X-wing Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Ostatnio skończyłem i szczęśliwie oblatałem :jupi: taki modelik w locie Rozpiętość 930 mm Długość 850 mm Waga do lotu ok 570 g Podstawowym materiałem był depron, jak widać modelik wymaga drobnego "retuszu" EDIT: Mala zmiana - aby sie zdjecia otwieraly bez klikania - mammuth
ahaweto Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Witam. Podaj więcej szczegółów konstrukcyjnych. Z jakich planów korzystałeś? Jak zamocowałeś podwozie i jak to mocowanie wytrzymuje lądowanie. Pozdrawiam Adam.
Marcin K. Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Model bardzo piękny!! Jakis filmik cos będzie?
X-wing Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Opublikowano 20 Marca 2009 Model powstał w oparciu o "fw-190 na A3" i "mM". Skrzydła - profil E374 dźwigar sosna 2x5 plus balsa i depron, żebrka trzy z depronu i jedno sklejka 3, mocowanie podwozia prostokąt 20x30 balsa 2+2 + slejka 0,6. Lądowania na asfalcie - ok, ale na trawie jedno mocowanie się wyrwało :cry: być może było źle wklejone. Modelik oklejony taśmą Filmik : Tu Operator troszkę się gubił
Tomek Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Folię przeczyść spirytem i pomaluj farbami akrylowymi (np z mieszalnika ) , nabierze rasowego wyglądu.
ahaweto Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Witam. Naprawdę świetny model. Na trawie to i większe modele tracą podwozia. Czy konstrukcja kadłuba jest wręgowo-podłużnicowa a pokrycie depron 3mm ? W kadłubie dawałeś jakieś wzmocnienia? Jakie wyposażenie ? Pytam bo konstrukcja mnie bardzo zainteresowała. Pozdrawiam Adam.
X-wing Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Opublikowano 21 Marca 2009 Dzięki za słowa uznania. W całym kadłubie są 4 wręgi - pierwsza ze sklejki 1,5 olejona pierścieniem sklejka ~0,8 - do przyklejenia depronu. Wzmocnienia dwie listwy sosnowe 2x4 od pierwszej wręgi do wręgi za kabiną pilota, początkowo były tylko z slejonego depronu. Depron z Komfortu 4 jednostonnie gładki. Wyposarzenie: silnik - Emax 2822 śmigło GWS 9/5 serwa dwa Conradki 8g - kierunek i wysokość, lotki - Tower pro 9g zasilanie - 3s 1100 lub 3s 1500
ahaweto Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Witam. Dzięki. Dobra robota. Ale depron 4 sprawia problemy przy wyginaniu, sądziłem że kadłub jest oklejony 3. W moich deproniakach kadłuby mają przekrój prostokąta dlatego ciekawi mnie sposób w jaki zwijałeś go na wręgach. Bo kształt kadłuba jest bardzo ładnie odwzorowany. Stateczniki są płytowe czy konstrukcja żeberkowa? Pozdrawiam Adam.
X-wing Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Opublikowano 22 Marca 2009 Witam. Depron - przynajmiej z jakim się spodkałem wygina się dość ładnie ale tylko w jednym kierunku na arkuszu, w drugim pęka. Dół kadłuba od skrzydłą do ogona jest doklejony z oddzielnego kawałka. Górna część od krawędzi natarcia do ogona to jeden element. Stateczniki płytowe - podwójny depron z wzmocnieniem z patyczka od szaszłyków. Mi generalnie ogon wyszedł za ciężki i miałem kłopoty z wyważeniem Pozdrawiam Mariusz.
madrian Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Depron gładki wygina się bez problemu. Rowkowany, przynajmniej ten, z którym miałem do czynienia, ładnie wyginał się w poprzek rowków, a wzdłuż nich niestety szybko pękał. Przy bardzo ostrych kątach, mozna miejsce wygięcia wcześniej podkleić taśmą klejącą i wtedy jest znacznie mniej skory do pekania na zgięciu.
ahaweto Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Witam. Mariusz dzięki za wszystkie informacje, wykorzystam je w swoich następnych konstrukcjach. Wszak na dzień dzisiejszy depron jest moją ,,miłością,, :roll: . Na balsę jest dla mnie jeszcze za wcześnie a twój model ( i modele innych kolegów ) dowodzą że z depronu można zrobic prawie wszystko. Pozdrawiam Adam.
madrian Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Depron też mi się podoba. Niestety ostatnio zdradzieckie oko zaczyna puszczać oczka do balsy... :devil:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.