X-wing Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Ostatnio skończyłem i szczęśliwie oblatałem :jupi: taki modelik w locie Rozpiętość 930 mm Długość 850 mm Waga do lotu ok 570 g Podstawowym materiałem był depron, jak widać modelik wymaga drobnego "retuszu" EDIT: Mala zmiana - aby sie zdjecia otwieraly bez klikania - mammuth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Witam. Podaj więcej szczegółów konstrukcyjnych. Z jakich planów korzystałeś? Jak zamocowałeś podwozie i jak to mocowanie wytrzymuje lądowanie. Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Model bardzo piękny!! Jakis filmik cos będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-wing Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Model powstał w oparciu o "fw-190 na A3" i "mM". Skrzydła - profil E374 dźwigar sosna 2x5 plus balsa i depron, żebrka trzy z depronu i jedno sklejka 3, mocowanie podwozia prostokąt 20x30 balsa 2+2 + slejka 0,6. Lądowania na asfalcie - ok, ale na trawie jedno mocowanie się wyrwało :cry: być może było źle wklejone. Modelik oklejony taśmą Filmik : Tu Operator troszkę się gubił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Folię przeczyść spirytem i pomaluj farbami akrylowymi (np z mieszalnika ) , nabierze rasowego wyglądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Witam. Naprawdę świetny model. Na trawie to i większe modele tracą podwozia. Czy konstrukcja kadłuba jest wręgowo-podłużnicowa a pokrycie depron 3mm ? W kadłubie dawałeś jakieś wzmocnienia? Jakie wyposażenie ? Pytam bo konstrukcja mnie bardzo zainteresowała. Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-wing Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Dzięki za słowa uznania. W całym kadłubie są 4 wręgi - pierwsza ze sklejki 1,5 olejona pierścieniem sklejka ~0,8 - do przyklejenia depronu. Wzmocnienia dwie listwy sosnowe 2x4 od pierwszej wręgi do wręgi za kabiną pilota, początkowo były tylko z slejonego depronu. Depron z Komfortu 4 jednostonnie gładki. Wyposarzenie: silnik - Emax 2822 śmigło GWS 9/5 serwa dwa Conradki 8g - kierunek i wysokość, lotki - Tower pro 9g zasilanie - 3s 1100 lub 3s 1500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Witam. Dzięki. Dobra robota. Ale depron 4 sprawia problemy przy wyginaniu, sądziłem że kadłub jest oklejony 3. W moich deproniakach kadłuby mają przekrój prostokąta dlatego ciekawi mnie sposób w jaki zwijałeś go na wręgach. Bo kształt kadłuba jest bardzo ładnie odwzorowany. Stateczniki są płytowe czy konstrukcja żeberkowa? Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-wing Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Witam. Depron - przynajmiej z jakim się spodkałem wygina się dość ładnie ale tylko w jednym kierunku na arkuszu, w drugim pęka. Dół kadłuba od skrzydłą do ogona jest doklejony z oddzielnego kawałka. Górna część od krawędzi natarcia do ogona to jeden element. Stateczniki płytowe - podwójny depron z wzmocnieniem z patyczka od szaszłyków. Mi generalnie ogon wyszedł za ciężki i miałem kłopoty z wyważeniem Pozdrawiam Mariusz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Depron gładki wygina się bez problemu. Rowkowany, przynajmniej ten, z którym miałem do czynienia, ładnie wyginał się w poprzek rowków, a wzdłuż nich niestety szybko pękał. Przy bardzo ostrych kątach, mozna miejsce wygięcia wcześniej podkleić taśmą klejącą i wtedy jest znacznie mniej skory do pekania na zgięciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Witam. Mariusz dzięki za wszystkie informacje, wykorzystam je w swoich następnych konstrukcjach. Wszak na dzień dzisiejszy depron jest moją ,,miłością,, :roll: . Na balsę jest dla mnie jeszcze za wcześnie a twój model ( i modele innych kolegów ) dowodzą że z depronu można zrobic prawie wszystko. Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Depron też mi się podoba. Niestety ostatnio zdradzieckie oko zaczyna puszczać oczka do balsy... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.