabe , pójdą 6kg . 6 i 4 hitecha 12 jeszcze nie zakupiłem, może jakieś cyfrowe ???. Zbiornik mam 0,5 l , choć koledzy polecają 0,650 to akurat tego nie mieli. Zasilanie - jeszcze nic nie wybrałem. Pewnie jakieś lipole pójdą bo tych mam sporo. Tylne kołku zamówiłem w Nastiku. http://www.nastik.pl/gole%C4%82%C4%85-ogonowa-kolem-modeli-812kg-p-1074.html Podobno to mniejsze jest za słabe pomimo podanej wagi pod 8 kg. Waga ... Mając 1 skrzydło , 5/4 kadłuba i brak kabiny pilota i podwozia- trudno przewidzieć. Ale ... Zakładając masę podwozia ok.450-500 g z kółkami. kabiny 250-300 g i folii 300g to powinno wyjść 3,5 (3400-3550) kg pusty model. Jak skończę stery i kadłub (skrzydło można przyjąć waga x 4 to podam dokładnie ile waży)
Boogie Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Pod jaka srednice jest przygotowany otwor na tlumik rezonansowy?
Tomek Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 Średnica otworu 63 mm Edit : wrzuciłem zdjecia z budowy kadłuba. Myślę , że każdy na ich podstawi spokojnie poskłada dolną część kadłuba w całość. Oczywiście domek do zalaminowania , a kadłub przed rozpoczęciem budowy górnej części do okratowania ( zabudowy kratownicą).
Artemis3 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Serwa na lotkach sa sprzężone, czy jest ich w sumie 4??
Gość Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Na prezentowanych zdjęciach z montażu kadłuba w zasadzie widzę samą balso - sklejkę (chyba że się mylę). Tomku czy konstrukcja nie będzie zbyt delikatna .....???? Sławek_9000 w swoim modelu w przedniej części kadłuba użył sporo sklejki lotniczej mającej 6 warstw.
Tomek Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Opublikowano 20 Marca 2009 Sklejka 2,4mm + 5mm no i sklejka pod silnik - normalna ( nie pamiętam 5 czy 6) Delikatna? Kurcze ,a mi cały czas chodzi po głowie jakby to odchudzić jeszcze . :shock: Obiecuje Ci, że połamał bym Ci żebra, jakbym zapodał po plecach tym modelem. Jedynym miejscem które wzmocnie w kadłubie to tylna część - mocowania podwozia.
Geralt Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Tomku czy brak instrukcji w tej taniej wersji to oszczędność? Czy może brak jeszcze gotowej wersji? Osobiście jeżeli bym się zdecydował to wolę budować z instrukcją.
Tomek Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Opublikowano 20 Marca 2009 Geralt. Koszt Instrukcji, opakowani,etykiety i akcesorii oraz czasu poświęconego na zebranie tego w 1 całość to nawet 30% ceny modelu. Short kit , przeznaczony jest dla tych modelarzy którym ten zbędny balast tylko przeszkadza , mają swoje własne oprzyrządowanie które i tak zakładają niezależnie co było w zestawie . Ważne jest że maja swoje wyposażenie , a model kupili znacznie taniej . Jeśli lubisz mieć od razu wszystko zapakowane ,a cena nie jest aż tak istotna (znaczy się nadal mieści się w widełkach przeznaczonych na zakup modelu) to poczekaj na "box-a " Niestety nie ukaże się on tak szybko , na pewno nie szybciej niż lato/jesień. Z dobrych wiadomości. Po pierwsze , będzie do kupieni podwozie (przód) do Ultimata cięte specjalnie pod jego wymiary i specyficzny kształt (takie wygięte do tyłu). Czyli odpadnie szukanie tego wynalazku ( na rynku ciężko coś dostać , bo to specyficzny rozstaw ) Po drugie jest już wytłoczka kabiny . (maska przed "obróbką" ) Ten bałagan na stole spowodowany jest tym że dziś wszystko przyszło na raz , i zamiast szykować się do budowy skrzydeł , przeglądałem nowe zabawki. :oops: P.S. Jak sobie życzysz to mogę wstawić dokładny opis budowy , choć myślę, że nawet po tym co do tej pory wstawiłem ,każdy by sobie poradził. Edit: To zamazanie na na środku kabiny to przetłoczenie imitujące podział kabiny. Niestety aby to pokazać musiałbym jakoś pomalować inaczej widać tylko lekką mazaje .
radek872 Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Jaka jest powierzchna płatów i czy lata juz gdzieś taki model ??
Tomek Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Opublikowano 20 Marca 2009 Jeden latał już niemal rok. Jedyna różnica, że "ciosany z ręki, taki prototyp prototypu. Jednak osoba nim latająca nie jest na forum i nie życzyła sobie zamieszczania tu zdjęć. Jednak mam 2 fotki z budowy , jak dorwę się do notebooka w firmie to wstawię , (mała rozdzielczość ,ale model pokazuje w miarę dokładnie.) O dokładne Radku parametry nie pytałem, jednak opinie ma bardzo dobrą. Zresztą akurat w dwupłatach to artexy się specjalizują , przecież Buldog to dwupłat. Nikt lamerom by nie powierzył budowanie największego dwupłata w Polsce. :mrgreen: Z waga poczekaj tydzień , poważę dokładnie swojego i podam. Tamtej maszyny nikt dokładnie nie ważył , a podanie wagi gotowej maszyny ,bez znajomości co w nim siedzi mija się z celem , zresztą i tak jej nie znam. W tej chwili powinno wyjść ok. 3,5 kg pusta, oklejona maszyna , ale to na tym etapie ciągle gdybanie , będzie podwozie , będzie oklejony , będzie wiadomo ile waży model...
Boogie Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Nie podoba mi sie szczerze mowiac konstrukcja skrzydel- czy sadzisz Tomku, ze bylaby mozliwosc kupienia wszystkiego bez nich?
Tomek Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Opublikowano 20 Marca 2009 ??? A coś konkretniej , bo jak dla mnie rewelacja , 234g waży jedno , nie da się zwichrować składając , i masz gotowe wpusty pod zestrzały. No i składa się ekspresem ,od tak od niechcenia żeby zobaczyć jak to idzie w 30 minut złożyłem bez klejenia 1 połówkę. Czegoż w dwupłacie chcieć więcej ? :shock:
Władek Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Czekam na ten model od pół roku i już kurzy mi się silnik elektryczny do niego :jupi:
Gość Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Obiecuje Ci, że połamał bym Ci żebra, jakbym zapodał po plecach tym modelem. .......................... :?: Myślę że moja konstrukcja "żeber" spokojnie wytrzymała by ...................... Raczej martwił bym się o Twój model...................... Tak patrzę i patrzę i porównuję i z podziwu wyjść nie mogę ba te dwie konstrukcje jak dla mnie są identyczne (Ultimate którego składasz i ten na stronie Niemieckiej)....... http://www.yetnet.ch/bruehlmeier/ultimate/ ................... :shock:
radek872 Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Własnie tak powinien wygladac Ultimete
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.