Skocz do zawartości

Prawie "Dora"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio skończyłem i szczęśliwie oblatałem :jupi: taki modelik

4d8e2346d9d3171emed.jpg

w locie

bd378957acb39001med.jpg

Rozpiętość 930 mm

Długość 850 mm

Waga do lotu ok 570 g

Podstawowym materiałem był depron,

jak widać modelik wymaga drobnego "retuszu"

 

EDIT: Mala zmiana - aby sie zdjecia otwieraly bez klikania - mammuth

Opublikowano

Witam. Podaj więcej szczegółów konstrukcyjnych. Z jakich planów korzystałeś? Jak zamocowałeś podwozie i jak to mocowanie wytrzymuje lądowanie.

Pozdrawiam Adam.

Opublikowano

Model powstał w oparciu o "fw-190 na A3" i "mM". Skrzydła - profil E374 :D dźwigar sosna 2x5 plus balsa i depron, żebrka trzy z depronu i jedno sklejka 3, mocowanie podwozia prostokąt 20x30 balsa 2+2 + slejka 0,6. Lądowania na asfalcie - ok, ale na trawie jedno mocowanie się wyrwało :cry: być może było źle wklejone.

Modelik oklejony taśmą

 

Filmik :

Tu

Operator troszkę się gubił :lol:

Opublikowano

Witam. Naprawdę świetny model. Na trawie to i większe modele tracą podwozia. Czy konstrukcja kadłuba jest wręgowo-podłużnicowa a pokrycie depron 3mm ? W kadłubie dawałeś jakieś wzmocnienia? Jakie wyposażenie ? Pytam bo konstrukcja mnie bardzo zainteresowała.

Pozdrawiam Adam.

Opublikowano

Dzięki za słowa uznania. W całym kadłubie są 4 wręgi - pierwsza ze sklejki 1,5 olejona pierścieniem sklejka ~0,8 - do przyklejenia depronu. Wzmocnienia dwie listwy sosnowe 2x4 od pierwszej wręgi do wręgi za kabiną pilota, początkowo były tylko z slejonego depronu. Depron z Komfortu 4 jednostonnie gładki.

Wyposarzenie:

silnik - Emax 2822 śmigło GWS 9/5

serwa dwa Conradki 8g - kierunek i wysokość, lotki - Tower pro 9g

zasilanie - 3s 1100 lub 3s 1500

Opublikowano

Witam. Dzięki. Dobra robota. Ale depron 4 sprawia problemy przy wyginaniu, sądziłem że kadłub jest oklejony 3. W moich deproniakach kadłuby mają przekrój prostokąta dlatego ciekawi mnie sposób w jaki zwijałeś go na wręgach. Bo kształt kadłuba jest bardzo ładnie odwzorowany. Stateczniki są płytowe czy konstrukcja żeberkowa?

Pozdrawiam Adam.

Opublikowano

Witam. Depron - przynajmiej z jakim się spodkałem wygina się dość ładnie ale tylko w jednym kierunku na arkuszu, w drugim pęka. Dół kadłuba od skrzydłą do ogona jest doklejony z oddzielnego kawałka. Górna część od krawędzi natarcia do ogona to jeden element. Stateczniki płytowe - podwójny depron z wzmocnieniem z patyczka od szaszłyków. Mi generalnie ogon wyszedł za ciężki i miałem kłopoty z wyważeniem :(

Pozdrawiam Mariusz.

Opublikowano

Depron gładki wygina się bez problemu. Rowkowany, przynajmniej ten, z którym miałem do czynienia, ładnie wyginał się w poprzek rowków, a wzdłuż nich niestety szybko pękał.

Przy bardzo ostrych kątach, mozna miejsce wygięcia wcześniej podkleić taśmą klejącą i wtedy jest znacznie mniej skory do pekania na zgięciu.

Opublikowano

Witam. Mariusz dzięki za wszystkie informacje, wykorzystam je w swoich następnych konstrukcjach. Wszak na dzień dzisiejszy depron jest moją ,,miłością,, :roll: . Na balsę jest dla mnie jeszcze za wcześnie a twój model ( i modele innych kolegów ) dowodzą że z depronu można zrobic prawie wszystko.

Pozdrawiam Adam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.