Skocz do zawartości

Ultimate 50 - short kit z Artexu


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 281
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

humm, zastanawia mnie LiFe latam na nich zero problemów, zasilam serwa w dużym modelu, który czasami lata po 45 min, nie musze walczyć z BEC (zródło zakłuceń)

 

Wystarczy po prostu "zmierzyć" ładowarką ilośc pobranej energi i ew. zwiększyć pojemnośc pakietu - proste, tylko trzeba chcieć.

 

Żelazna zasada, startujemy zawsze z naładowanym pakietem (zdjętym z ładowaki), a właśnie LiFe pozwalają doładowywać szybko, nie mają efektu pamieciowego.

Oczywiście jest to problem jak ktoś tylko robi międzylądowania czyli tankowanie i dalej w górę - ja lubię choć chwilę pogadać ze "wspólataczami" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie li pol jest lżejszy ale trwałość słabiutka

 

Trwałość słabiutka kiedy używa się ich w silnikach 3 fazowych gdzie wyciskamy z nich wszystko.Kiedy masz pakiet lipo 2000 mah 20C możesz pobierać 40A serwa nie biorą więcej, jak 10A chwilowo w dużym modelu, więc żywotność wzrasta kilka razy.Ceny pakietów 2S sprowadzanych z Chin są teraz śmieszne za kilka $ można kupić dobry pakiet 2S.Z tym kraksowaniem pakietu, to faktycznie lipol zaraz robi kupę dymu i pali się, ale nie o kraksowanie chodzi, myśląc w ten sposób modele trzeba by budować z tytanu, bo balsa jest delikatna.

 

PS skretowałem kiedyś aku Varta 600mah 4 cele weszły jdna w drugą zostawiajac po bolcach wgnioty na kilka mm cele mają dobre 9 lat i zegarek na nich chodzi do dzis :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża się koniec tygodnia i powoli zbliża się koniec remontu.

Jutro malowanie skrzydła i co się da maski silnika.

Silnik wstępnie zamontowany zdejmę założę serwo gazu i wkręcę z powrotem na miejsce tym razem już na stałe na niebieskie L.

Przygotowałem też już drugie ogniwo Fe , mocy będzie pod dostatkiem. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Się jutro okaże . Jak nie będzie padać. :roll:

Pakiety 2 , dziś wieczorem ładowane do pełna.

 

Przy okazji założyłem sobie diodkę, która pokazuje czy przypadkiem odbiornik nie jest zasilany, bo na samych wyłącznikach jest to niezbyt widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś sobie nie polatałem.

Cały dzień lało i wiało.

Jedynie sprawdziłem, czy silnik pali na krótszym przewodzie zapłonowym.

Odpalił bez problemu.

Przy takiej pogodzie, to pewnie dokończę też maskę , pomaluję, bo zapowiadają deszczowy tydzień.

Do :ass: to lato kompletnie. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to dziś sobie polatałem.

trafił się służbowy wyjazd do Lublina , to mimo że na dworze wieje i ponuro , myślę sobie wezmę Ultimata , przynajmniej przekołuje , silnik sprawdzę .

W Lubartowie wiało dość mocno więc była długa kawa.

ok 17,30 trochę zdechło i można byo polatać.

Co prawda niebo stalowo niebieskie słońce ledwo ledwo ,ale nie padało , wiało słabo , trzeba było polatać.

Pierwszy lot mocno asekuracyjny na początku ,potem już coraz śmielej .

Po lądowaniu test wzrokowy modelu.

Wszystko poza odpiętym naciągiem skrzydeł - o.k.

 

Model lata świetnie , łatwy w pilotażu , macy na tym silniku nie brakuje.

Jednym słowem "full wypas modelik" (to były trzy słowa)

 

W między czasie wstawię filmik z lotów w Radawcu , bo właśnie do mnie dotarł.

 

Pewnie na tygodniu pomaluje maskę i zrobię pokrowce na skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po wylataniu pierwszej 5 litrowej bańki (ponad 20 -12 minutowych lotów) mam kilka uwag co do modelu i przede wszystkim wyposażenia.

Największy ból to serwo na ogonie .

12kg Hiteka 5645 cyfrowe nie daje sobie rady.

O ile wyjście z harriera lub zawisu do żyletki kończy się sukcesem , to przy normalnym szybkim locie i wejściu w żyletkę zupełnie sobie nie radzi.

Ster ledwo się wychyla i koniec.

Zastanawiam się nad wyborem innego serwa i albo mam będę musiał wydać 470 zł na Hitec HS-5955TG , albo może mi doradzicie coś innego.

 

Przy okazji zapraszam kolegów na lotnisko , tych co twierdza , że serwo na ogonie wystarczy byle jakie . 10 zł za wybawienie z niewiedzy, można zobaczyć na własne oczy jak serwo dostaje w :ass:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek.

Waga modelu x3 aby ster był skuteczny ,założysz 2 cale dzwignie i masz przez połowę .

model napewno ci waży ok 8kg.

Latam modelami 18 kg 3x hs 5995 i wykręcę pętle ne żyletkę bez problemu,ale i tak się zdarzy że serwo się spali.

Latając modelem klasy F3A używałem serwa 10-12 kg i tak to jest do dziś .

Możęsz założyć dużego HS 5745 troszkę ciężśze ale dobre 297 pln.

Grześ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad tym serwem i jako jedno wyszło ,że nie da rady .

Całkiem nie pomyślałem, że można dać 2 serwa.

 

Można było od razu się skusić na 2 .

Cenowo wyszło by niemal to samo co moja jedna cyfrówka.

 

Musze to przemyśleć. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.